حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده گرافیکی RDNA 2 تراشه اگزینوس بعدی، تا ۳٠ درصد از نسل فعلی پردازنده گرافیکی Mali بهتر است

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات

سامسونگ می‌خواهد راه و روش‌های متفاوتی را برای طراحی نسل بعدی تراشه‌های اگزینوس خود اعمال کند. یکی از این ایده‌ها، بهره گیری از پردازنده گرافیکی AMD در تراشه‌های اگزینوس است. گفته می‌شود که عملکرد این پردازنده‌های گرافیکی، تا حدودی بهتر از رقبا است. به همین ترتیب، عملکرد پردازنده گرافیکی RDNA 2 تراشه اگزینوس بعدی تا ٣٠ درصد از نسل فعلی پردازنده گرافیکی Mali بهتر خواهد بود.

عملکرد پردازنده گرافیکی RDNA 2 تراشه اگزینوس

سامسونگ می‌خواهد پرچمداران نسل بعدی تراشه‌های اگزینوس را قوی‌تر از همیشه به بازار عرضه کند. این کمپانی، تلاش‌های زیادی برای انجام این کار کرده است. از جمله این اقدامات، می‌توان به استخدام مهندسان سابق اپل و AMD برای طراحی تراشه‌های جدید اشاره کرد.

 

استخدام مهندسان سابق اپل و AMD توسط سامسونگ برای طراحی پردازنده

 

اما اکنون یک شایعه جدید از نسل جدید این تراشه‌های اختصاصی منتشر شده است. به نقل از Gsmarena و در گزارشی از یک خبرگزاری کره‌ای، آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهند که پردازنده گرافیکی RDNA 2 تراشه اگزینوس بعدی ،تا ۳٠ درصد قوی‌تر از نسل فعلی پردازنده‌های گرافیکی Mali است. منظور از پردازنده گرافیکی Mali، همان Mali-G78 است که در نسخه جهانی گلکسی اس ٢١ اولترا نیز استفاده شده بود. البته در نظر داشته باشید که نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی Mali، یعنی Mali-G710، تا حدود ٢٠ درصد بهتر از نسل قبل است.

 

هسته Cortex-X2 آرم به همراه چند هسته دیگر معرفی شدند

 

با این وجود، اگر ارقام مورد اشاره را در نظر بگیریم هنوز بین این پرچمداران هنوز ١٠ درصد اختلاف به نفع پردازنده گرافیکی RDNA 2 تراشه اگزینوس بعدی وجود دارد. با وجود این موضوع، تست‌های انجام شده با این پردازنده گرافیکی، دارای نکات قابل توجهی هستند. این آزمون‌ها، حاکی از این هستند که پردازنده گرافیکی AMD در این تراشه اگزینوس دارای افت عملکرد است. به طوری که به ترتیب، حدود ٢٠ و ٣٠ درصد افت را در تست‌های دوم و سوم شاهد هستیم. این میزان از افت عملکرد، بسیار زیاد است.

مدیر عامل AMD، در یکی از رویدادهای مرتبط اعلام کرد که نسل بعدی تراشه اگزینوس به فناوری سایه زنی و ری تریسینگ مجهز خواهد بود. این امکان، به وسیله استفاده از پردازنده گرافیکی AMD فراهم خواهد شد. ما انتظار داریم که این تراشه، به عنوان قلب تپنده برخی از گوشی‌های هوشمند و حتی پرچمداران به کار گرفته شود.

نظر شما در مورد این تراشه با نام احتمالی اگزینوس ٢٢٠٠ چیست؟ آیا چنین افت عملکردی طبیعی است؟ چه نظری در مورد برتری این پردازنده گرافیکی دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

این نسل اگزی میتونه اعتماد کاربرا رو نسبت به پردازنده اختصاصی سام جلب کنه به دو شرط:
۱- غیر معمولی داغ نکنه یا به قول خودمون بخارینوس نباشه.😁
2- پایدار باشه و افت فریم نکنه و باتری خور نباشه.
اونوقت میشه یه رقیب جدی برای Ax Bionic و SD 8xx باشه.

تو مورد دوم تراشه سری کایرین هوآوی یادم رفت.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️