حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد گرافیکی Exynos 2200 سامسونگ تراشه اپل A14 Bionic را شکست می‌دهد

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

بر اساس آنچه تاکنون می‌دانیم، تراشه پرچمدار نسل بعدی سامسونگ با نام احتمالی Exynos 2200، امسال در کنار سری گلکسی S22 این شرکت به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد. این تراشه با پردازنده گرافیکی AMD RDNA همراه شده که عملکرد کلی آن را به‌صورت جهشی بهبود می‌دهد. بر اساس گزارشات خارج از کره جنوبی، GPU جدید در این پردازنده با اسم رمز “Voyager“، از معماری میکرو گرافیکی AMD RDNA2 استفاده خواهد کرد که مشابه فناوری بکار رفته در PlayStation 5 ،Xbox Series X و AMD Radeon RX بوده و گفته می‌شود عملکرد گرافیکی تراشه Exynos 2200 را به‌حدی می‌رساند که چیپست امسال اپل یعنی A14 Bionic را به‌راحتی شکست می‌دهد.

عملکرد گرافیکی Exynos 2200 سامسونگ

در گزارش جدید ادعا شده که امتیاز عملکرد Exynos 2200 سامسونگ شگفت‌انگیز است. همچنین گفته می‌شود که پردازنده گرافیکی این تراشه در بنچمارک GFXBench و نرخ فریم متوسط ​​1080P Manhattan 3.1، تا 170.7 فریم‌برثانیه نیز می‌رسد. درحال‌حاضر، رقبای این تراشه مانند Snapdragon 888 و Apple A14 Bionic، تنها می‌توانند 120 فریم‌برثانیه را اجرا کنند.

علاوه‌بر این، در بنچمارک دیگری، امتیاز Exynos 2200 به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از A14 Bionic می‌باشد. شایان ذکر است که Exynos 2200 علاوه‌بر جهش بزرگ در عملکرد GPU، ارتقاء عظیمی در CPU را نیز به همراه خواهد داشت. این پردازنده با معماری نسل جدید سه خوشه‌ای عرضه خواهد شد که شامل یک ابر هسته Cortex-X1، سه هسته متوسط ​​Cortex-A78 و چهار هسته کوچک Cortex-A55 می‌باشد.

عملکرد گرافیکی Exynos 2200

عملکرد گرافیکی Exynos 2200

امتیازات تراشه Exynos 2200 در بنچمارک‌ها و مقایسه آن با سایر رقبا

از اطلاعات موجودی که تاکنون در اختیار داریم، Exynos 2200 یک پردازنده فوق‌العاده قدرتمند بوده و قابلیت‌های جدید آن در قدرت این تراشه نقش کلیدی دارند؛ به‌طوری‌که ممکن است سامسونگ در مقابل تراشه‌های جدید نسل آینده یعنی Snapdragon 898 و Apple A15، مستقیماً با کوالکام و اپل وارد رقابت شود. همچنین لازم به‌ذکر است که به‌لطف ترکیب فناوری نسل جدید و معماری AMD RDNA در Exynos 2200، راه سامسونگ برای استفاده از این تراشه و یا چیست‌های رده‌بالاتر در گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها، کامپیوترهای شخصی و حتی نوت‌بوک‌های این شرکت نیز هموار می‌شود.

طبق گفته TheGalox، عملکرد پردازنده و پردازشگر گرافیکی Exynos 2200، بالاتر از Snapdragon 895 خواهد بود. درحالی‌که تراشه سامسونگ، A15 اپل را در عملکرد پردازشگر گرافیکی شکست می‌دهد، اما نمی‌تواند در مبحث پردازنده از آن عبور کند.

پردازنده(CPU): Bionic A15> Exynos 2200> Snapdragon 895
پردازنده گرافیکی(GPU): Exynos 2200> Bionic A15> Snapdragon 895

در نتایج اولیه GeekBench 5، امتیاز تک هسته Exynos 2200 حدود 10 درصد بیشتر از Snapdragon 888 بوده و امتیاز چند هسته‌ای آن نیز حدود 6 درصد بیشتر از رقیب کوالکامی خود می‌باشد. این بدان معناست که امتیاز تک هسته‌ای نمونه سامسونگ با Apple A13 مطابقت دارد درحالی‌که امتیاز چند هسته‌ای آن، هم‌رده Apple A14 است. علاوه‌بر این، امتیاز AnTuTu  این تراشه نیز، حدود 20 درصد بیشتر از Snapdragon 888 است. در GeekBench 5، امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای اگزینوس ۲۲۰۰ به ترتیب ۱۲۵۰ و ۴۰۰۰ می‌باشد. در Antutu اما، امتیاز این تراشه برای اولین بار از مرز 1 میلیون نیز فراتر رفته که برای یک پردازنده در سطح گوشی‌های هوشمند، عملکرد خارق‌العاده‌ای به‌شمار می‌رود.

تراشه اگزینوس سامسونگ با GPU شرکت AMD اختصاصی گلکسی های این شرکت نیست

دیدگاه شما در مورد عملکرد گرافیکی Exynos 2200، امتیازهای بدست آمده آن در بنچمارک‌های مختلف و عبور این تراشه از نمونه‌های اپل و کوالکام حداقل در زمینه پردازش گرافیکی چیست؟ آنچه که قطعی به‌نظر می‌رسد اینست که سامسونگ می‌خواهد امسال با دست پر به میدان رقابت آمده و ضعف خود در نسل‌های پیشین را جبران کند.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MH

وقتی ا15 معرفی نشد چطور به این نتیجه رسیدن که از ۲۲۰۰ ضعیفتره ؟ یه مجال بدین معرفی شن حداقل

Amir7090

هر دفعه قبل از معرفی اگزینوس جدید از این اخبار میاد

حالا ببینیم ایندفعه
چی میشه

Amir7090

اگه واقعا اینقدر قدرتمند باشه

ایندفعه آتیش تا کابین خلبان هم میرسه

سقوط حتمیست

Faez

جر خوردم از خنده با نسل بعد پردازنده های اپل که مقایسش نکرده 🤣

ali karimi

سلام، یعنی اگزینوس اینقدر پرقدرت شده، فکر نکنم هرچی باشه تو عمل مشخص میشه بقول گفتنی ها باید سر یه گوشی سوار بشه ازش کار کشید وتخته گاز کرد😊 تا دید بشه این چطور چیپستیه، شاید هم تراز اپل یا اسنپ بشه ولی قویتر از اونا بعید میدونم، چی بگم، اگه باشه دیگه اخرزمان میشه بخدا، بعدش تعجب میکنم چرا نوشته از هسته های X1 و کورتکسa78 وa55 استفاده میکنه، مگه کوالکوم X2 و A710وA510 رو نساخته ووجایگزین نکرده؟؟

Mahdi

بیچاره اسنپدراگون اون پایین له و لورده شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی