حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه یک ترابایتی آیفون ۱۳ به احتمال زیاد در پاییز امسال عرضه خواهد شد

این روزها بحث و حواشی پیرامون آیفون‌های بعدی اپل بسیار داغ است. یکی از مسائلی که همواره مورد بحث بوده است، وجود نسخه یک ترابایتی آیفون ۱۳ است. تا امروز اخبار و شایعات زیادی مبنی بر وجود یا عدم وجود چنین ظرفیتی در بین خانواده آیفون ۱۳ حکایت داشته است. امروز اما اخبار جدید و خوشحال کننده‌ای به گوش می‌رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ادعای جدیدی مبنی بر وجود نسخه یک ترابایتی آیفون ۱۳

حافظه یک ترابایتی هنوز برای آیفون‌های بعدی شرکت اپل بسیار زیاد است. اخیرا شرکت مشاوره‌ای Wedbush ادعاهای جدیدی در مورد حداکثر ظرفیت ذخیره سازی آیفون ۱۳ مطرح کرده است. این خبر اولین بار در مهرماه سال قبل منتشر شد و ماه گذشته شرکت TrendForce این خبر را رد کرد. اما گویا مجددا Wedbush بر ادعای خود پافشاری کرده و در این مورد تاکید دارد که اپل امسال حداکثر حافظه ذخیره‌سازی را از ۵۱۲ گیگابایت به ۱ ترابایت افزایش خواهد داد.

حافظه داخلی آیفون ۱۳ حداکثر ۱ ترابایت خواهد بود

آیفون ۱۳ با ۱ ترابایت حافظه داخلی ارایه خواهد شد

این اخبار از سوی منابع مرتبط با زنجیره‌های تامین اپل منتشر شده است. با توجه به اینکه آیفون ۱۳ در مرحله نهایی توسعه خود می‌باشد، به احتمال زیاد نسخه یک ترابایتی آن نیز نهایی شده است. البته باید توجه داشت که اپل قصد دارد حافظه یک ترابایتی را فقط برای نسخه‌های Pro آیفون ۱۳ ارائه دهد. تا پیش از این، اپل هرگز این چنین حافظه‌ای برای موبایل‌های خود در نظر نگرفته بود. البته این به معنی استفاده نکردن از آن نبوده و آیپد پرو فعلا تنها دستگاهی است که به حافظه داخلی یک ترابایت مجهز شده است.

نسخه یک ترابایتی آیفون ۱۳

طراحی احتمالی iPhone 13 اپل

PhoneArena در این مورد می‌گوید که بیشترین میزان فضای ذخیره‌سازی برای یک آیفون نهایتا ۵۱۲ گیگابایت بوده است. این ظرفیت اولین بار با معرفی آیفون XS عرضه شد. بنابر تجزیه و تحلیل دقیقی که در این زمینه انجام شده است، اپل حداکثر حافظه ذخیره‌سازی را هر دو سال یک بار افزایش می‌دهد و میزان آن را دو برابر نسبت قبل بیشتر می‌کند. پس خیلی هم بیراه نیست که اگر امسال اپل نسخه یک ترابایتی آیفون ۱۳ خود را معرفی کند.

 

سامسونگ نیز از این قائده مستثنی نیست؛

رقیب اصلی اپل یعنی سامسونگ، فروش پرچمداران خود با حافظه داخلی یک ترابایتی را از دو سال پیش آغاز کرد. اما در عرض یک سال از این حرکت عقب نشینی کرد و حداکثر فضای ذخیره‌سازی را به ۵۱۲ گیگابایت کاهش داد. از سوی دیگر اما شرکت Wedbush می‌گوید همه مدل‌های آیفون ۱۳ به سنسور LiDAR مجهز خواهند شد. خبری که با شایعات قبلی تا حد زیادی در تضاد است. همچنین این شرکت ادعا کرده که این چرخه در سال آینده نیز به همین منوال ادامه خواهد یافت. این شرکت معتقد است که هنوز هم تقاضای زیادی برای محصولات فعلی اپل در بازار وجود دارد. پس شاید فروش آیفون ۱۳ نتواند خیلی زود از آیفون ۱۲ عبور نکند.

طراحی آیفون ۱۳ 5G را ببینید: قاب دوربین متفاوت و ناچ کوچکتر

این شرکت همچنین انتظار دارد که اپل در شهریورماه امسال از نسخه یک ترابایتی آیفون ۱۳ خود رونمایی کند. پیش از این TrendForce اظهار داشته است که قیمت دستگاه‌های این نسل در حدود قیمت محصولات نسل قبلی خواهد بود. انتظار می‌رود آیفون‌های جدید اپل، مشابه طراحی نسل فعلی باشند. اما تغییراتی همچون کاهش ناچ دستگاه و بزرگ‌تر شدن دوربین‌های آن نیز محتمل است.

نسل بعدی آیفون با نمایشگر LTPO قابلیت همیشه روشن (Always On) را خواهد داشت

به احتمال زیاد آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس از یک صفحه نمایش LTPO با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره‌مند خواهند شد. همچنین قابلیت Always On Display نیز برای این دو نسخه در نظر گرفته خواهد شد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد ظرفیت باتری دستگاه نیز افزایش یابد و تراشه جدیدی برای آن در نظر گرفته شود. همچنین بعید است شاهد حضور قابلیتی چون حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در این نسل باشیم.

آیفون ۱۳ ویژگی Always-On Display را از اپل واچ به ارث خواهد برد

آیفون ۱۳ پرو با نمایشگر ۱۲۰ هرتز ProMotion و مصرف انرژی ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر ارایه خواهد شد

نظر شما چیست؟ با توجه به اخبار و شایعات مختلفی که منتشر شده است، آیا آیفون ۱۳ اپل را نسبت به نسل قبلی، یک پیشرفت جدی می‌دانید یا صرفا یک بهبود جزئی؟ آیا این محصول را خریداری خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Elyas

ایفون 13 تغییری نسبت به 12 نمیکنه یعنی ؟
کلا تغییرات ایفون 13 نسبت به 12 چی هست؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان