حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تحقیق و توسعه شبکه 6G را آغاز کرده است

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، شبکه 6G، فناوری‌های نوین

شرکت اپل تحقیق و توسعه شبکه 6G موبایل را آغاز کرده است. نسل بعدی 6G سیستم های ارتباطی بی سیم برای شبکه های دسترسی رادیویی در حالی در حال توسعه هستند که هنوز نسل قبلی یعنی 5G بسیار نوظهور و نوپا می باشد. گفته می شود سرعت ارتباطی در نسل جدید شبکه 6G تا ۱۰۰ برابر شبکه فعلی 5G برآورد می شود.

اپل تحقیق و توسعه شبکه 6G را شروع کرده است

اپل کار بر روی نسل های بعدی فناوری بی سیم را آغاز کرده است. به همین منظور دعوت نامه های شغلی در همین زمینه از سوی اپل برای مهندسان و تکنسین های فعال در حوزه های سیستم های ارتباطی بی سیم و رادیویی ارسال شده است.

به نقل از imore، این دعوت نامه ها اولین بار توسط مارک گورمن از بلومبرگ مشاهده شده است. در این دعوت نامه ها برای “مهندسین سیستم های تحقیقات بی سیم” در هر دو نسل 5G و 6G وجود دارد. محل استقرار یکی از این تیم های توسعه در سان دیگو و دیگری در کوپرتینو در دره سانتا کلارا است. در رعوت نامه اپل آمده است:

برای کمک به طراحی سیستم شبکه های پیشگام دسترسی رادیویی پیشگامانه با ما همراه باشید. آیا شما عاشق کار روی چالش هایی هستید که هنوز هیچ کس آنها را حل نکرده است؟ شما به عنوان عضوی از گروه پویای ما، فرصتی منحصر به فرد و با ارزش را خواهید داشت تا فناوری بی سیم نسل بعدی را بسازید که تأثیر عمیقی بر محصولات آینده اپل خواهد داشت و میلیون ها مشتری اپل را هر روز الهام می دهد.

شبکه 6G

توسعه شبکه 6G

همچنین در قسمتی از این دعوت نامه آمده است:

فناوری های بی سیم به بخشی مهمی در تمام دستگاه های اپل تبدیل شده است که مشتریان ما را به وجد می آورد. در واحد ما، ما ماموریت داریم تحقیق و توسعه فناوری بی سیم برای شبکه های دسترسی رادیویی نسل بعدی در لایه های مختلف (PHY ، MAC ، CP ، DP) را به نحوی که در شان نام اپل است انجام دهیم.

در این نقش شما در مرکز یک گروه تحقیقاتی پیشرفته خواهید بود که مسئولیت ایجاد فن آوری های دسترسی رادیویی در دهه آینده را بر عهده دارد. شما بر روی تعریف مفاهیم سطح سیستم، پیشنهاد و تحقیق در مورد ایده ها و الگوریتم های نوآورانه، انجام شبیه سازی های پیچیده سیستم، تعریف سیستم عامل های نمونه سازی سریع برای کمک به اثبات ایده های خود و تعیین پروتکل های RAN و برای سیستم های سلولی نسل بعدی (6G) کار خواهید کرد.

در شرح شغل آمده است: “شما در مورد نسل بعدی (6G) سیستم های ارتباطی بی سیم برای شبکه های دسترسی رادیویی با تأکید بر لایه های PHY / MAC / L2 / L3 تحقیق و طراحی خواهید کرد.”

به نظر می رسد اپل با این فراخوان اصلا نمی خواهد از رقبایش در این زمینه عقب بماند و تمام تلاشش را خواهد کرد تا در تکنولوژی های آینده نقش اصلی را بازی کند و نه اینکه بخواهد خریدار تکنولوژی از سایر شرکت های فناوری باشد.

نظر شما درباره تکنولوژی اینده ارتباطی نسل ششم 6G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

تا اینا اونو اماده کنن ما تازه 5Gاوردیم

Auroro

اپل امسالذفایوجی رو بزور تونست تو گوشیش بکار ببره رفته سراغ نسل بعدش

Milad7

دِ بیا! اونوقت هنوز خیلی از روستاهای ما از 3G محرومن 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی