حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی 12T Pro کدام مدل است؟

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | شیائومی

شیائومی 11T Pro با مشخصات روی کاغذ باورنکردی که در برابر قیمت‌ش ارایه می‌کرد، به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کرد. جانشین این محصول باید در بخشی که بزرگترین دلیل فروش‌ش بود بتواند جذاب ظاهر شود. پرچمدار اقتصادی Xioami 12T Pro تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۱ رونمایی خواهد شد. ما می دانیم که سه‌شنبه این هفته با یک موبایل ۲۰۰ مگاپیکسلی از Xioami روبه‌رو خواهیم بود. پرسش اینجاست که حسگر تصویر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی 12T Pro کدام مدل است؟

حسگر تصویر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی شیائومی 12T Pro

شیائومی رسما اعلام کرد که گوشی هوشمند پرچمدار اقصادی آینده اش، شیائومی 12 تی پرو، از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. اگر از ما بپرسید باید بگوییم که این حسگر تصویر به احتمال زیاد ISOCELL HP1 سامسونگ است.

سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 و ۵٠ مگاپیکسلی ISOCELL GN5 سامسونگ معرفی شدند

این سنسور 200 مگاپیکسلی بیش از یک سال پیش معرفی شد. بنا به هر دلیلی این سنسور پرچمدار غول فناوری کره جنوبی برای مدت طولانی در هیچ گوشی هوشمندی استفاده نمی شد. اولین گوشی هوشمندی که از سنسور دوربین ISOCELL HP1 سامسونگ استفاده می کند، Motorola X30 Pro است ماه گذشته در چین عرضه شد.

باید بدانید که سنسور دوربین ISOCELL HP1 راه خود را به گوشی های هوشمند بیشتری باز کرده است. هفته گذشته هم موتورولا Edge 30 Ultra (به عنوان نسخه جهانی همان ایکس ۳۰ پرو) با سنسور 200 مگاپیکسلی در هند عرضه شد.

به تازگی لی جون، مدیرعامل شیائومی اعلام کرده است که گوشی هوشمند پرچمدار آینده این شرکت دارای سیستم تصویربرداری 200 مگاپیکسلی خواهد بود. با توجه به اینکه سامسونگ ISOCELL HP1 تنها حسگر دوربین رده بالا برای گوشی‌های هوشمند است که وضوح 200 مگاپیکسل دارد، ما فکر می‌کنیم که شیائومی از آن در گوشی هوشمند پرچمدار خود استفاده می‌کند.

البته در حال حاضر ۳ حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی دیگر برای موبایل‌ها وجود دارد که در مطالب زیر می توانید با آن‌ها آشنا شوید:

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی OmniVision OVBOBHO

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی OmniVision OVBOBHO رسما معرفی شد: پیکسل های ۰.۵۶ میکرومتری

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی OmniVision OVB0B

حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی Omnivision با اندازه پیکسل ٠.۶١ میکرون معرفی شد

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL HP3

سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 در گلکسی‌های آینده خود استفاده خواهد کرد

 

مشخصات احتمالی دوربین شیائومی 12T Pro

گفته می شود شیائومی 12 تی پرو از دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ با لنزی مجهز به دیافراگم F1.69، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده می کند.

شیائومی 12 تی معمولی می تواند با سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی کمی قدیمی‌تر سامسونگ عرضه شود.

ثبت تصاویر ۲۰۰، ۵۰ یا ۱۲ مگاپیکسلی

سامسونگ ISOCELL HP1 علاوه بر توانایی ثبت تصویر با کیفیت 200 مگاپیکسل از فناوری ادغام 16 در 1 پیکسل پشتیبانی می کند. همچنین این حسگر تصویر می تواند با مقیاس مختلفی از ادغام پیکسل‌ها، تصاویری را با رزولوشن های مختلف از 12 مگاپیکسل (با اندازه پیکسل 2.56 میکرومتر) تا 50 مگاپیکسل (با اندازه پیکسل 1.28 میکرومتر) ارائه دهد.

سامسونگ همچنین یک سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی دیگر در سبد محصولات خود دارد، حسگر ISOCELL HP3 که تابستان امسال عرضه شد. این حسگر دارای کوچکترین اندازه پیکسل در صنعت است که در ابعاد 0.56 میکرومتر عرضه می شود. به گفته سامسونگ، این دوربین می‌تواند سریع‌تر از نسل قبلی خود فوکوس کند و با الگوریتم جدید خود برای چیدن تصاویر، تصاویر HDR واضح‌تری را ثبت کند.

استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی در گلکسی اس 23 اولترا بار دیگر افشا شد

ما در شایعات شنیدیم که گلکسی اس 23 اولترا نیز از دوربین 200 مگاپیکسلی استفاده می کند. گزارش های مختلف حاکی از آن است که این دوربین دارای سنسور دوربین جدید با این رزلوشن خواهد بود.

غول فناوری کره ای با سنسورهای دوربین 108 مگاپیکسلی خود رویکرد مشابهی را در پیش گرفت. اولین سنسور 108 مگاپیکسلی آن ISOCELL HMX بود و در گوشی شیائومی استفاده شد، در حالی که Galaxy S20 Ultra خود سامسونگ از سنسور کمی جدیدتر ISOCELL HM1 استفاده کرد.

سامسونگ در بازار حسگرهای تصویر با تمرکز بر افزایش اندازه حسگر تصویر و برجسته کردن آن با گنجاندن تعداد پیکسل بالا تلاش دارد تا خود را از دیگر رقبایی چون سونی جدا کند. برنامه میان مدت این برند ارایه حسگر تصویر ۵۷۶ مگاپیکسلی در سال ۲۰۲۵ است.

سامسونگ قصد دارد سنسور دوربین ۵۷۶ مگاپیکسلی خود را در سال ۲۰۲۵ معرفی کند

نظر شما چیست؟ منتظر Xioami 12T Pro هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

امیدوارم بهتر از ۱۱ تی پرو باشه چون اون خوب نبود

BeFair

آره باید قیمتش مشخص بشه

من فکر می کنم اگر نرخ ارز در همین حدود بمونه باید روز مرز ۱۵ میلیون و کمتر وارد بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)