حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 و ۵٠ مگاپیکسلی ISOCELL GN5 سامسونگ معرفی شدند

سنسورهای با وضوح بالا، محصولاتی هستند که سامسونگ در سال‌های اخیر تمرکز خود را بر روی تولید و طراحی آن‌ها زیادتر کرده است. سنسورهای ISOCELL سامسونگ، معمولاً دارای ویژگی‌های جذابی هستند. حال، سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 به عنوان اولین سنسور با چنین وضوحی معرفی شده است. در کنار آن، سنسور پیشرفته ISOCELL GN5 نیز معرفی شده است.

سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 سامسونگ با مشخصات جذاب معرفی شد

دیروز بود که طی یک شایعه، سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی و ۵٠ مگاپیکسلی جدید سامسونگ لو رفته بودند. گفته شده بود که این محصولات امروز معرفی می‌شوند.

 

سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی سامسونگ و ۵٠ مگاپیکسلی جدید آن فردا معرفی می‌شوند

 

اما بالأخره روز موعود فرا رسیده است. بر اساس گزارش سایت رسمی سامسونگ، Samsung Electronics بالأخره از سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی جدید خود رونمایی کرده است. در کنار آن نیز سنسور ۵٠ مگاپیکسلی ارتقاء یافته کره‌ای‌ها نیز پا به عرصه وجود گذاشته است. داکیون چانگ، معاون اجرایی تجارت حسگرهای تصویر سامسونگ الکترونیکس می‌گوید:

سامسونگ یپشگام فناوری‌های پیکسل فوق العاده‌ای است که حسگرهای تصویر با وضوح بالا را یک پله ارتقاء می‌دهد. با ISOCELL HP1، موانع می‌شکنند. همچنین به وسیله ISOCELL GN5 فوکس خودکار فوق سریع وارد بازی می‌شود. سامسونگ همچنان پیشرفت خود را در بخش حسگرهای تصویر گوشی ادامه می‌دهد.

خب، ما تا این جا انتظار زیادی را برای سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی سامسونگ کشیده بودیم. اما اجازه دهید تا ببینیم که سامسونگ در نهایت، چه چیزی برای ارائه دادن به ما دارد؟ باید بگوییم که سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی ISOCELL HP1، اولین حسگر تصویر گوشی است که از چنین وضوحی برخوردار است. بر اساس آخرین فناوری‌های سامسونگ، اندازه پیکسل‌های این سنسور به ٠.۶۴ میکرومتر می‌رسد. بر اساس گفته‌های سامسونگ، این سنسور جزئیات را به خوبی ثبت می‌کند و حتی با برش تصاویر، مشکلی در ارائه جزئیات به چشم نمی‌خورد.

اما یک بخش جذاب در این سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی نیز موجود است. عکاسی در نور کم، یکی از بخش‌های مهم برای عکاسی با گوشی هوشمند است. به همین ترتیب، سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 دارای فناوری ChameleonCell می‌باشد. این فناوری ادغام پیکسل، از فرمت‌های دو در دو و یا چهار در چهار پشتیبانی می‌کند. بنابراین، در محیط کم نور این سنسور می‌توان با ادغام ١۶ پیکسل مجاور و خروجی ١٢.۵ مگاپیکسلی، پیکسل‌های غول پیکر ٢.۵۶ میکرومتری را ارائه دهد. اندازه پیکسل‌های بالا، سبب می‌شود تا در محیط‌های کم نور بتوانید عکس‌های روشن و واضح را ثبت کنید. در نتیجه، جزئیات حتی در شب نیز به وسیله این سنسور به خوبی ثبت می‌شوند. در نتیجه، باید ببینیم که سنسور جدید سامسونگ چه عملکردی نسبت به نسل‌های قبلی دارد

 

وارد بخش فیلم برداری می‌شویم. سنسور ISOCELL HP1 توانایی ضبط فیلم 8K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه را دارد. سامسونگ می‌گوید با فیلم برداری 8K در این سنسور، شاهد کم شدن زاویه دید نخواهید بود. این سنسور، چهار پیکسل مجاور را در حین فیلم برداری 8K ادغام می‌کند تا خروجی به ۵٠ مگاپیکسلی کاهش یابد. اما دیگر زاویه دید، کم‌تر از قبل نمی‌شود. فیلم برداری 4K با نرخ ١٢٠ فریم بر ثانیه نیز توسط این سنسور پشتیبانی می‌شود. گفتنی است که این سنسور، همچنان اندازه ١ اینچی ندارد. بلکه اندازه آن به طور دقیق، برابر با ١/١.٢٢” اینچ است. در ادامه، فرمت RAW توسط ISOCELL HP1 پشتیبانی می‌شود. گفتنی است که این سنسور توانایی عکاسی ١٢ بیتی را دارد.

سنسور ۵٠ مگاپیکسلی سامسونگ ایزوسل GN5

سامسونگ می‌گوید که ISOCELL GN5 در واقع اولین حسگر تصویر گوشی‌های هوشمند است که از فنتورس فوکوس Dual Pixel Pro پشتیبانی می‌کند. این سنسور، دارای فوکوس خودکار بهتری نسبت به نسل‌های قبلی است. همچنین سرعت فوکوس خودکار به صورت محسوسی افزایش یافته است. این سنسور، در تمام جهات پیکسل‌های با اندازه ١ میکرومتر را قرار می‌داد تا تغییرات را در جسم متوجه شود و فوکوس بهتری را انجام دهد. این سنسور دارای فناوری‌های پیکسل اختصاصی سامسونگ Dual Pixel است. در نتیجه، ISOCELL GN5 می‌تواند با استفاده از فوتودیود‌های زیادی که دارد، اطلاعات نوری و رنگی را به خوبی در آن‌ها ذخیره سازی کند.

سنسور ISOCELL GN5 و ISOCELL HP1

در نتیجه، عکس می‌تواند بهتر از قبل ظاهر شود. در بخش مشخصات این سنسور، دارای وضوح ۵٠ مگاپیکسلی و همان پیکسل‌های ١ میکرومتری است. اما با استفاده از قابلیت پیکسل بینینگ در این سنسور ۵٠ مگاپیکسلی جدید، خروجی به ١٢.۵ مگاپیکسل کاهش می‌یابد. اما در مقابل، سایز این پیکسل‌ها به ٢ میکرومتر افزایش می‌یابد. جالب است که بدانید این سنسور توانایی عکاسی ١٠٠ مگاپیکسلی را نیز دارد. اما اندازه پیکسل‌ها این بار به ٠.۵ میکرومتر کاهش می‌یابد. اندازه سنسور ISOCELL GN5، برابر با ١/١.۵٧” اینچ است. بنابراین، اندازه ISOCELL GN5 نسبت به ISOCELL GN2 کم‌تر شده است.

بخش فیلم برداری این سنسور، مانند ISOCELL HP1 است. اما دیگر شاهد قابلیت‌های ادغام پیکسل در این بخش نیستیم. عکاسی ١٢ بیتی و پشتیبانی از فرمت RAW از دیگر مشخصات این سنسور ۵٠ مگاپیکسلی ارتقاء یافته هستند.

نظر شما در مورد سنسور ٢٠٠ مگاپیکسلی ISOCELL HP1 و سنسور ۵٠ مگاپیکسلی ISOCELL GN5 چیست؟ آیا آن‌ها را می‌پسندید؟ کدام ویژگی آن‌ها برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
44 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
brbapapa

مشخصات و ویژگی های وسوسه کننده داره ولی باید در عمل دید شرکت ها چقدر میتونن ازش بهینه استفاده کنند

شاهکار سامسونگ👍🏼👌🏼
در مورد این سنسور ها چندین احتمال وجود داره
در مورد سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی احتمالش زیاده که تو S22 اولترا و Mi12 اولترا هردورو ببینیم یا اینکه فقط تو Mi12 اولترا ازش استفاده بشه و سامسونگ همچنان با ۱۰۸ مگاپیکسل ادامه بده.
در مورد سنسور ۵۰ مگاپیکسلی هم اینو بگم که ممکنه تو نسخه های پایه S22 و Mi12 استفاده بشه یا شاید هم فقط نسخه های پایه S22 ازش استفاده کنن و شیائومی تو نسخه پایه پرچمدار بعدیش بخواد از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کنه.

در اینجا بهتره از چند مورد هم غافل نشیم
۱. سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی از فیلمبرداری 4K با ۱۲۰ فریم برثانیه پشتیبانی میکنه ولی در این مورد بعضی از شرکت ها حداکثر توان خودشونو نمیذارن مثلا خود سامسونگ میاد و نرخ فیلم برداری رو به ۶۰ فریم برثانیه کاهش میده.
۲. علاوه بر اینها شرکت های تولید سخت افزار مث کوالکام و مدیاتک باید پشتیبانی از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی یا حتی بیشتر رو تو چیپستاشون قرار بدن تا شرکت تولید کننده و توسعه دهنده بتونه از تمام ظرفیت هاش استفاده کنه.
۳. و چیزیم که هنوز درست حسابی جا نیفتاده قابلیت فیلم برداری 8k هست. چون علاوه بر کیفیت فیلم برداری باید سخت افزار هم تو فیلم برداری و تدوین بتونه بکشه.

دومی وجود داره

چرا این قدر منفی میخوری 🤔🤔
دیروز تو پست بیش فروش شهریور۸۰ تا منفی خوردی😐

من نیومدم نظر بدم تا تیک مثبت و تیک منفی بگیرم! هرکی هم به نظر من مثبت یا منفی میده باهاش کاری ندارم. اگه قرار باشه به خاطر یه لقب ( ترنج ……. ) باهم رقابت داشته باشیم که اونوقت نمیشه نظر داد.
حالا بعضیاهم دیسلایک میکنن دیگه مشکل از خودشونه.!

m.b

والا تجربه سه ساله من تو این سایت بهم میگه چریکی ترین طرفدارای سایت رو سونی داره😂
همیشه آنلاینن اما خیلی کم نظر میذارن ولی چی بشه به سونی انتقاد کنی… یهو میبینی ده تا ده تا منفی میریزن سرت…
همین طرفدارا تو سامسونگ و شیائومی هم هستن اما رو بازی میکنن و نظر میدن و میتونی ببینیشون و کیسه‌ای منفی میدن اما نظر هم میذارن…
فرق طرفدارای سونی اینه که همیشه زیر آب هستن تقریبا و نمیبینیدشون…

فکر کنم همین باشه!
جرم ما اینه که طرفدار سامسونگیم و همین!
امّا علاوه بر اینها چندنفر هم هستن که کلا با من مشکل دارن حالا خودت میدونی که کیا میگم!

Mahdi

سونی مگه تو سایت طرفدار داره ندیدم😐
فکر کنم مامور سیاه هستن اصلا دیده نمی شن😂😂

m.b

آره طرفدار داره چه طرفدارایی…
برای همینه نظرات مصطفی همیشه خوب مثبت میخوره…خیلیاشون نظر نمیذارن اصلاً…
گروه هم داشتن قبلاً…
یه جورایی شبیه یهودیا میمونن😂 کمن اما خیلی پشت همن😂

اگه طرفدار نداشت پس چرا کیسه ای دیسلایک میخوریم؟😂😂

به والله اینا گروه دارن میگن آقا این شخص x خیلی داره حرف میزنه دیسلایکش کنیم😀😂

Mahdi

گروه داشتن😂😂
الان فکر کنم فله ای حمله کنن 🙃🙃 از خجالتمون در بیان😂😂

بچه پایین هیچوقت باخت نمیده💪🏼😂

Mahdi

خوب بیکارم یه دو تا مثبت بدم بخندیم😂😂ببین ماام بلدیم 😎😎

یه پیام دارم برای هواداران متعصب سونی:🤫😂

Mahdi

کی گفته ها بچه ها پشتیبان ندارن 😂😂
۵ دقیقه وقت میخواست مثبت ها برسه به ۱۳ تا 😎😎
بچه ترنجی به کسی باخت نمیدن💪💪

لقب ماه اول مهم بود واسم ولی الان حتی امتیازم نمی دونم چند است بعضی ها مرض دارن فقط منفی میدن😑

من که به امتیاز و اینا خیلی زیاد اهمیت نمیدم چون قرار نیست به خاطر یه دیسلایک ( حالا برسه یهویی ۸۰ تا ) سردرد بگیرم.

“۲. علاوه بر اینها شرکت های تولید سخت افزار مث کوالکام و مدیاتک باید پشتیبانی از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی یا حتی بیشتر رو تو چیپستاشون قرار بدن تا شرکت تولید کننده و توسعه دهنده بتونه از تمام ظرفیت هاش استفاده کنه.”
https://toranji.ir/?p=1045647
چیپست های بعد از ۸۵۵ که دیگه فبها…

mostafa3

برای فریب افرادی که از سنسور سر در نمیارن خوبه
پیکسل 6 دهم میکرون 😐😑
واتا فاز

هر دو برای میانرده خوبن رقیب مستقیم
imx 686 هستن

ᴀ ᴛ ʟ ᴀ ɴ ᴛ ɪ ᴄ

تازه حساب کن با این سایز سنسور چقدر فیلم برداریش شاهکار بشه 😂

بیا پایین سرمون درد گرفت باو!🤕

😂😂

اگه قرار بود اندازه هر سنسورش یک میکرون باشه که اونوقت ۳۰ درصد بدنه پشت گوشی رو میگرفت🤫😏

m.b

اوه اوه اوه یه چیزی که اصلاً حواسم بهش نبود امروز دژاوو شد😍
اینبار 1.5 سال پیش یه دژاوو دیدم😁

comment image

comment image

یادمه سر این موضوع با نیما هم یکبار حرف زده بودم و گفته بودم که اگر سامسونگ بتونه باینینگ دو و چندگانه رو بیاره وسط دیگه بازی تمومه… چون دلیلی برلی ادامه سیاست سونی نمیمونه(بجز برخی دلایل ریز اما به صورت عمده دلیلی برای ادامه این سیاست نیست)…
باینینگ دو و چندگانه بزرگترین شکست سونی در انتخاب سیاست در چندسال اخیر بود… باینینگ چندگانه که 1.5 سال پیش بدون هیچ منبعی با حدس حرکات سامسونگ وعدشو دادم فعلاً پایان موقتی برای بازی هست…
تا الان دو مورد از سه مورد خورد به هدف…
سنسور rgbw✅
باینینگ دو تایی✅
سنسور یک اینچی پرمگاپیکسل👀☑️

داداش فعلا میبینی هیچکی با نظراتمون موافق نیست!😂

بالا بهتون گفتم چرا… ضمناً کسی که موافق نباشه و این موافق نبودنش منطقی و با دلیل باشه میاد نظر میذاره و میگه… پس این سکوت و منفی‌دادنشون ناخودآگاه دلیلیه که خودشونم قبول کردن شکست سونی رو و جرات ندارن با دلیل نظر بذارن… 😉
من اینجا تا شب سعی میکنم سایت رو چک کنم که بعد دو سال باز سیاست دوربین های کم مگاپیکسل و پرمگاپیکسل و پیشرفت هاشون و سونی و سامسونگ رو با هم با دلیل و منطق مقایسه کنیم با افرادی که شایستگی‌شو دارن… ببینیم کسی هست که از سونی دفاع تمام قد و منطقی کنه که با هم بررسی داشته باشیم یا نه…
اگر نبود و فقط با منفی عقده خالی کردن شما بدون حرفت درسته👌

منم با نظرت موافقم.
اینایی که تعصب سونی رو میکشن بیان دفاع کنن دیگه و دلیلشو بگن چرا ما رو دیسلایک میزنید!
هل من مبارز؟

در مورد کامنت بالایی اگه از کلمه ” شاهکار سامسونگ ” استفاده نمیکردم شاید اینجوری مورد عنایت و لطف این اشخاص قرار نمیگرفتم!😂😂

یه شاهکار ببین چیکارا که نمی کنه😂

Mahdi

من موافقم 😂😂

m.b

“با خروجی نوناسل، این سنسور خروجی ٢٢ مگاپیکسلی و پیکسل‌های ١.٩٢ میکرومتری را تحویل می‌دهد.”

آقای عطایی مگه 50 مگاپیکسلی و 4 تایی نیست؟
و 12.5 مگاپیکسلی 16 تایی؟
22 مگاپیکسلی و 9 تایی هم هست مگه؟ 🤔
من ندیدم منابع رو، یعنی سه حالت باینینگ؟ 🤔
چون منابع دیگه فقط 4 و 16 رو ذکر کردن…

m.b

🙏😊

Nosrat

سلام و عرض ادب و احترام
من یه آدم عادی هستم که خیلی از دوربین سر در نمیارم ولی اینجا دوستانی هستند که تجربه و اطلاعات خوبی دارند من دو تا سئوال داشتم ولی اگر منو اشتباه راهنمایی کنید مدیونی داره چون بعضی از روی تعصب جواب میدن و آدم رو گمراه می‌کنند، یکی اینکه اولین گوشی که دوربین ماکرو و تله فوتو و دوربین اولترا واید رو، روی گوشی هاش نصب کرد کدام شرکت بود، و اینکه چرا، من نام نمی‌برم، مثلا شرکت ایکس با دوربین مثلا 200 مگاپیکسلی یا اصلا 108 مگاپیکسلی چرا هیچ وقت جلوی دوربین 50 مگاپیکسلی شرکت y حرفی برای گفتن نداره، و هر ساله با سیستم های جدید و لنزهای متفاوت بازم به شرکت y نمی‌رسند سپاسگزارم اگر بدون تعصب جواب بدید ❤️🙏👍

AliSS8

خوبه مشخصات جذابی داره
به شرطی که واقعاً تو عمل هم بتونه خودی نشون بده و فقط حرف نباشه

AliSS8

من از GN5 بیشتر خوشم اومد البته اندازش کمتره اما فوکوس جدیدش جالبه

#فوجی فیلم#زایس
خوبه به هرحال پیشرفت در تمام ابعادش جای تحسین داره چرا که آخرش به نفع مصرف کننده و مشتری تموم میشه و فرقی نمیکنه به چه شکل و با چه سازوکار و متدی و از طرف چه کمپانی انجام بشه. ولی من بیشتر از این ۲ سنسور مشتاقم ببینم سامسونگ برای HM4 اس ۲۲ اولترا و در عین حال شایدم می ۱۲ چه برنامه هایی داره…
تصور کنید سنسور HP1 بره رو یه گوشی مثلاً جانشین cc9 pro/mi note 10,pro سوار شه…
یعنی ممکنه بازم شاهد چنین واکنش هایی باشیم؟؟😂🤙
https://toranji.ir/?p=1062469
فقط کامنت ها😂
فکر کنم مصیب از اون موقعی که با HM1 , HM3 اس ۲۰ اولترا ، نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۱ اولترا آشنا شد ، دیگه کلاً تصوراتش نسبت به سامسونگ و کلاً دنیای تکنولوژی به هم ریخت🤣🤦‍♂️
ای خدااااا این خوشی هارو از ما نگیر 🤲

فکر کنم اون مصاحبه ی مدیرعامل زایس رو سونی(۱۲mp) ، هواوی(۵۰mp) ، آنر(50mp) ، گوگل(۱۲mp) ، اپل(12mp) ، ویوو(۵۰mp) ، اوپو(۵۰mp) و وان پلاس(48mp) تأثیر گذاشته که در حال حاظر رو پرچمداراشون (دقت بشه رو پرچمداراشون) برای سنسور اصلی از رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل بیشتر تجاوز نکردن…
https://toranji.ir/?p=1055110
این در حالیه که از خود سامسونگ به نظر شخصی خودم ؛ سنسورهای سری GNn به مراتب سنسورهای جذاب تر با پتانسیل بیشتری نسبت به سنسورهای سری HMn هستن…
HP1 رو نگفتم چون تازه معرفی شده و حالا مونده تا امتحان خودشو پس بده اما اگه “تو شرایط نوری مطلوب” در کنار سقف رزولوشن و نهایی(۲۰۰ مگاپیکسل) بشه به پیکسل باینینگ دو در دو(ادغام چهار پیکسل در یک پیکسل) سوییچ کرد و امکان استفاده از رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل هم فراهم بشه ، تقریباً خروجی ما بین GN1 , GN2 رو میتونه ارائه بده … کما اینکه همزمان “تو شرایط نوری ضعیف” قابلیت سوییچ بین فرمت های باینینگ ۳ در ۳(رز ۲۲mp) و ۴ در ۴(رز ۱۲.۵mp) در دسترسه.

اینو به عنوان یه پیش بینی و فرضیه میگم ؛
احتمال داره سامسونگ هم از این سنسور حداقل در یکی از محصولات خودش استفاده کنه منتها تحت عنوان نام گذاری کمی متفاوت به همراه تغییرات جزئی…
یعنی ممکنه رو شیائومی رزولوشن های ۲۰۰ ، ۵۰ و ۱۲.۵ مگاپیکسل لحاظ بشه و رو نمونه ی سامسونگ رزولوشن های ۲۰۰ ، ۲۲ و ۱۲.۵ مگاپیکسل به کار گرفته شه و فرمت باینینگ نوناسل(۳ × ۳ = ۹) با هگزادکاسل(۴ × ۴ = ۱۶) جایگزین بشه…

“فکر کنم اون مصاحبه ی مدیرعامل زایس رو سونی(۱۲mp) ، هواوی(۵۰mp) ، آنر(50mp) ، گوگل(۱۲mp) ، اپل(12mp) ، ویوو(۵۰mp) ، اوپو(۵۰mp) و وان پلاس(48mp) تأثیر گذاشته که در حال حاظر رو پرچمداراشون (دقت بشه رو پرچمداراشون) برای سنسور اصلی از رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل بیشتر تجاوز نکردن…”
این میتونست دلیل خوبی باشه اگر تو این لیست همه از بزرگترین و بهترین سنسور های موجود استفاده میکردن… اما متأسفانه از لیست باید همه رو بجز هوآوی پرت کنی بیرون… هیچکدوم در سنسور حرفی ندارن که بزنن که بتونن از کم مگاپیکسل ها دفاع کنن… فقط هوآوی داره دفاع میکنه اونم چون دلیلی برای استفاده از پرمگاپیکسل ها و تو زمین سامسونگ بازی کردن تا الان ندیده…
این از اولین برخورد با ماجرا…
اما در دومین نوع برخورد تو داری از گذشته ادله میگیری تا آینده رو توجیه کنی؟ خب این اشتباست… اونا وقتی از 50 مگاپیکسلی و همین حدود استفاده کردند که نمیدونستند سامسونگ روزی 50 و 12.5 اونا رو داره که هیچ یه 200 هم روش!(در واقع یه شرطبندی منجر به باخت رو آینده سیاست سونی و سامسونگ بود) از الان به بعده که اگر استفاده نکنند دوباره قراره تو لیست بهترین کمرافون ها به جایگاه 3 به بعد فکر کنن…
این از برخورد دوم…
و اما برخورد سوم…
در این برخورد میخوام از پیشرفت حرف بزنم… دو سال در مقابل دو سال، سونی در مقابل سامسونگ، من جواب نمیدم از کسی هم نمیخوام جواب بده… فقط فکر کنید کدوم عملکرد بهتری داشته؟ بزرگتربن سنسور سونی در حال حاضر برای رقابت با سامسونگ چه سایزیه؟
و اما برخورد چهارم و نهایی…
ما میتونیم بگیم چون هزار تا وزیر ابریشم پوشیدن پس ابریشم بهتر از طلاست! چون شاه فقط یه نفره که طلا پوشیده!؟ نه…
S21u به گفته اکثر منابع تا اینجا متعادل ترین دوربین اصلی رو داشته… جای مثال زدن از وزرا برای دفاع از ابریشم بهتره شاه رو خوب نگاه کنید که طلا پوشیده همین…
برخورد پنجم در بهترین حالت اگر تمام اونایی که مثال زدی رو که همونطور که گفتم خیلیاشون سنسور اصلی مدعی در سخت‌افزار ندارن قابل بدونیم و نگیم مغلطه شده، نهایتاً باید بدونیم ارزش یک سیاست به تعداد رهرو هاش نیست، به کیفیت راهی هست که دارن طی میکنن و مقصد روشنتری که داره…فعلاً اخبار روشنتری روز به روز در این راه داره منتشر میشه…

پنج فلسفه مختلف برای رد یه ادعای ناکامل فکر میکنم کامل باشه…
____________________
امیدوارم در إینده که شاید سامسونگ و شیائومی از 50 مگاپیکسلی(شیائومی داره شایعاتش میاد که 50 هست) استفاده کردند، از این نظرم برام نگی که پس چرا خود اینا از پرمگاپیکسلی استفاده نمیکنن… همونطور که گفتم سامسونگ فعلاً توان ساخت بزرگترین سنسوری که پرمگاپیکسل هم باشه رو نداشته(کمااینکه سونی تو کم‌مگاپیکسلش هم عقبتره چه برسه پرمگاپیکسل) بنابراین طبیعیه مثلاً شیائومی سنسور بزرگتری رو استفاده کنه… البته hp1 هم سنسور قابلی هست اما رقابت رو به نظر من در مجموع چون سایزش کوچیکتره ممکنه به gn2 یا نمونه های بزرگتر ببازه که دلیلی بر بد بودن پرمگاپیکسل ها نیست… فقط چون بزرگترین نمونه سامسونگ نتونستن باشن از رقابت با خود سنسور های سامسونگ در سایز کمی عقب موندن…

ali karimi

سلام، اخرش نمیدونم این سنسورها تا چندمگاپیکسل میخوان برن، ااان رسیدیم به 200،،یعنی 1000یا 2000یا بالاترهم میریم؟؟خب این سنسورهام درسته مشخصات خوبی دارن، ولی بازم باید تو کار مشخص بشن، اونم که اولین گوشی حتما شیائومی 12 هستش، دیگه می12 نمیشه گفت، موفق باشید

Mortazavi

آقای مصطفی و m.b چقدر شما دلتون خوشه

سونی شکست خورد یا سامسونگ چه سودی واسه یه عده داره که یواشکی منفی بدن آخه :/
ما تو شغلمون به شما میگیم صاحبان حس قربانی یعنی کسی که همش میخاد یک دلایلی رو بیاره که اشتباهشو بندازه گردن اون
داداش منفی میخوری؟
اول اینکه چه اشکالی داره هرکسی نظرشو میده
دوم اینکه اگه دنبال مثبتی برو بیانتو درست کن
ولی اینکه طرفدارای سونی منفی میدن ته قربانی بازی و ساده لوحیه

طرفدارای سونی گندشون ما بودیم که جزو ده کاربر برتر بودیم که بعد تموم شدن سونی تو ایران و کلا مخالفتش با پیشرفت های روز بیخیالش شدیم اکثرا هم رفتند سراغ اپل چون برند باز بودن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️