حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Snapdragon 898 با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ و ٢٠ درصد بهبود عملکرد معرفی می‌شود

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ سال گذشته با لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ ارائه شد. هر چند تراشه پرچمدار کوالکام، عملکرد خیلی خوبی در مدیریت میزان تولید حرارت نداشت. اما این بار گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون ٨٩٨ همین امسال رونمایی می‌شود. تراشه Snapdragon 898، از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ و بهبود عملکرد ٢٠ درصدی بهره خواهد برد.

تراشه Snapdragon 898 با لیتوگرافی پیشرفته‌تر سامسونگ رونمایی می‌شود!

از حدود چند پیش بود که اولین شایعات مربوط به تراشه پرچمدار جدید کوالکام فاش شدند. در ادامه، مشخصات تکمیلی بیشتری به دست ما رسیدند. به طوری که ما از مشخصات احتمالی Snapdragon 898 خبردار هستیم.

 

مشخصات اسنپدراگون ۸۹۸ فاش شد: هسته X2 با فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز

 

امروز بر اساس گزارشی جدید از Gizmochina، کوالکام به تازگی از نسخه پیشرفته‌تر و بهتر اسنپدراگون ٨٨٨ با پسوند پلاس رونمایی کرده است. این تراشه که اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس نام گرفته است، با بهبودهایی در حداکثر فرکانس کاری هسته Cortex-X1 و پردازش هوش مصنوعی ارائه شده است. اما این تراشه، تنها یک محصول میان نسل است. در حقیقت بیشتر توجهات معطوف به نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام یعنی تراشه Snapdragon 898 است.

بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی منابع مختلف، نام این تراشه اسنپدراگون ٨٩٨ است. هر چند نام اسنپدراگون ٨٩۵ نیز دور از انتظار نیست. اما چیزی که مشخص است، مدل نامبر SM8450 برای این تراشه جدید است. این تراشه، به عنوان مغز متفکر بسیاری از پرچمداران امسال یا سال بعد در نظر گرفته خواهد شد. تنها چند ماه دیگر تا رونمایی رسمی و اعلام مشخصات این تراشه از سوی کوالکام زمان باقی مانده است. اما تاکنون کوالکام در حساب‌های مجازی خود خبری از رونمایی Snapdragon 898 نداده است. اما افشاگر شناخته شده ویبو یعنی Digital Chat Station به تازگی اظهارات جذابی را به اشتراک گذاشته است. به گفته این افشاگر، تراشه Snapdragon SM8450 با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته خواهد شد. از سوی دیگر، این موضوع به ٢٠ درصد افزایش میزان قدرت تراشه منجر می‌شود.

پیش از این، گزارش شده بود که اسنپدراگون ٨٩٨ دارای پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با ٣ کلاستر است. کلاستر اصلی این تراشه، متشکل از یک هسته Cortex-X2 است. از سوی دیگر، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 در دو کلاستر بعدی به کار گرفته شده‌اند. تمام این هسته‌های جدید، بر پایه معماری ۶۴ بیتی ARMv9 طراحی شده‌اند. بنابراین، می‌توانیم انتظار ورود این معماری را به گوشی‌های پرچمدار یا حتی قاتل پرچمدار سال بعد داشته باشیم.

 

هسته Cortex-X2 آرم به همراه چند هسته دیگر معرفی شدند

 

بر اساس اظهارات آرم، هسته Cortex-X2 از ١۶ درصد قدرت بیشتر نسبت به Cortex-X1 برخوردار است. اما این موضوع پس از بهینه سازی‌های کوالکام، بیشتر هم می‌شود. با این حال، برای سنجش نهایی عملکرد این تراشه باید منتظر تولید انبوه آن و تست‌های واقعی باشیم. با توجه به سابقه شرکت‌ها، ما انتظار داریم تا شیائومی اولین کمپانی باشد که این تراشه ۴ نانومتری را در پرچمداران خود به کار بگیرد. اگر به یاد داشته باشید، این کمپانی چینی سال گذشته نیز در گوشی Mi 11 خود برای اولین بار از اسنپدراگون ٨٨٨ استفاده کرد. حتی شیائومی می میکس ۴ که ٢ روز پیش رونمایی شد، اولین دستگاه مجهز به Snapdragon 888 Plus بود. همچنین بر اساس دیگر شایعات، اسنپدراگون ٨٩٨ پلاس در نیمه دوم سال ٢٠٢٢ معرفی می‌شود. اما این بار، نسخه پلاس هم از لیتوگرافی سامسونگ استفاده نخواهد کرد. بلکه این نسخه توسط TSMC تولید خواهد شد.

تراشه Snapdragon 898 با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ

نظر شما در مورد استفاده از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ برای تراشه Snapdragon 898 چیست؟ آیا کوالکام کار درستی را انجام داده است؟ محصولات کدام یک از تولید کنندگان برای شما جذابیت بیشتری دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خدا کنه همینطور باشه.

Mahdi

فکر کنم اون عکسو واسه مسخره کردن تولیدات سامسونگ گذاشته باشید

فقط اینجا نیست.
بقیه جاهاهم همینطوریه!

Golden Manfioda

سامسونگ که تو این اواخر خیلی پیشرفت کرده مثل اینکه به اپل برا آیفون 13 نمایشگر QLED میده ، واسه پیکسل شش گوگل مودم فایو جی و تراشه میده و برای کوالکام هم این بار هم لیتوگرافی 4 نانومتری .

AŁɪ

عکس اول رو دیدم یاد بخاری افتادم 😐#فان

Mahdi

عکس شایسته پست هست😂😂
امسال دقیقا همین بود اسنپدراگون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️