حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سلطه بخش تبلیغات گوگل تا آخر سال با تحقیقات ضد انحصاری اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | امنیت، گوگل

بر اساس گزارشی از رویترز، اتحادیه اروپا قرار است قبل از پایان سال، تحقیقات رسمی خود در مورد سلطه بخش تجارت تبلیغات گوگل را آغاز کند. نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا به دلیل انحصاری کردن رقابت در خرید آنلاین و تبلیغات دیجیتالی، بیش از 8 میلیارد یورو (9.8 میلیارد دلار) گوگل را جریمه کرده‌اند. در سال 2018، اتحادیه اروپا به دلیل سوء استفاده از سلطه در بازار اندروید و ملزم کردن تولیدکنندگان به پیش‌نصب برنامه Search و مرورگر Chrome بر روی تلفن‌های اندرویدی، جریمه نقدی دیگری به مبلغ 4.3 میلیارد یورو (5 میلیارد دلار) را به گوگل تحمیل کردند.

سلطه بخش تبلیغات گوگل در زیر ذره‌بین

این تحقیق ضد انحصاری قرار است بر “موقعیت گوگل در برابر تبلیغ کنندگان، ناشران، واسطه ها و رقبا” تمرکز کند. نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا احتمالاً تحقیقات عمیق‌تری در مورد شیوه‌های تبلیغات گوگل نسبت به پرونده ضد انحصاری که در اوایل ماه جاری توسط مقامات فرانسه منعقد شد، انجام می‌دهند.

ناظر رقابت فرانسه به دلیل سوء استفاده از سلطه خود در بازار تبلیغات آنلاین، گوگل را 220 میلیون یورو (267 میلیون دلار) جریمه کرد. تجارت تبلیغات گوگل نیز در ایالات متحده مورد انتقاد است و وزارت دادگستری این کشور در اکتبر سال گذشته به دلیل انحصار غیرقانونی در بازار تبلیغات بخش جستجو در ایالات متحده، یک دادخواست ضد انحصاری علیه گوگل تشکیل داد.

سلطه بخش تبلیغات گوگل زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا

سلطه بخش تبلیغات گوگل زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا

رقبای گوگل و برخی از تبلیغ کنندگان ادعا می‌کنند که این شرکت “از مزایای” وابستگی خریداران و فروشندگان به آن‌ها برای استخراج هزینه‌های بالا و تقریباً غیرممکن کردن رقابت با این غول تبلیغاتی، استفاده می‌کند. داده‌های موجود در بازار که توسط eMarketer منتشر شده است، نشان می‌دهد که گوگل توانایی کنترل تقریبا 27 درصد از هزینه‌های تبلیغات آنلاین جهانی را در سال 2021 دارد.

اتحادیه اروپا در ماه ژانویه یک پرسشنامه 13 صفحه‌ای برای تبلیغ کنندگان ارسال کرد که هدف آن جستجوی اطلاعاتی در مورد تأثیر تنظیمات پیش فرض “Include Google Display Network” که غول اینترنتی برای تبلیغات بخش جستجو در Google Ads و در سال 2018 معرفی کرد، بود. همچنین از تبلیغ کنندگان در مورد دریافت کسب تخفیف هنگام استفاده از واسطه‌های گوگل برای خرید موجودی تبلیغاتی نیز سوال شده بود.

پیش نویس قوانین جدید اتحادیه اروپا برای شرکت های بزرگ فناوری

نظر شما راجع به سلطه بخش تبلیغات گوگل و تلاش اتحادیه اروپا برای کم کردن اثر آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی