حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری آیفون ١۴ اپل و هرچه که از گوشی‌های این خانواده می‌دانیم

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، حتما بخوانید، شایعات

اپل هر ساله از آیفون‌های پرچمدار جدید خود رونمایی می‌کند. اپل سال ٢٠٢٠، از چهار عضو در سری آیفون ١٢ رونمایی کرد. به همین صورت، اعضای خانواده آیفون‌های پرچمدار اپل بیش از پیش شد. به هر حال، ما تا به حال با شایعات مهمی از سری آیفون ١۴ اپل مواجه بودیم. به همین ترتیب، قصد داریم تا به هرچه که از این سری می‌دانیم بپردازیم.

سری آیفون ١۴ اپل و تمام جزئیاتی که تا به حال از آن منتشر شده است

اپل اکنون رتبه سوم سهم بازار موبایل را در جهان دارد. با این وجود، این کمپانی توانسته است سری آیفون ١٢ خود را به محبوب‌ترین سری گوشی‌‌های هوشمند در بازار موبایل سال جاری تبدیل کند. به نقل از Phonearena، سری آیفون ١٣ همچنان به صورت رسمی رونمایی نشده است. اما از آن جایی که این سری تنها بهبودهایی نسبت به سری آیفون ١٢ دارد، سری آیفون ١۴ از جذابیت بیشتری برخوردار است. در حالی که سری آیفون ١٣ هنوز معرفی نشده است، شایعات جذابی از سری آیفون ١۴ منتشر شده است. همین موضوع، سبب می‌شود تا با وجود فاصله زمانی زیاد تا رونمایی این گوشی‌ها، بیشتر برای آن‌ها هیجان زده شویم. در نهایت، این سری می‌تواند امید طرفداران اپل برای به وقوع پیوستن رؤیاهای آن‌ها باشد. اما سری آیفون ١۴ اپل دقیقاً از چه مشخصات و ویژگی‌هایی بهره مند است؟

خب، به طور دقیق‌تر مشخصات زیادی از سری آیفون ١۴ منتشر نشده است. اما تا همین حد نیز گوشی‌های این خانواده جذاب‌تر از خانواده آیفون ١٣ هستند. چرا که ما شاهد بازگشت فناوری‌های محبوبی به این خانواده خواهیم بود. از سوی دیگر، با نزدیک‌تر شدن به تاریخ رونمایی سری آیفون ١٣، امید‌های ما برای غافلگیر شدن از سوی اپل کم‌تر و کم‌تر می‌شود!

گوشی‌های خانواده iPhone 14 چه زمانی رونمایی می‌شوند؟

اگر نمی‌دانستید، باید بگوییم که اپل یکی از قابل پیش بینی‌ترین برندهای حوزه فناوری است. به عبارت دیگر، این کمپانی در زمان‌های مشخصی از محصولات جدید خود رونمایی می‌کند. مهم نیست که چه اتفاقی برای اپل پیش بیاید. مهم این است که همیشه آیفون‌های جدید اپل، در ماه سپتامبر رونمایی می‌شوند. در نهایت، عرضه این محصولات به بازار حدود یک تا دو هفته پس از آن انجام می‌گیرد. به همین دلیل است که ما انتظار داریم اپل از سری آیفون ١۴ خود در ماه سپتامبر ٢٠٢٢ (حوالی شهریور تا مهر ١۴٠١) رونمایی کند. البته که شانس تغییر این تاریخ، کم است. اما هرچه که باشد، این احتمال برابر با صفر نیست.

قیمت آیفون‌های پرچمدار سال ٢٠٢٢

اجازه دهید تا بدیهیات را از سر راه برداریم. ما اکيداً انتظار شگفتی در عملکرد اپل برای قیمت گذاری سری آیفون ١۴ نداریم. اگرچه هنوز هیچ منبع رسمی یا نزدیکی از اپل در مورد قیمت گوشی‌های سری آیفون ١۴ اپل صحبت نکرده است. اما احتمالاً قیمت گوشی‌های موجود در این سری، تفاوت خاصی با سری آیفون ١٣ نخواهد داشت. بنابراین، ممکن است شاهد این قیمت گذاری‌ها در کشور آمریکا باشیم:

– آیفون ١۴: شروع از ٧٩٩ دلار

– آیفون ١۴ پرو: شروع از ٩٩٩ دلار

– آیفون ١۴ پرو مکس: شروع از ١,٠٩٩ دلار

موضوع مهم، این است که امکان افزایش قیمت آیفون ١۴ پرو مکس وجود دارد. چرا که تغییراتی انقلابی در بخش دوربین این گوشی وجود دارند. در بخش دوربین، بیشتر به این موضوع می‌پردازیم. البته ممکن است در آن زمان شاهد چنین افزایش قیمت ملموسی نباشیم. اما با توجه به اوضاع اکنون، دور از انتظار نیست که آیفون ١۴ پرو مکس قیمتی بیشتر از ١,٠٩٩ دلار آمریکا داشته باشد.

نام گذاری سری iPhone 14

همان طور که در پاراگراف قبلی متوجه شدید، این سری احتمالاً تنها ٣ عضو دارد. البته در برخی شایعات، گفته شده است که آیفون ١۴ مکس نیز چهارمین عضو این سری است. اما سرنوشت آیفون ١۴ مینی مبهم است. ظاهراً در سری آیفون ١۴ اپل، خبری از نسخه Mini نخواهد بود. زیرا احتمالاً میزان فروش آیفون ١۴ مینی مانند آیفون ١٢ مینی کوپرتینویی‌ها را ناامید می‌کند. وجود آیفون ١٣ مینی در بین آیفون‌های ٢٠٢١، بسیار محتمل است.

مشخصات بخش دوربین

بر اساس گفته‌های تحلیلگر معروف اپل یعنی مینگ چی کو، اپل در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک ارتقاء عظیم در خانواده آیفون ١۴ است. به همین دلیل، انتظار می‌رود که پرچمدار این خانواده، یعنی آیفون ١۴ پرو مکس از یک سنسور با کیفیت‌تر از همیشه استفاده کند. این سنسور که وضوح ۴٨ مگاپیکسلی و اندازه ١/١.٣” اینچی دارد، انقلابی‌ترین سیستم دوربین گوشی‌های آیفون را در تاریخ تشکیل می‌دهد. همچنین ممکن است لنز فوق عریض نیز از سنسوری بزرگ‌تر بهره گیری کند. اگرچه که این ارتقاء، احتمالاً در سری آیفون ١٣ نیز رخ می‌دهد. مینگ چی کو در اظهارات خود می‌گوید:

ما معتقد هستیم که آیفون جدید سال ٢٠٢٢ ممکن است از سنسور اصلی ۴٨ مگاپیکسلی با فناوری Quad Bayer یک در چهار استفاده خواهد کرد. با استفاده از خروجی ١٢ مگاپیکسلی این سنسور، اندازه پیکسل‌های آیفون ٢٠٢٢ به ٢.۵ میکرومتر افزایش می‌یابد! بنابراین، اندازه پیکسل‌های سنسور ۴٨ مگاپیکسلی، برابر با ١.٢۵ میکرومتر است. این میزان، بیشتر از آیفون‌های فعلی و دیگر گوشی‌های اندرویدی است. به طوری که این دوربین، در سطح دوربین‌های عکسی حرفه‌ای خواهد بود!

سیستم دوربین آیفون ١۴ پرو مکس

این سنسور، بزرگ‌ترين نمونه استفاده شده در یک آیفون خواهد بود. به لطف فناوری پیکسل بینینگ این سنسور ۴٨ مگاپیکسلی، عملکرد دوربین آیفون ٢٠٢٢ در شرایط نوری ضعیف، بهتر از همیشه خواهد بود. به نظر می‌رسد که سازنده این سنسور غول پیکر ۴٨ مگاپیکسلی، سونی است. از سوی دیگر، تولید ماژول‌های این دوربین بر عهده LG خواهد بود. علاوه بر این، سنسور ۴٨ مگاپیکسلی مورد اشاره بالأخره قابلیت فیلم برداری 8K را به آیفون‌ها می‌آورد. در حال حاضر، آیفون ١٢ پرو مکس می‌تواند فیلم 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه را ضبط کند. با توجه به گفته‌های مینگ چی کو، امسال نباید منتظر چنین سیستم دوربینی در سری آیفون ١٣ باشیم. با این حال، فیلم برداری 8K خیلی هم ضروری نیست. اما فناوری Quad Bayer، یک موضوع بسیار کاربردی مخصوصاً در شرایط نوری نامساعد است.

همان طور که گفتیم، تمام این فناوری‌ها و بهبود‌ها سبب هزینه تراشی بیشتری برای اپل می‌شوند. بنابراین، احتمال اصلی افزایش قیمت iPhone 14 Pro Max در بخش دوربین آن است. منطقی است که آیفون ١۴ پرو مکس در آن زمان یکی از بهترین نمونه‌های بازار باشد. اما در عین حال، یکی از گران‌ترین‌ها نیز خواهد بود. همچنین پیش از این در ترنجی درباره استفاده از لنز پریسکوپ تله فوتو در سری آیفون ١۴ صحبت‌هایی کرده بودیم.

 

لنز پریسکوپی آیفون ١۴ با فناوری مشابه Folded Zoom سامسونگ ساخته می‌شود

 

طراحی و کیفیت ساخت آیفون‌ها در سال ٢٠٢٢ میلادی چگونه خواهد بود؟

بر اساس برخی از شایعات منتشر شده، جنس بدنه برخی از نمایندگان جدید آیفون متفاوت‌تر از همیشه خواهد بود. پیش از این در ترنجی از این موضوع صحبت کرده بودیم. منظور اصلی ما، جنس بدنه تیتانیومی iPhone 14 Pro است!

 

جنس بدنه آیفون ۱۴ پرو مقاوم ترین در بین گوشی های موبایل خواهد بود

 

البته مقصود از جنس بدنه، جنس فریم است. اکنون جنس فریم گوشی‌های آیفون موجود در بازار، از فولاد ضد زنگ است. به گفته سرمایه گذاران JP Morgan Chase، آیفون ١۴ پرو برای اولین بار در تاریخ آیفون‌ها از قابی با آلیاژ تیتانیوم استفاده خواهد کرد. جنس بدنه تیتانیومی اکنون در برخی از نسخه‌های Apple Watch 6 به فروش می‌رسد. اما تفاوت قاب تیتانیومی، فولادی و آلومینیومی دقیقاً چیست؟ اگر بخواهیم مقایسه کنیم، درجه سختی تیتانیوم بیشتر است. بنابراین، قاب ساخته شده از تیتانیوم در برابر خط و خش مقاوم‌تر است. همچنین مقاومت آن در برابر خمش بیش از پیش است.

اگرچه که تیتانیوم از فولاد مقاوم‌تر است. اما این موضوع، سبب نمی‌شود که تیتانیوم سنگین‌تر باشد. در همین راستا، تیتانیوم تا ۴۵ درصد از فولاد سبک‌تر است. مقاومت تیتانیوم در برابر آلومینیوم، دو برابر است. این امر، در حالی است که تیتانیوم تنها ۶٠ درصد سنگین‌تر است. ما انتظار داریم که آیفون ١۴ همچنان از ناچ استفاده کند. چرا که به نظر نمی‌رسد اپل پیش از به بلوغ رسیدن فناوری دوربین سلفی درون نمایشگر، حاضر به استفاده از آن باشد!

جزئیات مربوط به بخش نمایشگر

در سری آیفون ١٣، تنها دو عضو گران‌تر به نمایشگری با رفرش ریت بالا مجهز شده‌اند. اما بر خلاف این موضوع، آیفون ١۴ از نمایشگری با فناوری LTPO و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود که دلیل عدم استفاده از پنل‌های LTPO با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی در آیفون ١٣ و آیفون ١٣ مینی، ناتوانی تأمین کننده است! با این حال، گزارشات می‌گویند که تأمین کننده مورد اشاره، یعنی LG، تا زمان رونمایی سری آیفون ١۴ اپل می‌تواند به میزان کافی از نمایشگرهای مورد اشاره را تولید و عرضه کند. در نتیجه، ما بسیار به استفاده از نمایشگرهای پیشرفته‌تر در آیفون ١۴ و آیفون ١۴ مکس امیدوار هستیم. همچنین بر اساس شایعات پیش‌تر منتشر شده، حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID در سری آیفون ١۴ باز خواهد گشت! اما این بار، احتمالاً این حسگر درون نمایشگر تعبیه شده است.

 

سری آیفون ١۴ دارای حسگر TouchID خواهد بود؛ آیفون SE 2022 با 5G معرفی می‌شود

 

مشخصات سخت افزاری گوشی‌های خانواده iPhone 14

در نهایت، به یکی از مهم‌ترین بخش‌های سری آیفون ١۴ اپل می‌رسیم. این بخش، مربوط به قابلیت‌های پردازشی گوشی‌های خانواده آیفون ١۴ است. ما می‌دانیم که به طور قطع اپل از تراشه A16 خود در آیفون‌های ٢٠٢٢ استفاده می‌کند. مینگ چی کو در این بین، نظری را ارائه داده است. بر اساس ادعای وی، تراشه Apple A16 Bionic قوی‌ترین نمونه موجود در بازار لقب خواهد گرفت. همچنین این تراشه‌ها، احتمالاً از لیتوگرافی ۴ یا ٣ نانومتری بهره خواهند برد. بر اساس برنامه تولید TSMC، تا ١۵ درصد افزایش قدرت و ٣٠ درصد کاهش مصرف از نتایج لیتوگرافی‌های جدید است. همچنین میزان قدرت در هر وات، تا ٧٠ درصد بیشتر خواهد شد. گفتنی است که نقطه قوت اصلی این تراشه‌ها، در بخش مصرف انرژی است. چرا که با وجود قدرت بیشتر، باتری تا حد کم‌تری تحت فشار قرار می‌گیرد.

نظر شما در مورد گوشی‌های سری آیفون ١۴ اپل چیست؟ فکر می‌کنید که اپل می‌تواند رقبای اندرویدی خود را با این خانواده شکست دهد؟ کدام ویژگی احتمالی این سری را بیشتر می‌پسندید ؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Golden Manfioda

من اصلا از آیفون تا حالا خوشم نیومده و نمیاد هم ولی چطور بگم آیفون 14 مینی به 13 تفاوت های زیاد و خوبی داره .

صدرا مخملی

بابا بزارید پیش بینی های آیفون 13 شما درست در بیاد بعد برید سر 14

ولی راستش رو بخواید من این کارها رو دوست دارم لطفا قسمت 15 و 16 رو بزارید !!!
😂😂😂😂😐😐😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️