حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری آیفون ۱۳ نیز دارای سنسور Touch ID نخواهد بود

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

به دلیل همه گیری ویروس کرونا در سال گذشته، استفاده از تنها روش بیومتریک اپل مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. چند سالی است که آیفون های اپل برای باز کردن قفل صفحه فقط از Face ID استفاده می‌کنند و از سنسور Touch ID استفاده نمی کنند. با این حال، از آنجا که این ویروس مردم را وادار کرده که همیشه از ماسک استفاده کنند، باز کردن قفل آیفون به یک موضوع مهم تبدیل شده است.

در گوشی های سری آیفون ۱۳ نیز خبری از Touch ID نخواهد بود

با استفاده از ماسک، قابلیت Face ID کار نمی‌کند. اپل پس از مدتی ویژگی جدیدی را برای سرعت عملکرد بیشتر Face ID به آن اضافه کرد. اگرچه این ویژگی اجازه می‌دهد تا در مدت چند ثانیه قفل تلفن همراه خود را حتی در هنگام استفاده از ماسک باز کنید. اما همه کاربران آیفون از اپل واچ استفاده نمی‌کنند. بنابراین، اکثر کاربران اپل منتظر معرفی زودهنگام Touch ID هستند. البته بیشتر طرفداران اپل انتظار دارند که این قابلیت را در آیفون ۱۳ ملاقات کنند.

حسگر LiDAR آیفون ۱۳ فقط در مدل‌ های Pro استفاده خواهد شد

در ابتدای سال گزارش هایی مبنی بر احتمال استفاده از Touch ID در گوشی های سری آیفون ۱۳ اپل منتشر شد. این گزارش ها همچنین ادعا می‌کردند که آخرین آیفون پرچمدار از احراز هویت دوگانه، یعنی تاچ آیدی به همراه فیس آیدی، استفاده خواهد کرد. اپل در شش ماه گذشته تعداد زیادی حق ثبت اختراع فناوری Touch ID زیر صفحه نمایش را به ثبت رسانده است. با این حال، آخرین گزارش آن چیزی نیست که بسیاری از کاربران آیفون دوست دارند بشنوند.

در آینده ای نزدیک شاهد استفاده از Touch ID نخواهیم بود

طبق گزارش ها، اپل نمی‌خواهد به این زودی ها قابلیت تاچ آیدی را به آیفون برگرداند. مارک گورمن فاش می‌کند که گوشی های سری آیفون ۱۳ اپل هنوز فقط یک روش بیومتریک دارند. و این روش بیومتریک تنها Face ID خواهد بود. وی تأکید کرد که اپل استفاده از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش را امسال آزمایش کرده است. اما ممکن است این ویژگی در این نسل از آیفون وجود نداشته باشد.

در شرایط فعلی نیز همه گیری ویروس کرونا در مناطقی از جهان ادامه دارد. در وضعیت موجود، آیفون فقط از Face ID و باز کردن قفل با رمز عبور پشتیبانی می‌کند. و این مسئله به طور قابل توجهی می‌تواند بر تجربه کاربری خریداران اثر منفی بگذارد.

به طور نسبی، وجود چندین روش باز کردن قفل مانند آنلاک کردن دستگاه با اسکن سه بعدی صورت، باز کردن قفل با اثر انگشت و باز کردن قفل دستگاه با رمز عبور، به کاربران اجازه می‌دهد تا آزادانه روش آنلاک کردن دستگاه تلفن هوشمند خود را انتخاب کنند و رضایت آنان را به دنبال خواهد داشت.

علیرغم عدم وجود تاچ آیدی، گوشی های سری آیفون ۱۳ همچنان پیشرفت های اساسی را تجربه خواهند کرد. به عنوان مثال، این شرکت دوربین گوشی های مذکور را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. قابلیت تصویربرداری در شب نیز به مراتب بهتر خواهد بود. همچنین این دستگاه برای اولین بار به صفحه نمایشی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شود. خبر خوب دیگر اینکه، تمام آیفون های نسل بعد با ظرفیت باتری بالایی ارائه خواهند شد.

نظر شما درباره آیفون ۱۳ چیست؟ طبق اطلاعات منتشر شده، آیا این نسل برای شما جذاب خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

پیش بینی می شود
که سیستم دوربین گوشی
p 50 pro
از نوع بزرگنمایی جدیدی برخوردار باشد
تا در مراحل مختلف
و بدون افت کیفیت ، زوم یا بزرگنمایی بهتری را ارائه دهد.

تاریخ رونمایی هم همون 7 مرداد

هواوی فناوری جدید صفحه نمایش منحنی را به ثبت رسانده است که می تواند فضای نمایشگر صفحه را گسترش دهد.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی