حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا گلکسی S23 FE به Exynos 2200 مجهز خواهد شد و از تراشه اسنپدراگون بی‌بهره است؟

نوشته

10 ماه قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

گفته می‌شود گلکسی S23 FE آخرین مدل رده‌بالای سامسونگ به‌غیر از گوشی‌های تاشو این شرکت در سال جاری است، اما علی‌رغم استفاده از Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy، این مدل تنها از تراشه Exynos 2200 بهره خواهد برد. حال، یک گزارش جدید علت استفاده از چیپست سال گذشته در گوشی امسال سامسونگ را توضیح داده و بیان می‌کند که شرکت کره‌ای موجودی اضافی از این تراشه دارد، بنابراین می‌خواهد از آن در گوشی شبه‌پرچمدار خود استفاده کند.

گلکسی S23 FE با تراشه Exynos 2200

طبق ادعای افشاگر Revegnus، تنها دلیل سامسونگ برای استفاده از Exynos 2200، اتمام موجودی این چیپست است. این احتمال وجود دارد که سری گلکسی اس 22 آن‌طور که سامسونگ پیش‌بینی کرده بود، فروش خوبی نداشته باشد و همین مورد، علت موجودی مازاد Exynos 2200 است. بااین‌حال، حتی با دسترسی به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و اسنپدراگون 8 نسل 2 کارآمدتر و بسیار توانمندتر کوالکام، چرا سامسونگ به چیزی که موردانتقاد قرار گرفته، پایبند است؟

پاسخ ساده است؛ هدف‌گذاری شده است که گلکسی S23 FE یک گوشی مقرون‌به‌صرفه نسبت‌به عملکرد خود خواهد بود، بنابراین اگزینوس 2200 احتمالاً با قیمت کمتری نسبت‌به اسنپدراگون 8 نسل 2 یا اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 تولید شده است. در شایعات قبلی، اعلام شده بود که اسنپدراگون 8 نسل 2 برای شرکت‌هایی مانند سامسونگ 160 دلار هزینه دارد و اسنپدراگون 8 نسل پلاس نسل 1 با قیمت 130 دلاری خود نیز چندان ارزان‌تر نیست، بنابراین صرف‌نظر از مزایای آن‌ها، غول کره‌ای با تجهیز گوشی شبه‌پرچمدار خود یا باید قیمت این دستگاه را بالا ببرد و یا قید سود موردنظر از آن را بزند.

گلکسی S23 FE با تراشه Exynos 2200

گلکسی S23 FE با تراشه Exynos 2200

حتی اگر برخی از مصرف‌کنندگان با دیدن تراشه Exynos 2200 ناکارآمد در گلکسی S23 FE ناامید باشند، شایان‌ذکر است که این چیپست ممکن است در فرآیند 4 نانومتری کارآمدتر سامسونگ به تولید انبوه برسد و مشکلاتی را که سری گلکسی اس 22 از آن‌ها رنج می‌برد، نداشته باشد. درحالی‌که ما هیچ راهی برای تأیید این اطلاعات نداریم، سامسونگ احتمالاً از سیل انتقاداتی که در مورد Exynos 2200 دریافت کرده است، آگاه بوده و صرف‌نظر از قیمت Galaxy S23 FE، اگر مشکلات عملکردی به‌دلیل یک فرآیند تولید ناکارآمد ادامه پیدا کند، به ضرر فروش این شرکت خواهد بود.

نظر شما پیرامون علت استفاده از چیپست Exynos 2200 در Galaxy S23 FE چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اصلا هم شیائومی شیاد نیست ، با اعداد و ارقام مردمو گول میزنه ، تا یه سال همه چیز اوکیه یه دفعه آپدیت های باگ دار شروع میشه و عمر باتری گوشی رو خیلی کم میکنن و مردمو مجبور میکنن بخاطر همه این باگ ها یه گوشی جدیدتر بخرن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی