حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل A15 روی معماری ۵ نانومتری پلاس TSMC ساخته خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل، پردازشگرها

اپل اخیرا مجموعه جدیدی از تلفن های هوشمند آیفون ۱۲ خود را به بازار عرضه کرده است که از چیپست A14 Bionic این شرکت تغذیه می کنند. این یکی از اولین ها در صنعت گوشی های هوشمند است که با استفاده از معماری 5nm تولید می شود. امروز شایعه ای داریم که می گوید تراشه اپل A15 روی معماری ۵ نانومتری پلاس TSMC ساخته خواهد شد.

تراشه اپل A15

گزارش هایی در مورد تراشه آینده اپل A15 Bionic این شرکت در حال انتشار است. اعتقاد بر این است که غول فناوری دوباره با تولید کننده تایوانی یعنی TSMC همکاری می کند تا از فناوری جدید برای تراشه های خود بهره ببرد.

طبق گزارش جدید TrendForce پردازنده نسل بعدی تلفن های هوشمند از شرکت اپل که انتظار می رود A15 Bionic نام داشته باشد، با استفاده از پردازنده 5nm+ ساخته خواهد شد که توسط این شرکت با نام N5P معرفی می شود.

TSMC می گوید گره N5P نسخه ۵ نانومتری با عملکرد بالا است. شرکت تایوانی ادعا می کند که بازده انرژی و بهبود عملکرد اضافی را ارائه می دهد.

این مطابق با گزارش قبلی بوده که همچنین اضافه کرده است که این شرکت در حال برنامه ریزی برای تولید انبوه چیپست آینده در چارک سوم ۲۰۲۱ است.

گزارشات مربوط به تراشه اپل در اینجا متوقف نمی شود. گفته می شود که چیپست بعدی که بعد از A15 ارائه خواهد شد، تراشه Apple A16 است. این تراشه احتمالاً در سال 2022 بر اساس فناوری 4nm شرکت TSMC است که شرکت در حال حاضر روی آن کار می کند. این باید پیشرفت بیشتری در عملکرد و بازده انرژی ایجاد کند.

به نظر می رسد که اپل می خواهد در زمینه نوآوری ها و عبور از مرزها برای عملکرد و بازده انرژی، پیشروترین شرکت باشد. این نباید فقط به تراشه های گوشی های هوشمند محدود شود. با توجه به اینکه TSMC چیپست جدید M1 اپل را نیز تولید می کند، پیشرفت این فرآیند به تراشه های آینده Apple Silicon نیز تسری خواهد یافت.

جدا از روند 5 نانومتری ، تولیدکنندگانی مانند TSMC و سامسونگ الکترونیک قبلاً کار روی فرایند ۳ نانومتری و ۲ نانومتری را شروع کرده اند که انتظار می رود تا سال 2025 برای تولید انبوه آماده شوند.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه بعدی اپل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

فکر کن دست آدم یه ۱۰ سال دیگه یه پایین رده با تراشه 1+ باشه😃😃😃😃😃😄😁😁😆😆😅😅🤣🤣

ArtinAzodi

اسپم

یه سوال داشتم:همونطور که میدونید گوگل فوتوز یه قابلیتی داره به اسم partner sharing که اگه اکانتمونو با یکی share کنیم عکسای همدیگرو میتونیم ببینیم. حالا فک کننین تو اکانت 1 پنج گیگ عکس و فیلم با کیفیت اوریجینال سیو شده که طبیعتا از اون 15 گیگ حجم رایگان کم میکنه. این اتفاق برای اکانت دومم افتاده حالا اگه ما اینارو با هم share کنیم باعث میشه حجم خالی باقی مونده هر کدوم از 10 بشه 5(یعنس حجم اشغال شده اکنت یک اکانت 2 رو هم اشغال کنه) یا اینکه هر اکانت فقط از حجم گوگل درایو خودش کم میکنه ؟

persepolis

حتما سی پی یوش همون 6 هسته ایه که تو 13 و 14 بدون ارتقا و… بود هست

Farcry

چقدر چرت میگی. بگو کدوم سال پردازنده های کرین ۸ هسته ای تونستن بهتر از پردازنده های سری A شش هسته ای اپل عمل کنن؟ همین پردازنده شش هسته ای با وجود دو هسته کمتر توی بخش چند هسته ای امتیاز ۴۱۰۰ رو گرفته اونوقت کرین ۹۰۰۰ هشت هسته ای ۳۷۰۰ گرفته،برو بررسی های زومیت رو ببین.حتی توی تست استرس pcmark هم خیلی عالی عمل کرده اونم بدون سیستم خنک کننده.توی بنچمارک های گرافیکی هم با وجود پنل ۶۰ هرتزی که داره (توی بنچمارک gfxbench به خاطر پنل ۶۰ هرتزی که داره در حالت on screen فقط تا ۶۰ فریم رو ساپورت میکنه ولی با این وجود باز هم نسبت به تمامی پرچمداران اندرویدی فریم بیشتری داده و در حالت of screen هم که دیگه محدودیت پنل حساب نمیشه با اختلاف ۴۰-۵۰ فریمی بهتر از همه پرچمدار های اندرویدی عمل کرده)

persepolis

معلومه فشار روت زیاده
قبلا بهت گفتم چی هستی
تازه به دوران رسیده…

Farcry

فعلا از منفی مثبت ها معلومه که فشار روی تو زیاده.اطلاعات داری،منبع داری بیا حرف بزن الکی دری و وری نگو.هرجا بگی کرین ۹۰۰۰ از A14 قوی تره بهت میخندن…..

persepolis

گفتم فشار روت زیاده
ما بحث کارین کردیم؟
خنگول من مثال خوش را زدم بفهم…

سامسونگ داره رو فناوری ۳ نانو متری کار میکنه
البته تو شایعات خوندم شاید درست نباشه.

Milad7

باید دید میتونه به نسبت نسل قبلی انقلابی عمل بکنه یا نه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)