حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۳ پرو با نمایشگر ۱۲۰ هرتز ProMotion و مصرف انرژی ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر ارایه خواهد شد

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل

با وجود شایعات زیاد درباره استفاده از نمایشگر ۱۲۰ هرتز در آیفون ۱۲ پرو اما این مهم، محقق نشد. حالا اما گزارشی از DigiTimes می گوید آیفون ۱۳ پرو با نمایشگر ۱۲۰ هرتز ProMotion و مصرف انرژی ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر ارایه خواهد شد.

نمایشگر ۱۲۰ هرتز ProMotion برای iPhone 13 Pro 

اپل اصلا با نمایشگر دارای رفرش ریت بالا غریبه نیست. این شرکت از سال ۲۰۱۷ (تقریبا ۴ سال پیش) آیپد پرو با نمایشگر ۱۲۰ هرتز (البته از نوع IPS) دارد. متاسفانه یا شاید هم خوشبختانه و همانند استفاده دیرهنگام از پنل OLED در آیفون ها (نزدیک به ۱۰ سال پس از اولین استفاده در موبایل های سامسونگ)، نمایشگر رفرش ریت بالا هم در آیفون ها با تاخیر بالایی نسبت به متوسط بازار، استفاده خواهد شد.

بر اساس منابع صعنتی که توسط انتشارات تایوانی DigiTimes گزارشش منتشر شده، دو مدل برتر “Pro” از سری آیفون ۱۳ آتی به صفحه نمایش LTPO کم مصرف مجهز خواهند شد و آیفون ها را قادر به ارایه رفرش ریت متغیر تا ۱۲۰ هرتز می کند.

نمایشگر آیفون ۱۳ پرو از پنل LTPO OLED سامسونگ استفاده خواهد کرد

طبق گزارش، تأمین کنندگان محصول جدید اپل تقریبا مثل همیشه سامسونگ و LG Display خواهند بود. این شرکت ها در حال تبدیل بخشی از ظرفیت تولید خود برای تولید پنل های LTPO OLED برای آیفون آینده اپل هستند. تبدیل کامل تولید از نمایشگرهای LTPS به LTPO احتمالاً در نیمه اول سال ۲۰۲۱ تکمیل خواهد شد.

حتی با تغییر کامل تولید پنل ها به LTPO در نیمه اول سال، با توجه به مراحل اضافه شده در روند توسعه، ظرفیت تولید کمتر از گذشته خواهد بود.

منابع می گویند:

سامسونگ دیجیتال و ال جی دیسپلی که اکنون نمایشگرهای OLED LTPS را برای آیفون ها ارائه می دهند، در حال تبدیل ظرفیت به LTPO برای  6G OLED اختصاصی اپل هستند که احتمالاً در نیمه اول سال 2021 تبدیل به پایان خواهد رسید. وقتی LTPS به LTPO تبدیل می شود، به دلیل مرحله اکسید اضافه شده، ظرفیت تولید کاهش می یابد.

اپل در کنار نمایشگرهای سامسونگ و ال جی، علی رغم اینکه شرکت BOE چندین بار در تست های کنترل کیفیت موفق نبوده است اما به دنبال افزودن این نمایشگرساز چینی به لیست تأمین کنندگان نمایشگرهای LTPO برای آیفون ۱۳ است.

احتمال باز شدن پای BOE به زنجیره تامین آیفون ۱۳

گزارش شده است که BOE در حال آزمایش پنل های LTPO در بخش جدید “اختصاصی اپل” در یکی از کارخانه های خود در چین است. این گزارش خاطرنشان می کند که BOE “برای تهیه پنل های OLED شرکت اپل از دسامبر ۲۰۲۰ دست به کار شد.”

سال گذشته به طور گسترده ای انتظار می رفت که اپل از نمایشگرهای LTPO در آیفون های ۲۰۲۰ خود استفاده کند و به آنها رفرش ریت ۱۲۰ هرتز ProMotion را بدهد. با وجود سیل عظیم گزارشات، راس یانگ (تحلیلگر صنعت نمایشگرها) خیلی دقیق و اوایل تابستان گذشته گفت که این پیش بینی محقق نخواهد شد و آیفون های ۲۰۲۱ به چنین ویژگی مجهز می شوند.

یک مشکل قابل قبول که ممکن است اپل در آیفون ۱۲ با آن روبه رو می شد، افزایش مصرف انرژی است که رفرش ریت بالاتر مسبب آن است. برای این بخش DigiTimes گزارش می دهد که مدل های آیفون ۱۳ پرو حتی در نمایشگرهای جدیدتر از 15-20 درصد کاهش مصرف انرژی برخوردار هستند. اگرچه در این گزارش ذکر نشده است، اما بهبود بهره وری انرژی حتی به لطف تراشه اپل A15 در آینده ارائه می شود که قدرت گوشی های جدید را فراهم می کند.

نظر شما چیست؟ منتظر ارایه نمایشگر ۱۲۰ هرتز روی آیفون ۱۳ پرو هستید؟ البته که اگر اپل باز هم از این کار خودداری کند باز هم فروش خوبی دارد اما واقعا نیاز است که در نسل آتی آیفون ها، این ویژگی را حداقل در مدل پرو ببینیم.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

این آیفون ها همشون مشکل مصرف باتری دارن بخاطر باتری کم ظرفیت

Sarnevesht

واقعا حالم از سیاست اپل به هم میخوره. یه قابلیت رو دیر ارائه میده تا کاربر ها تشنه اون ویژگی بشن و چون میدونه طرف دار زیاد داره هر سال قابلیت های کمی به گوشی هاش اضافه میکنه. مثلا امسال چون میدونست همه منتظر فایوجی هستن پس فقط همین قابلیت رو اضافه کرد. و همین طور هم شد. بخاطر فایوجی بودن فروش بالایی رو تجربه کرد. سال دیگه هم یکم ارتقا کوچیک میده یه رفرش ریت 120 اصافه میکنه. باز ملت میرن زیاد می‌خرنش.
اگه پارسال رفرش ریت 120 رو هم اضافه می‌کرد دیگه امسال قابلیت جدیدی نمیموند که ارائه کنه و فروشش خیلی کم میشد

Mahdi

اقای اپل قابلیت دوسال پیش اندرویدی تازه داری ارائه می کنه زحمت میشه
مشکل باتری همیشه داشتی کی نداشتی

Auroro

بایدم ۱۲۰ هرتز باشه، خجالت اوره کمتر از این مقدار بخواد ارائه بده

Mr.A

اگه هرتز بالا نیاره که واقعا مسخرس چون الان جزو قابلیت هاییه که حتی میان رده هام دارن یواش یواش میارنش و جزو نکات مثبت خوب برای خریده یه گوشیه.(حداقل پرو و پرومکس که باتری به نسبت بهتری ازون دوتای دیه دارن باس ۱۲۰ هرتز باشن)
باس یه فکری به حال باتریم بکنه چون ۵g و صفحه نمایش هرتز بالا خوره شارژن

Milad7

در آخر همون 90 هرتز میزنه و فروش بالایی هم تجربه میکنه 😀 اپله دیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)