حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با موتورولا Edge 30 Ultra چشم به جهان می‌گشاید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، موتورولا

ماجرای دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در دنیای موبایل کمی عجیب است. در حال حاضر ۳ حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی در بازار موجود است. ۱ عدد از این حسگرها با برند سامسونگ و ۲ عدد آن ها با برند امنی-ویژن رسما معرفی شده‌اند اما هنوز هیچ موبایلی چنین حسگری را استفاده نکرده است. پس از شایعات طولانی درباره پرچمدار Motorola با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی حالا می‌شنویم که حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با موتورولا Edge 30 Ultra چشم به جهان می‌گشاید.

موتورولا Edge 30 Ultra با حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ

انتظار می‌رود که موتورولا ابتدای تابستان امسال اولین گوشی با سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ را عرضه کند. Motorola Edge 30 Ultra نام گوشی پیشرو است و حسگر تصویر جدید باید به این تولید کننده تلفن همراه کمک کند تا فروش خوبی از این گوشی را در بازار تجربه کند.

حدود یک هفته پیش سامسونگ ویدیویی را منتشر کرد که نشان می داد ISOCELL HP1 چه توانایی هایی دارد. این کلیپ 83 ثانیه ای 3.2 میلیون بار دیده شده است. به هر حال، سامسونگ از شما می خواهد که بدانید “دستگاه تلفن همراه و رابط کاربری نمایش داده شده، ساخته های ساختگی هستند. هیچ شبیه سازی از هیچ محصول واقعی در نظر گرفته نشده است.”

حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با نمایش تصویر یک گربه رویت شد

به عبارت دیگر، گوشی ها و سیستم عاملی که در ویدیو مشاهده می کنید واقعی نیستند و نشان دهنده هیچ دستگاه یا نرم افزار سامسونگ فعلی یا آینده نیستند.

به گفته سامسونگ، خلاصه داستان پشت این ویدئو این است که مهندسان حسگر تصویر در سامسونگ الکترونیکس یک چالش بزرگ را پذیرفته اند. آنها در حال تلاش برای چاپ عکسی هستند که با سنسور تصویر موبایل 200 مگاپیکسلی ISOCELL گرفته شده است. این تصویر روی یک بوم بسیار بزرگ به عرض 28 متر و ارتفاع 22 متر چاپ شد.

 

مهندس تیم حسگرتصویر دوربین سامسونگ در LSI Business گفت:

«همیشه به این فکر می‌کردم که در ابعاد چاپ یک تصویر 200 مگاپیکسلی چقدر می تواند بزرگ باشد.»

ساخت یک سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی پروژه ای نبود که سامسونگ صرفاً آن را به دلیل ابعاد تصویر بزرگتر انجام دهد. ۲ مهندس سامسونگ می‌گویند که:

“مزیت نهایی سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی این است که به کاربران امکان می‌دهد تصویری را ثبت کنند که می‌توان آن را بزرگنمایی کرد و بدون افت کیفیت بخشی از تصویر آن را برش داد. سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی به زودی به بستری بهینه برای ضبط ویدیو 8K تبدیل خواهد شد.”

و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، کاربران می توانند اولین عکس ۲۰۰ مگاپیکسلی زندگی خود را با موتورولا اج ۳۰ اولترا بگیرند!

برای این مرحله جدید هیجان زده هستید؟

سامسونگ جزئیات سنسور تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 را منتشر کرد

سامسونگ از سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP3 در گلکسی‌های آینده خود استفاده خواهد کرد

حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی Omnivision با اندازه پیکسل ٠.۶١ میکرون معرفی شد

 

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی OmniVision OVBOBHO رسما معرفی شد: پیکسل های ۰.۵۶ میکرومتری

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)