حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری آیفون ١۴ دارای حسگر TouchID خواهد بود؛ آیفون SE 2022 با 5G معرفی می‌شود

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، اسمارت‌فون، شایعات

آیفون‌های ٢٠٢١ همچنان رونمایی یا حتی تأیید رسمی نشده‌اند. با این حال، اکنون شاهد درز شایعاتی از آیفون‌های سال ٢٠٢٢ میلادی هستیم. به همین ترتیب، شایعه‌ای از سری آیفون ١۴ منتشر شده است که به استفاده مجدد از حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID اشاره دارد. از سوی دیگر، آیفون SE 2022 اولین عضو این خانواده خواهد بود که از اینترنت 5G بهره مند می‌شود.

سری آیفون ١۴

خب، ما هنوز تقریباً سه ماه با تاریخ رونمایی احتمالی از سری آیفون ١٣ فاصله داریم. اگر یادتان باشد، دیروز گفته بودیم که اعضای خانواده آیفون ١٣، احتمالاً در تاریخ ٢ مهرماه رونمایی می‌شوند. به همین صورت، فعلاً نباید منتظر آیفون ١۴ بود.

 

تاریخ رونمایی سری آیفون ١٣ احتمالاً ٢ مهرماه خواهد بود

 

حال به گزارش Phonearena، یکی از معتبرترین افشاگران اپل، اطلاعاتی کلیدی را در مورد اعضای خانواده آیفون ١۴ و نسل سوم گوشی‌های iPhone SE منتشر کرده است. علی رغم سوابق مخالفت تحلیلگر معروف با این اطلاعات، یعنی مینگ چی کو، نمی‌توان از این اطلاعات اطمینان کامل حاصل کرد. با این وجود، انتظار می‌رود تا شاهد به وقوع پیوستن آن‌ها باشیم.

امکان بازگشت به زندگی حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID توسط گوشی‌های خانواده آیفون ١۴ وجود دارد

پیش از این که صحبتی در این مورد داشته باشیم، باید بگوییم که بازگشت TouchID به سری آیفون ١٣، خواسته اصلی کاربران بوده است. اما مینگ چی کو اعلام کرده بود که اپل فعلاً قصدی برای استفاده مجدد از این فناوری در نسل جدید آیفون‌های خود ندارد. در عوض، Macrumors، گزارشاتی را از اقدام جدید این غول فناوری آمریکایی می‌دهد. به نقل از وی، کوپرتینویی‌ها در نظر دارند تا حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID ادغام شده با نمایشگر را در سری آیفون ١۴ معرفی کنند. متأسفانه تمام گوشی‌های این خانواده دارای حسگر تشخیص اثرانگشت نخواهند بود.

 

نظرسنجی‌های انجام شده، نشان می‌دهند که ٢١ درصد از کاربران خواستار بازگشت TouchID به سری آیفون ١٣ هستند

 

گوشی‌های اندرویدی، به مدت طولانی از حسگر تشخیص اثرانگشت استفاده می‌کردند. این در حالی است که اپل اقدام حذف TouchID را از گوشی iPhone X شروع کرد و سپس آن را با فناوری FaceID جایگزین کرد. تا جایی که می‌دانیم، این موضوع گوشی iPhone SE 2022 را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. در ادامه به این گوشی نیز خواهیم پرداخت.

امسال احتمالاً اپل از ۴ گوشی در سری آیفون ١٣ رونمایی خواهد کرد. احتمالاً همین اتفاق در گوشی‌های خانواده آیفون ١۴ ممکن است به وقوع بپیوندد. ممکن است که سال آینده، آیفون ١۴ از نمایشگر ۶.١ اینچی بهره مند باشد. حتی ممکن است آیفون ١۴ پرو هم دارای چنین نمایشگری باشد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم اپل چه تفاوتی بین این دو نسخه قائل شده است. این در حالی است که عضو گران‌تر، از نمایشگر ۶.٧ اینچی بهره مند می‌شوند. تمام این‌ها، شاید به این معنی باشند که تنها دو نسخه گران قیمت‌تر از حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID بهره مند خواهند بود.

تمام این‌ها، فعلاً در حد گمانه زنی هستند. ممکن است که با تغییر شرایط فعلی، اپل حتی این فناوری را به عضو سوم سری آیفون ١۴ بیاورد. یا حتی برعکس، آن را تنها به یک مدل محدود کند! این سری، دارای یک عضو مینی نیز خواهد بود. احتمال وجود حسگر تصویر ۴٨ مگاپیکسلی دوربین برای اولین بار در این سری، کم نیست. حتی امکان دارد که این ویژگی به آیفون‌های ٢٠٢٢ که قیمتی کم‌تر از ٩٠٠ دلار دارند راه پیدا کند. گفته می‌شود که ممکن است شاهد عرضه یک مدل آیفون ۶.٧ اینچی با چنین برچسب قیمتی باشیم. از سوی دیگر، ممکن است که اپل برای عدم افزایش قیمت این گوشی‌ها نسبت به نسل‌های قبلی، امکاناتی مانند حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر را به گوشی‌های خانواده آیفون ١۴ نیاورد.

تمام این‌ها، نیاز به صبر و انتشار اطلاعات بیشتر دارند. همچنان سری آیفون ١٣ هم رونمایی نشده است و حتی برخی می‌گویند که در این خانواده، یک دستگاه از حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID استفاده می‌کند! به همین صورت، فعلاً نمی‌توان نظر نهایی در این مورد داد. اما آیا دوست دارید تا کمی در مورد ارزان قیمت‌ترین آیفون 5G صحبت کنیم؟

چه کسی برای ارزان‌ترین آیفون با پشتیبانی از اینترنت 5G آماده است؟

کانسپت منتسب به iPhone SE 2022

همان طور که اطلاع دارید، آیفون SE 2020 همچنان آخرین عضو از سری iPhone SE است. به همین دلیل است که شاهد رونمایی از جانشین جدیدی برای آن نبوده‌ایم. طبق گفته مینگ چی کو، بعید است که در نیمه اول سال آینده میلادی، اپل از iPhone SE 2022 پرده بردارد. (مینگ چی کو جان چقدر مخالفت آخه 😬)

در هر صورت، زمزمه این که آیفون SE 2022 به عنوان ارزان‌ترین آیفون با پشتیبانی از فناوری 5G عرضه شود، دلگرم کننده است. چندی پیش در ترنجی، در مورد کانسپت آیفون SE 2022 نوشته بودیم. این کانسپت، جزئیاتی مفهومی در مورد طراحی iPhone is SE 2022 به ما ارائه می‌داد. به همین ترتیب، آیفون SE 2022 یک گوشی رقابتی از سوی اپل خواهد بود. تمام آن چه که از قیمت این دستگاه می‌دانیم، این است که با دستگاه ارزان‌تری از آیفون ١٢ مینی با برچسب قیمتی ۶٩٩ دلاری مواجه خواهیم شد. امیدواریم تا اپل دوباره از طراحی تکراری برای عرضه این سری استفاده نکند. حال، اگر تا سال آینده قصد خرید یک آیفون مدرن و به روز را دارید، احتمالاً iPhone SE 2022 بتواند یکی از گزینه‌های جدی شما باشد. چرا که افشاگران و کاربران، حساب ویژه‌ای بر روی این گوشی کامپکت باز کرده‌اند.

 

طرح مفهومی آیفون SE 2022 را ببینید!

 

نظر شما در مورد بازگشت TouchID به برخی از گوشی‌های سری آیفون ١۴ چیست؟ آیا iPhone SE 2022 می‌تواند انتظارات کاربران را برآورده کند؟ فکر می‌کنید که اپل چه تغییراتی را در رویکرد خود اعمال خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

اوه چقدر دیر 😐 آیفون هم باید حتما یه تکنولوجی رو به بلوغ برسونه بعد استفاده کنه ، سایید ناموسا ….😂

M.Y

بچه ها قدر گوشی هاتون رو بدونید 😂😂
comment image
عکس من از ماه امشب 🤣 🤣
با گوشی Y9 2019

Old Picture
یکی از چندین عکس گرفته شده از ماه…
comment image

✓فارغ از اینکه هر حرفه ای سخت افزار مناسب و مهارت و فوت و فن کوزه گری خودشو میخواد ، حتی اگه این‌ها هم باشه اما”صبور” نباشیم , نتیجه ی دلخواه حاصل نمیشه…

DOCTOR STRANGE

این که نسبت به مال من خیلی خوبه
دوربین گوشی من انقدر داغونه که روم نمیشه باهاش عکس بگیرم 😂
گوشیم p smart 2017

Sarnevesht

دوست عزیز تو یه پست دیگه گفتم اینجا هم میگم. برا عکاسی از ماه باید از حالت پرو استفاده کنین..
سرعت شاتر رو بزار روی یک چهار هزارم ثانیه
ایزو رو هم بزار روی 150
مطمئن باش به گوشیت امیدوار میشی👌👌

اگه به واقعیت بپیونده و بعد قرن ها این کار رو نکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️