حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ از لحاظ عملکرد گرافیکی A14 Bionic اپل را شکست می دهد

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | بنچمارک، سامسونگ

تابستان گذشته، سامسونگ و AMD یک همکاری استراتژیک برای تراشه های گرافیکی تلفن همراه، به ویژه استفاده از معماری RDNA در تراشه های Exynos را، اعلام کردند. در اوایل سال 2021، سامسونگ بیان کرد که کار بر روی این تراشه، در حال پیشرفت بوده و موفقیت آمیز است. AMD نیز، اخیراً توسعه مشترک دو شرکت را یادآور شده و اعلام می کند که تراشه پرچمدار نسل بعدی با گرافیک RDNA 2، اواخر امسال معرفی خواهد شد. به تازگی اما، بنچمارک احتمالی پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ منتشر شده که از عملکرد گرافیکی فوق العاده آن مخصوصا در قیاس با تراشه A14 اپل حکایت دارد.

عملکرد گرافیکی بهتر اگزینوس ۲۲۰۰ در مقایسه با آخرین تراشه اپل

به گزارش‌ gizchina، انتظار ما اینست که فناوری جدید RDNA 2، به بخشی از تراشه Exynos 2200 تبدیل شود که اساس پرچمداران سری Galaxy S22 خواهد بود. طبق شایعات، AMD تراشه جدید خود را با استفاده از فناوری پردازش 4 نانومتری LPE تولید خواهد کرد و از نظر عملکرد گرافیکی، تراشه اسنپدراگون SM8450 با گرافیک Adreno 730 که جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ با گرافیک Adreno 660 می باشد را پشت سر خواهد گذاشت.

صحت این ادعا را بعدها متوجه خواهیم شد، اما می توان نتیجه گیری های اولیه را استنباط کرد. هم اکنون، نتایج بنچمارک اگزینوس ۲۲۰۰ در GFXBench موجود است که بسیار خوش بینانه به نظر می رسند. طبق نتایج اولیه، پردازنده جدید سامسونگ با گرافیک AMD، از لحاظ عملکرد گرافیکی، تراشه A14 Bionic اپل را شکست می دهد؛ و اگر این تراشه با همان قدرت ذکر شده ارائه شود، بنابراین می توان گفت که سامسونگ سرانجام موفق به تولید چیپستی شده که با زیر سیستم گرافیکی مناسب همراه است و می تواند دوش به دوش دیگر تولیدکنندگان مطرح تراشه، به رقابت بپردازد.

عملکرد گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰

عملکرد گرافیکی اگزینوس ۲۲۰۰

اینتل در زنجیره تامین خود از کارمندان سامسونگ کمک می گیرد

مدیر عامل جدید اینتل، Patrick Gelsinger، قصد دارد این شرکت را به یک تولیدکننده جدی اجزای نیمه هادی تبدیل کند. برای دستیابی به این هدف، شرکت مذکور در حال تغییر ساختار است و قرار است متخصصانی با تجربه از سامسونگ و میکرون، این مسیر را هدایت کنند.

برخی منابع، موفق به دسترسی به جزئیاتی از داخل شرکت اینتل شده اند که تحولات گسترده ساختار سازمانی شرکت را توصیف می کند. به عنوان مثال، بخشهایی که مسئولیت تأمین قطعات و تولید آنها را در اختیار دارند، اکنون با هم ادغام شده اند. تا پیش از این، آنها تا حدودی مستقل عمل می کردند. این تحول تأکید می کند که اینتل اهمیت مبارزه با کسری مولفه هایی که بخشهای خاصی از اقتصاد را فلج کرده است، در نظر می گیرد. یکی دیگر از ساختارهای جدید اینتل، گروه برنامه ریزی شرکت می باشد. این امر با برنامه ریزی تولید و عرضه و همچنین تهیه مواد اولیه و اجزای لازم سروکار خواهد داشت.

پردازنده Exynos 2200 با گرافیک AMD امسال در لپ تاپ های ویندوز سامسونگ استفاده می شود

نظر شما راجع به عملکرد گرافیکی خیره کننده تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ چیست؟ آیا بالاخره روزی فرا می رسد که شاهد پیش افتادن غول کره ای از رقبای اصلی خود در زمینه گرافیک تراشه ها باشیم. البته مسأله مدیریت مصرف انرژی این تراشه نیز، اهمیت فراوانی دارد که باتوجه به ید طولانی سامسونگ در عملکرد ضعیف این بخش، باید ببینیم این شرکت چه تمهیداتی را در نظر می گیرد.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگه بهینه سازی فدای سرعت و قدرت نشه میشه گفت سامسونگ بالاخره شاهکار میکنه.

Mahdi

ای ۱۳ رو شکست بده کافیه نمیخواد بیشتر انجام بده

AŁɪ

مهدی یه حسی بهم میگه این دفعه موفق میشه بقیه رو شکست بده .

Mahdi

من که از خدامه شکستشون بده ، شکست دادن ای۱۴ ادعای بزرگی هست اگه از لحاظ قدرت و مصرف بتونه که خیلی خوب میشه

Mr.A

ببینیم چه میکنه، خیلی منتظرم ببینم عملکردش چطور خواهد بود

Elyas

خب مگه امسال a15 نمیاد
اونو نمی تونه شکست بده یعنی؟؟؟

ramin123

الان قدرت گرافیکیش خیلی بالاتر رفته ولی چیزی که مهمه اینه که باید دید آیا می تونه مصرف انرژی بهینه داشته باشه یا نه؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی