حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی در گلکسی اس 23 اولترا بار دیگر افشا شد

نوشته

1 سال قبل | 3 دیدگاه | دوربین، سامسونگ، شایعات

شاید اولین بار 7 ماه پیش بود که در ترنجی برای شما عزیزان نوشتیم که سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ ممکن است در گلکسی اس 23 اولترا استفاده شود. از آن زمان تاکنون بارها و بارها شایعه استفاده از این سنسور در پرچمدار جدید کهکشانی ها مطرح شده است. در آخرینِ آنها که در هفته گذشته بود برای شما نوشتیم که سامسونگ از سنسور جدید و معرفی‌نشده‌ی ISOCELL HP3 در گلکسی های آینده خود استفاده می‌کند. در واقع پس از استفاده از دوربین‌ های 108 مگاپیکسلی در اس 20 اولترا و اس 21 اولترا و اس 22 اولترا، به نظر می‌رسد که سامسونگ بالاخره برای یک ارتقاء بزرگ آماده می‌شود. این ارتقا به شکل حسگر 200 مگاپیکسلی جدید، ISOCELL HP3، ظاهر خواهد شد که در خبر امروز افشاگر مربوطه آن را صراحتاً متعلق به Galaxy S23 Ultra می‌داند.

در هفته گذشته گزارش هایی مبنی بر توسعه سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ ISOCELL HP3 منتشر شد که در ترنجی برای شما پوشش دادیم. در ادامه ماجرا اما در حالی که هیچ چیز تایید نشده است، اما اکنون اخبار مربوطه ادعا می‌کنند که این سنسور می تواند به Galaxy S23 Ultra بپیوندد.

استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی در گلکسی اس 23 اولترا بار دیگر افشا شد

به گفته افشاگر مطرح Ice Universe، حسگر 200 مگاپیکسلی جدید «انتظار می‌رود در Galaxy S23 Ultra که قرار است سال آینده عرضه شود استفاده شود». این خبر چیز جدیدی نیست زیرا به نظر می‌رسد همچنان در حد حدس و گمان است. اما نشان می‌دهد که شایعات حضور دوربین 200 مگاپیکسلی در Galaxy S23 Ultra مکررا وجود دارد پس ممکن است صحیح باشند. خصوصاً که افشاگر مطرح و معتبری مانند آیس یونیورس از آنها می‌گوید. اما نکته مهم اینجاست که به طور دقیق این سنسور 200 مگاپیکسلی همان ISOCELL HP1 نیست که انتظار می رود به زودی در موتورولا Frontier استفاده شود. در واقع این سنسور جدید با نام ISOCELL HP3 ساخته و شناخته می‌شود. سامسونگ ISOCELL HP1 یک سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.22 اینچی و پشتیبانی از ادغام پیکسلی 16 در 1 و 4 در 1 است. اما در حال حاضر خبری از اندازه سنسور و توانایی های ادغام پیکسلی ISOCELL HP3 در منابع موجود نیست.

سامسونگ برای اولین بار دوربین های 108 مگاپیکسلی را با سنسور ISOCELL HMX که در Mi Note 10 در سال 2019 معرفی شد به بازار آورد. از آن زمان، این شرکت چهار نسل از پرچمدار جدید خود شامل سه نسل در سری اس و یک نسل در سری نوت را به دوربین های 108 مگاپیکسلی مجهز کرده است. شاید حتی گلکسی Z Fold 4 آینده نیز از همان دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی S22 Ultra استفاده کند. منبع می‌گوید پس از استفاده از دوربین های 108 مگاپیکسلی در چندین دستگاه مختلف(البته با سنسور های کمی تغییر یافته)، منطقی است که سامسونگ بخواهد یک پله بالاتر برود.

 

نظر شما چیست؟ در صورت استفاده از دوربین 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ در گلکسی اس 23 اولترا، آن را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

مغز تو سر این مدیر عامل سامسونگ نیست ۲۰۰بره تو حلقت

وقتی اپل با دوربین ۱۲مگاپیکسلی آیفونش بهتر از دوربین ۱۰۸ سامسونگ عملکرد داره!
این یعنی سامسونگ سرکرده مارکایی هست که فقط بازی با اعداد میکنند! غلام و نوچه اولشم شیائومی هست!

Mahdi

اون وانپلاسی که طرفدارشی اون حتما فرق داره که ۵۰ مگاپیکسلی میزارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری