حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صفحه اصلی موتور جستجوگر گوگل به ویجت های جدیدی مجهز خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، نرم افزار

موتور جستجوگر گوگل یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که روزانه میلیون‌ها کاربر از آن به روش‌های متنوع و برای اهداف مختلفی استفاده می‌کنند. گوگل نیز همواره مسیر استفاده از این ابزار مهم و کاربردی را بهبود داده است. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، به زودی صفحه اصلی موتور جستجوگر گوگل به ویجت‌های جدیدی مجهز خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

صفحه اصلی موتور جستجوگر گوگل و ارائه ویجت‌های کاربردی

صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل همیشه به دلیل طراحی ساده و مینیمالیستی خود شناخته شده است، نه با عناصر و قابلیت‌های اضافی. با این حال، این موضوع ممکن است به زودی دستخوش تغییراتی شود. گویا گوگل در حال حاضر ، مشغول آزمایش و تست ویجت‌هایی است که می‌توانند در پایین صفحه اصلی نسخه دسکتاپ این موتور جستجو قرار گیرند.

صفحه اصلی موتور جستجوگر گوگل

وب سایت خبری 9to5Google که قبلا این ویژگی‌های جدید را آزمایش کرده است، گزارش داده است که یک کلید مخفی کردن محتوا در گوشه سمت راست و پایین صفحه اصلی این موتور جستجو ظاهر می‌شود. گوشه پایین سمت چپ نیز موقعیت مکانی کاربر و همچنین اعلانی را نشان می‌دهد که اطلاعات ارائه شده بر اساس فعالیت قبلی کاربر در وب است.

این کارت‌ها در پایین فضای کادر جستجو ظاهر می‌شوند. در این قسمت یک کلید پنهان کردن محتوا نیز در گوشه سمت راست وجود دارد. همچنین گوگل کد پستی شهر شما را نیز در این بخش نشان داده و توضیح می‌دهد که اطلاعات ارائه شده براساس فعالیت گذشته شما است. وقتی پنجره به طور کامل باز شود، شش کارت در این بخش نمایش داده می‌شود و همه آن‌ها هنگام قرار گرفتن فلش موس خود، بزرگ‌تر از حالت عادی خواهند شد.

صفحه اصلی موتور جستجوگر گوگل

هنگامی که ویژگی ابزارک‌ها فعال است و پنجره مرورگر روی حالت تمام صفحه است، کاربر شش ویجت کارت دریافت می‌کند و وقتی فلش ماوس را بر روی آن‌ها قرار دهد، ابعاد آن‌ها افزایش خواهد یافت. کاربران شش ویجت زیر را دریافت خواهند کرد:

  • ویجت وضعیت آب و هوا: نمایش وضعیت آب و هوا  و دما با آیکون‌های مخصوص و نمایش پیش‌بینی سه روز آینده
  • ویجت ترندهای روز: وضعیت موضوعن ترند شده با یک تصویر و تعداد جستجو
  • ویجت چه چیزی تماشا کنیم: نمایش سریال‌ها و فیلم‌های جدید و ارائه شده
  • ویجت وضعیت سهام و بازارهای مالی: نمایش نمودار وضعیت روزانه سهام و بازارهای مالی
  • ویجت رویدادهای محلی: نمایش وضعیت رویدادهای محلی به همراه تاریخ آن‌ها
  • ویجت ویروس کووید: نمایش اخبار مربوط به ویروس کرونا و وضعیت پاندمی

قابل ذکر است که این ویجت‌ها در حال حاضر برای همه کاربران و حساب‌های گوگل در دسترس نیستند. این شرکت احتمالا در حال آزمایش ویژگی‌های جدید و جمع‌آوری بازخورد کاربران در مورد وضعیت آن‌ها، قبل از تصمیم‌گیری برای عرضه عومی است.

صفحه اصلی موتور جستجوگر گوگل

گوگل به دلیل نقض قوانین ضد انحصار، ۲.۴ میلیارد دلار جریمه شد

سرویس مقایسه قیمت PriceRunner اخیرا گوگل را به نقض قوانین ضد انحصاری در اتحادیه اروپا متهم کرده است و شکایتی را در دادگاه حل اختلافات بازار و اختراعات سوئد تنظیم کرده است. بلومبرگ با استناد به داده‌های نمایندگان PriceRunner گفته است که دادگاه این شرکت را به دلیل نقض قوانین ضد انحصار، ۲.۴ میلیارد دلار جریمه کرده است.

به گفته خواهان، گوگل الگوریتم‌های جستجو خود را دستکاری کرده تا خدمات مقایسه محصول خود را تبلیغ کند و به رقبا آسیب برساند. PriceRunner معتقد است که اقدامات ضدرقابتی این غول فناوری باعث ایجاد ضرر و زیان بسیاری برای این سرویس شده است. این شرکت حالا قصد دارد در جریان آزمایش فعلی آن را بازیابی کند.

جریمه 11 میلیون دلاری اپل و گوگل توسط ایتالیا به دلیل استفاده تجاری از داده های کاربران

جریمه ۵۰ میلیون یورویی گوگل در فرانسه

به گفته GizChina، همچنین برای بسیاری از کارآفرینان اروپایی و فرصت‌های شغلی حوزه فناوری، این موضوع بسیار مهم است. Mikael Lindahl، مدیر اجرایی PriceRunner افزود که این سرویس به زودی توسط بانک فین‌تک سوئدی Klarna خریداری خواهد شد و به بخاطر این موضوع، مبلغ نهایی شکایت می‌تواند به‌طور قابل‌ توجهی بیشتر از مبلغ فعلی باشد. زیرا گوگل همچنان قوانین ضد انحصاری را نقض می‌کند و نمایندگان گوگل از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده‌اند.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا ارائه چنین ویجت‌هایی در نسخه دسکتاپ موتور جستجوی گوگل، مفید و کاربردی خواهد بود؟ به نظر شما چه قابلیتی می‌تواند جایگزین این ویجت‌ها باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان