حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل نسخه‌ای از آیفون ۱۳ را با Touch ID آزمایش کرده اما بعید است امسال عرضه شود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

در خبرنامه Power On امروز، مارک گورمن از بلومبرگ این واقعیت را تایید می‌کند که اپل، Touch ID را روی نسخه‌ای آزمایشی از آیفون ۱۳ تست کرده اما درنهایت قصد ندارد آن را به این گوشی اضافه کند چراکه این شرکت “هدف بلندمدت” دارد که شامل بکارگیری سنسور Face ID در داخل صفحه‌نمایش آیفون می‌باشد.

آزمایش آیفون ۱۳با Touch ID توسط اپل

Gurman در این باره بیان می‌کند:

“درحالی‌که اپل Touch ID داخل نمایشگر را برای پرچمداران بعدی آیفون آزمایش کرده بود، اما امسال آن را عرضه نمی‌کند. من معتقدم که اپل برای آیفون‌های رده بالاتر خود از Face ID استفاده خواهد کرد و هدف بلندمدت این شرکت، پیاده‌سازی Face ID در داخل نمایشگر است.”

با این وجود، اگرچه تقریباً هر سال شایعات ادعا می‌کنند که اپل Touch ID را به آیفون‌های خود اضافه می‌کند، اما حداقل در سال 2021 این اتفاق نخواهد افتاد. به گفته گورمن، این شرکت قصد دارد کاری مشابه سامسونگ با گلکسی انجام دهد یعنی استفاده از دوربین زیر نمایشگر در زد فولد ۳.

بلومبرگ دو راه احتمالی را ارائه می‌دهد که اپل می‌تواند در آینده به Face ID و Touch ID بپردازد و در مورد استراتژی سطح اولیه و سطح بالای آیفون فکر کند:

۱- مدل‌های گران‌قیمت‌تر می‌توانند Face ID داخل نمایشگر داشته باشند، درحالی‌که مدل‌های رده پایین دارای Face ID در ناچ صفحه خود هستند.
۲- گوشی‌های رده بالا همچنان Face ID داخل نمایشگر دارند، درحالی‌که دستگاه‌های رده پایین Touch ID زیر نمایشگر خواهند داشت.

آیفون ۱۳ با Touch ID

آیفون ۱۳ با Touch ID

این بدان معناست که: Face ID تعهد بلندمدت اپل بوده درحالی‌که این شرکت همچنین می‌تواند Touch ID زیر نمایشگر را برای آیفون‌های رده پایین‌تر خود اضافه کند.

در مورد آیفون 13، موارد زیادی وجود دارد که تاکنون از این سری می‌دانیم. آخرین شایعات بیان می‌کنند که این گوشی دارای ناچ کوچک‌تر، نمایشگر با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی در نسخه‌های پرو، تراشه A15 سریع‌تر و همچنین سنسورهای جدید دوربین است.

به‌احتمال زیاد اپل در کمتر از یک ماه آینده چهار مدل آیفون تازه خود را معرفی خواهد کرد. همچنین، امسال احتمالا آخرین سال عرضه مدل مینی می‌باشد، چراکه آیفون کوچک‌تر آنچنان که انتظار می‌رفت فروش نرفت. برای آیفون‌های 2022، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، پیش‌بینی کرده است که این شرکت می‌تواند تکنولوژي Touch ID داخل نمایشگر را برای سری آیفون ۱۴ معرفی کند.

اپل از Face ID در تمام دستگاه های خود از جمله مک و آیفون SE استفاده خواهد کرد

دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما چرا اپل Touch ID را به‌همراه سری آیفون ۱۳ ارائه نکرده و قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی Face ID را دارد؟ خود شما با کدام یک از راه‌حل‌های بیومتریک برای بازکردن قفل دستگاه خود راحت‌ترید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faez

احتمالا میخاد سنسوری مثل اولترا سونیک بسازه یا بهتر از اون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی