حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اگزینوس سامسونگ با GPU شرکت AMD اختصاصی گلکسی های این شرکت نیست

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

سه روز پیش برای شما نوشتیم که معرفی تراشه گرافیکی سامسونگ و AMD یک ماه به تاخیر افتاد. این تراشه احتمالا حوالی تیر ۱۴۰۰ معرفی شود. جالب است بدانید که گفته می شود تراشه اگزینوس سامسونگ با GPU شرکت AMD اختصاصی گلکسی های این شرکت نیست. به نظر می رسد اگر برتری نسبی در مقابل اسنپدراگون های کوالکام وجود داشته باشد، سامسونگ در تلاش است تا شبیخونی که به بازار حسگرهای تصویر زد را در بازار تراشه ها هم تکرار کند.

تراشه اگزینوس سامسونگ با GPU شرکت AMD

انتظار می رود سامسونگ ماه آینده تراشه Exynos جدید خود را به همراه GPU شرکت AMD معرفی کند. جدا از این غول کره ای ممکن است در این راه غافلگیری هایی برای ما داشته باشد. به عنوان مثال، یک منبع خبری آگاه معتقد است که این ترکیب قدرتمند چیپست ممکن است منحصر به مجموعه گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی نباشد. او عنوان می کند که شرکت های دیگر تمایل به خرید آن دارند. فقط برای یادآوری باید بگویم که شایعات مختلف ادعا می کنند این تراشه Exynos 2200 نام دارد.

تراشه Exynos 2200 با پردازنده گرافیکی AMD می تواند به یک سطح عملکرد جدید دست یابد و از Ray Tracing پشتیبانی کند، که دلیل این امر می تواند سایر سازندگان به آن علاقه مند شوند.

تراشه گرافیکی سامسونگ و AMD

تراشه گرافیکی سامسونگ و AMD

به گفته کاربری در Weibo شرکت Vivo می تواند یکی از شرکای سامسونگ برای ارایه یک گوشی هوشمند ممتاز با Exynos 2200 باشد. مشخص نیست که چرا این شرکت از تراشه مذکور با عنوان Orion صحبت می کند، اما آنچه جای تعجب ندارد همکاری ویوو و سامسونگ است. ما این را می گوییم زیرا سازنده تلفن چینی در گذشته از چیپست های Exynos در گوشی های گران قیمت خود استفاده کرده است، بنابراین شاید این بار هم می خواهد به جدیدترین فن آوری سامسونگ دسترسی داشته باشد.

تراشه Exynos 2100 بسیار نزدیک به عملکرد Snapdragon 888 نزدیک بود. تنها پاشنه آشیل آن پردازنده گرافیکی Mali است. نقطه ضعفی که می تواند با تراشه گرافیکی AMD RDNA2 برطرف شود. با فرض اینکه چنین اتفاقی بیفتد، ما معتقدیم که علاوه بر Vivo سایر سازندگان تلفن نیز ممکن است با چیپست های سامسونگ را بخرند و به طور موثر سهم بازار کوالکام را کاهش دهند.

تولید اسنپدراگون ۸۹۵ و اگزینوس ۲۲۰۰ با معماری ۴ نانومتری سامسونگ انجام می شود نه TSMC

گفته می شود که هر دو تراشه Exynos 2200 و Snapdragon 895 با فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ ساخته می شوند. بنابراین بعید است در ماه های آینده مشکل تولید داشته باشد. همچنین ، اگر سری آتی Galaxy S22 نتواند فروش مطلوبی را ایجاد کند فروش Exynos 2200 می توانند این درآمد کاهش یافته را برای سامسونگ جبران کنند.

متأسفانه مشخص نیست که عملکرد Exynos 2200 با پردازنده گرافیکی AMD RDNA2 چقدر خوب است و حتی پس از انتشار رسمی آن، باید ببینیم که قیمت آن در برابر پرچمدار Qualcomm چگونه است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ بتواند به مانند کارهایی که با بازار نیمه هادی ها، نمایشگرها و حسگرهای تصویر دوربین موبایل کرد، بازار تراشه های موبایلی را هم بتواند به نفع خود تغییر دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فقط داغ نکنه همین..!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)