حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تولید انبوه تراشه A15 Bionic سری آیفون ۱۳ را آغاز کرده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

با وجود مشکلات مربوط به کمبود تراشه از سال گذشته، اپل مطمئناً با عرضه آیفون ۱۳ خود به مشکل خواهد افتاد. طبق گزارشات قبلی، این غول فناوری همکاری نزدیکی با TSMC داشته تا اطمینان حاصل کند که محموله های تراشه را به موقع دریافت می کند. آخرین اطلاعات منتشر شده اما، نشان می دهد که تراشه A15 Bionic وارد تولید انبوه شده است و در مقایسه با A14 Bionic شاهد پیشرفت هایی می باشد.

تولید انبوه تراشه A15 Bionic برای سری آیفون ۱۳ از سوی اپل

آخرین بروزرسانی مربوط به این گزارش توسط DigiTimes منتشر شده است و می توان فرض کرد که TSMC از یک فرایند 5 نانومتری بهبود یافته، که به آن N5P نیز می گویند، برای A15 Bionic استفاده خواهد کرد. از نظر لیتوگرافی، A15 Bionic و A14 Bionic یکسان هستند، اما در این فرایند 5 نانومتری “تقویت شده“، می توان انتظار افزایش میزان کمی در عملکرد و بازدهی انرژی را داشت. به صورت کلی، پردازنده آینده اپل به این پیشرفت ها نیاز دارد و ما در مورد چرایی آن بحث خواهیم کرد.

با فرض اینکه تولید انبوه تراشه A15 Bionic آغاز شده باشد، این موضوع به اپل تا حد زیادی نسبت به معرفی آیفون ۱۳ مزیت خواهد داد. گزارش شده است که این شرکت در اواخر ماه سپتامبر از چهار عضو خانواده پرچمدار جدید خود رونمایی خواهد کرد. یک محموله بزرگ از تراشه های A15 Bionic که به موقع تحویل داده شده اند، تضمین می کنند که اپل به جدول زمانی عرضه خود پایبند است. اپل دارای زنجیره تأمین متنوعی است و اگر یکی از آنها در تولید محموله های بزرگ قطعات به مشکل بخورد، این شرکت می تواند با چندین شریک دیگر برای جبران آن، مذاکره کند.

تولید انبوه تراشه A15 Bionic برای سری آیفون ۱۳

تولید انبوه تراشه A15 Bionic برای سری آیفون ۱۳

مزیت استفاده از پردازنده ارتقا یافته ۵ نانومتری

متأسفانه، در بحث توسعه سیلیکون، اپل فقط می تواند به TSMC اعتماد کند زیرا تنها این تولید کننده است که از فناوری های برتر بهره می برد؛ به همین دلیل ضروری است که تولید کننده تایوانی در تحویل تراشه های سفارش اپل، وقت شناس باشد. در مورد پیشرفت های پیش بینی شده برای A15 Bionic، این تراشه در سری آیفون ۱۳ پرو و در حفظ عمر باتری نقش اساسی دارد؛ چراکه گفته می شود نسخه های پرو آیفون ۱۳، از هر دو مودم 5G و صفحه نمایش 120Hz LTPO OLED بهره می برند.

در حالی که فناوری LTPO به صرفه جویی در مصرف باتری کمک می کند، افزودن یک چیپست کارآمد که به صورت پویا مصرف انرژی را تنظیم می کند نیز سودمند است. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که اطلاعات بیشتری درباره A15 Bionic در هنگام معرفی رسمی آن بشنویم، بنابراین اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، می توان در اواخر ماه سپتامبر منتظر این تراشه و سری جدید گوشی های آیفون ۱۳ اپل باشیم.

کوچکتر شدن ناچ آیفون ۱۳ تقریبا قطعی است اما حقه اپل در تغییر این طراحی چیست؟

نظر شما راجع به آغاز تولید انبوه تراشه A15 Bionic توسط اپل چیست؟ به نظر شما این پردازنده مانند نسخه های گذشته خود، بهترین عملکرد را در بین رقبای خود برای سال ۲۰۲۱ به نمایش خواهد گذاشت؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

بهترین پردازنده امسال موبایل اگه مثل اسنپدراگون گند نزنه😑😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی