حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی OmniVision OVBOBHO رسما معرفی شد: پیکسل های ۰.۵۶ میکرومتری

ماه گذشته بود که برای شما در ترنجی نوشتیم حسگر تصویر ٢٠٠ مگاپیکسلی Omnivision با اندازه پیکسل ٠.۶١ میکرون معرفی شد. به نظر می رسد که این برند چینی یک نمونه ۲۰۰ مگاپیکسلی دیگر هم دارد که می توان حتی در فضای کوچکتری جای بگیرد. حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی OmniVision OVBOBHO رسما معرفی شد و پیکسل های ۰.۵۶ میکرومتری دارد.

حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی OmniVision OVBOBHO

برند چینی OmniVision رسماً اعلام کرد که پیکسل های 0.56 میکرومتری که کوچکترین پیکسل های حسگر تصویر در جهان محسوب می شود را توسعه داده است. این شرکت می گوید تیم تحقیق و توسعه تأیید کرده که حتی اگر اندازه یک پیکسل کوچکتر از طول موج نور قرمز باشد، کاهش اندازه پیکسل محدود به طول موج نور فرودی نیست.

به گفته این شرکت، طراحی پیکسل 0.56 میکرومتری آن از فرآیند 28 نانومتری CMOS خاص TSMC استفاده می کند. با این حال، ویفر مدار منطقی از فرآیند 22 نانومتری استفاده می کند.

پیکسل ها از فوتودیودهای عمیق و فناوری OmniVision PureCelPlus استفاده می کنند. این آنها را قادر می سازد تا عملکرد QPD و QE قابل مقایسه با پیکسل های 0.61μm نسل قبل را به ارمغان بیاورند. علاوه بر این OmniVision همچنین اعلام کرد که اولین سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی این شرکت که به پیکسل های 0.56 میکرومتری مجهز است، در سه ماهه دوم سال 2022 عرضه خواهد شد.

برخی کارشناسان معتقدند که:

«سنسورهای کمی با وضوح 200 مگاپیکسل در بازار نیست. علاوه بر حسگر 1/1.22 اینچ ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ HP1 با پیکسل های 0.64 میکرومتری، حالا OmniVision دارای دو حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی 0.61 میکرومتری و 0.56 میکرومتری با اندازه بزرگ 1/1.28 و 1/1.4 اینچ است که دومی پایین رده تر است و برای گوشی های متوسط ​​به بالا می تواند خوب باشند.»

این بدان معناست که گوشی های میان رده احتمالاً از سنسور OmniVision برای دستیابی به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد. این همچنین می تواند وضوح تصویر را تا حد زیادی بهبود بخشد. مهمتر از آن، از طریق الگوریتم ادغام پیکسل ها به یک ناحیه تک پیکسلی بزرگتر دست خواهد یافت.

دوربین 200 مگاپیکسلی قبلی 0.61 میکرومتری از عکاسی 50 مگاپیکسل با سرعت 24 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین از ویدیوی 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه، با پیکسل های معادل 1.22 میکرومتر پشتیبانی می کند.

امنی ویژن OVBOBHO

امنی ویژن OVBOBHO

امنی ویژن می گوید:

«مصرف‌کنندگان خواهان عکس‌برداری با وضوح بالا و نمایش و ویدیو با کیفیت بالا هستند. ما به‌عنوان پیشرو در فناوری حسگر تصویر، از فناوری قالب‌های انباشته PureCel®Plus-S خود استفاده کرده‌ایم.

مدیر بازاریابی OMNIVISION یعنی Arun Jayaseelan گفت:

این دوربین‌های اصلی موبایل را به‌طور چشمگیری به سطح جدیدی می‌برد. با OVB0B جدید، ما اکنون بالاترین رزولوشن صنعت را در یک بسته کوچک برای گوشی های هوشمند رده بالا همراه با بهترین عملکرد در نور کم در کلاس خود ارائه می دهیم.

جفری متیوز، تحلیلگر ارشد در Strategy Analytics می گوید:

معرفی حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی برای دوربین گوشی های هوشمند نوید ثبت جزئیات خیره کننده در تصاویر را می دهد. این نیازهای فروشندگان گوشی های هوشمند را برآورده می کند که به شدت به دنبال متمایز کردن دستگاه های خود با دوربین های بهتر هستند. این دوربین ها دارای سنسورهای تصویر با وضوح بالا خواهند بود.

موسسه Strategy Analytics همچنین تخمین می‌زند که بیش از 40 میلیون گوشی هوشمند با دوربین بالای ۱۰۰ مگاپیکسلی در سال 2022 وارد بازار خواهند شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سالهای آینده شاهد رشد اندازه تصویر یا اصطلاحا مگاپیکسل حسگر تصویر تا کجا خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)