حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از Face ID در تمام دستگاه های خود از جمله مک و آیفون SE استفاده خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

در گزارش جدید مطرح شده توسط منبعی مطلع، ادعا شده است که اپل به دنبال پیاده‌سازی سیستم بیومتریک Face ID در تمام دستگاه های خود می‌باشد. حتی در این گزارش اشاره شده است که درنهایت Mac ،iPhone SE و همه iPadها به این سیستم مجهز می‌شوند.

تمام دستگاه های اپل بزودی به Face ID مجهز می‌شوند

به گفته تحلیلگر بلومبرگ، Mark Gurman، در خبرنامه PowerOn خود، “سنسور تشخیص چهره، امکان ارائه‌ي دو ویژگی اصلی را به اپل می‌دهد: امنیت و واقعیت افزوده. Touch ID، جدا از بحث راحت بودن و یا نبودن استفاده از آن، فقط مورد اول را فراهم می‌کند.” این پیش‌بینی به‌طور مستقیم در تضاد با گزارشاتی است که پیش از این ادعا می‌کردند، اپل درنظر دارد تا از Face ID و Touch ID در زیر نمایشگر آیفون‌های آینده خود استفاده کند. بنابراین باید منتظر ماند و دید که درنهایت استراتژی بیومتریک اپل چگونه گسترش می‌یابد.

در واقع، خود آقای گورمن نیز تصدیق می‌کند که اپل سعی دارد اجزای Face ID را برای نگاه آینده‌نگرانه‌ی آیفون “تمام صفحه”، در زیر نمایشگر قرار دهد.

استفاده اپل از Face ID در تمام دستگاه ها

استفاده اپل از Face ID در تمام دستگاه ها

با این حال، وی تصور می‌کند که اپل این کار را تنها برای آیفون‌های گران‌قیمت‌تر خود انجام دهد که دلیل آن نیز، احتمالاً به‌منظور تمایز سری Pro با برادران مقرون‌به‌صرفه‌تر خود می‌باشد که هم‌اکنون، دو مدل از آنان در سری آیفون ۱۲، اندازه نمایشگر یکسانی داشته و عملا فقط شماری از ویژگی‌های اضافی دوربین، این دو را از یکدیگر متمایز می‌کند.

با توجه به ابهام در استفاده از Face ID به‌همراه ماسک، به نوعی تردید داریم که اپل، سیستم تشخیص چهره را به‌عنوان تنها راه‌حل منحصربه‌فرد بیومتریک در آیفون‌های آینده خود بکار ببرد. با این حال، براساس شماری از شایعات پیشین، انتظار می‌رود که اپل در سری آیفون ۱۴ خود از اسکنر اثر انگشت در لبه کناری و یا زیر نمایشگر دستگاه استفاده کند.

به گفته آقای گورمن، این زمانیست که انتظار می‌رود اپل این حسگر را در زیر نمایشگر قرار دهد: “این شرکت اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر را برای دستگاه‌های امسال تست کرده است، اما این ویژگی احتمالاً برای سری ۱۳ آیفون‌ها ارائه نخواهد شد.

نظرسنجی‌های انجام شده، نشان می‌دهند که ٢١ درصد از کاربران خواستار بازگشت TouchID به سری آیفون ١٣ هستند

نظر شما راجع‌به تجهیز تمامی دستگاه‌های اپل در آینده نه‌چندان دور به تکنولوژي تشخیص چهره اختصاصی Face ID چیست؟ شما خودتان به‌شخصه از کدام روش امنیتی برای باز کردن قفل دستگاهتان استفاده کرده و با آن احساس راحتی بیشتری می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی