حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل به پرداخت جریمه ۲.۸ میلیارد دلاری ضدانحصار در دادگاه اتحادیه اروپا محکوم شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، گوگل

دومین دادگاه عالی اروپا در تاریخ 10 نوامبر (۱۹ آبان)، درخواست تجدیدنظر غول جستجو را علیه حکم سال 2017 کمیسیون اروپا رد کرد. این رأی دادگاه، یک شکست بزرگ برای گوگل به‌حساب آمده و این شرکت ملزم به پرداخت جریمه ۲.۸ میلیارد دلاری (۲.۴ میلیارد یورو) به‌منظور شکایات ضدانحصاری خود می‌باشد.

جریمه ۲.۸ میلیارد دلاری گوگل برای مشکلات ضدانحصاری این شرکت

پیش از این، کمیسیون اروپا دریافته بود که گوگل از تسلط جستجوی خود برای تبلیغ سرویس خرید مقایسه‌ای نسبت به رقبای خود سوءاستفاده کرده است. در رابطه با این تخلف، کمیسیون اتحادیه اروپا جریمه سنگین 2.4 میلیارد یورویی (حدود 2.8 میلیارد دلار) را برای گوگل و شرکت مادرش، آلفابت، اعمال کرد.

دادگاه دریافت که گوگل درواقع قوانین ضدانحصار را نقض کرده است؛ “با استفاده از خدمات خرید مقایسه‌ای در صفحات نتایج عمومی خود از طریق نمایش و موقعیت مطلوب‌تر، درحالی‌که نتایج را از خدمات مقایسه رقیب در آن صفحات با استفاده از الگوریتم‌های رتبه‌بندی کاهش داده است.

پس از ارزیابی جدیدی از این رفتار، دادگاه همچنین “میزان جریمه را تأیید کرده و استدلال‌های گوگل مبنی‌بر اینکه هیچ مجازاتی نباید برای آنها اعمال می‌شد را رد کرد.” حکم سال 2017 اولین مورد از سه پرونده بزرگ علیه گوگل توسط مقامات ضدانحصار اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

جریمه ۲.۸ میلیارد دلاری گوگل

جریمه ۲.۸ میلیارد دلاری گوگل

کمیسیون اروپا در یک دهه گذشته گوگل را مجموعاً 8.25 میلیارد یورو جریمه کرده است. این آژانس درحال‌حاضر همچنین درحال بررسی سایر غول‌های فناوری ایالات‌متحده مانند آمازون، اپل و فیس بوک در مورد نقض احتمالی قانون ضدانحصار است.

در ژوئن سال جاری، کمیسیون، تحقیقات جدیدی را در مورد تجارت تبلیغاتی گوگل آغاز کرد تا مشخص کند آیا این شرکت قوانین رقابت اتحادیه اروپا را با حمایت از خدمات تبلیغات دیجیتال خود نقض کرده است یا خیر.

علاوه‌بر این، این تحقیقات درحال ارزیابی است که آیا گوگل رقابت را در بازار تبلیغات دیجیتال با محدود کردن دسترسی شخص ثالث به داده‌های کاربران برای تبلیغات محدود می‌کند یا خیر. گوگل همچنین تحت تحقیقات ضد انحصار اتحادیه اروپا مجدداً به‌دلیل مجبور کردن سازندگان اندرویدی به استفاده از Google Assistant به‌عنوان دستیار صوتی پیش‌فرض در بهترین تلفن‌های خود است.

تنها گزینه باقی‌مانده برای گوگل اکنون این است که علیه این تصمیم در دادگاه دادگستری اتحادیه اروپا (CJEU) که بالاترین دادگاه اروپا می‌باشد، تجدیدنظر کند.

دیدگاه شما پیرامون جریمه ۲.۸ میلیارد دلاری گوگل از سوی دادگاه اتحادیه اروپا برای رفع موانع ضدانحصار شرکت آمریکایی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی