حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر گوگل پیکسل فولد و اکثر گوشی های تاشو امسال ۱۲۰ هرتزی LTPO خواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، گوگل

از زمان عرضه اولین گوشی‌ها با رفرش ریت بالاتر، همواره شاهد این هستیم که شرکت‌های سازنده در تلاش هستند تا این ویژگی جذاب را برای تمام محصولات خود عرضه کنند. این ماجرا حالا به سمت گوگل نیز کشیده شده است. به نظر می‌رسد گوگل پیکسل فولد و اکثر گوشی‌های تاشو دیگری که امسال قرار است عرضه شوند، به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی LTPO مجهز خواهند شد. درادامه با ترنجی همراه باشید.

گوگل پیکسل فولد و گلکسی زد فولد ۳ و سایر گوشی‌های تاشو دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی از نوع LTPO هستند

به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال جاری میلادی، همه چیز درباره گوشی‌های تاشو خواهد بود. اکنون محصولات سامسونگ، گوگل، شیائومی و سایر شرکت‌ها در دست ساخت قرار دارند. به تازگی اطلاعات جدیدی در مورد صفحه نمایش این محصولات نیز منتشر شده است.

 

گوگل پیکسل فولد

طرحی از Google Pixel Fold

Ross Young (راس یانگ) یکی از مشاوران زنجیره تامین نمایشگرها که به اختصار DSCC نامیده می‌شود است، گزارش جدیدی را در این مورد منتشر کرده است. در این گزارش آمده است که همه گوشی‌های تاشو امسال به دلیل استفاده از پنل‌های منعطف و تاشو سامسونگ دیسپلی، فناوری LTPO را همراه با نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی خواهند داشت. سامسونگ در این نمایشگرها، فناوری LTPO و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی را ادغام کرده است.

به گزارش phonearena، این خبر به این معنا است که Google Pixel Fold نیز از یک صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی با فناوری LTPO بهره می‌برد. این موضوع در مورد گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ نیز صدق می‌کند. حتی محصولات اپو، ویوو و شیائومی نیز چنین مشخصاتی خواهند داشت.

گوشی تاشو پیکسل گوگل و پیکسل 5a در اسناد گوگل دیده شد

اگر درباره فناوری LTPO اطلاع خاصی ندارید، باید به شما بگوئیم که این قابلیت به صفحه نمایش اجازه می‌دهد تا رفرش ریت خود را به صورت پویا و بر اساس نوع محتوا تنظیم کند. مثلا اگر در حال تماشای یک تصویر ثابت هستید، رفرش ریت به ۱۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند. همچنین اگر در حال تجربه یک بازی با درصد بازخوانی بالایی باشید، رفرش ریت نمایشگر به ۱۲۰ هرتز خواهد رسید. قبلا در ترنجی درباره این فناوری به طور مفصل صحبت کرده‌ایم. در این مورد می‌توانید مقاله پیش‌رو را مطالعه کنید.

صفحه نمایش LTPO چیست؟ چه مزیت هایی نسبت به نمایشگرهای OLED دارد؟

نمایشگرهای LTPO به لطف سری آیفون ۱۳ خیلی سریع گسترش می یابند

لیست کامل گوشی‌های تاشویی که قرار است امسال با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز به فناوری LTPO عرضه شوند:

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ با صفحه نمایش ۷.۵۵ اینچی

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ با نمایشگر ۶.۷ اینچی

گوگل پیکسل فولد با نمایشگر ۷.۵۷ اینچی

گوشی تاشو اپو با نمایشگر ۷.۱۱ اینچی

گوشی تاشو شیائومی با نمایشگر ۸.۱ اینچی

گوشی تاشو ویوو با نمایشگر ۸.۲ اینچی

این گوشی‌های تاشو به احتمال زیاد، همگی از فناوری شیشه فوق نازک و منعطف UTG نیز بهره‌مند خواهند شد. این فناوری به طور انحصاری برای سری گلسی زد سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما تا اواخر امسال در اختیار سایر شرکت‌ها نیز قرار می‌گیرد.

نشان تجاری UTG سامسونگ ثبت شد: شیشه فوق نازک خم شدنی

همکاری Corning با سامسونگ در جهت توسعه UTG برای گوشی های تاشو

پیش از این در ترنجی نیز به شما گفته بودیم که گوشی منعطف گوگل از شیشه UTG سامسونگ بهره‌مند خواهد شد. همچنین هواوی و شیائومی نیز مشتری شیشه فوق نازک UTG خواهند بود.

گوشی منعطف گوگل از شیشه UTG سامسونگ بهره مند خواهد شد

هواوی و شیائومی مشتری شیشه فوق نازک UTG خواهند بود

 

هر آنچه که درباره گوشی‌های تاشو امسال می‌دانیم

دو گوشی Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 اولین محصولات تاشویی هستند که عرضه خواهند شد. پیش‌بین شده است که اعلامیه رسمی سامسونگ درباره این دو گوشی هوشمند، در تاریخ ۲۰ مرداد منتشر شود. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، این دو گوشی به احتمال زیاد به چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ شرکت کوالکام مجهز خواهند شد.

از طرفی دیگر، هنوز جزئیات زیادی درباره گوگل پیکسل فولد ارائه نشده است. اما شاید این محصول در مهرماه امسال همراه با دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو (یا XL) معرفی و عرضه شود. این محصول نیز ممکن است همانند سری ششم خانواده پیکسل به یک چیپست سفارشی گوگل مجهز شود. پیش از این در ترنجی خواندیم که قاب گوشی پیکسل ۶ گوگل طراحی احتمالی آن را تایید می کند. همچنین اخباری منتشر شد که بر اساس آن مشخصات کامل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو لو رفت.

رندر پیکسل ۶ گوگل با جزئیات بیشتر و طراحی مشابه نسخه پرو منتشر شد

پیکسل ۶ پرو گوگل را ببینید: این بار در رندر های دقیق تر و جزئیات سخت افزاری بیشتر

در مورد شیائومی نیز باید گفت که انتظار می‌رود گوشی تاشو این شرکت جانشین و جایگزین Mi Mix Fold شود. همچنین این محصول قرار است در ابعاد گسترده‌تری نسبت به مدل قبلی خود عرضه شود. با توجه به اینکه تنها تمرکز این شرکت بر صفحه‌نمایش تاشو و بهبود یافته آن بوده، به نظر می‌رسد شاهد ارتقا و پیشرفت داخلی خاصی در این دستگاه نخواهیم بود.

در آخر نیز درباره گوشی‌های تاشو اپو و ویوو هنوز اطلاعات اندکی در دسترس است. انتظار می‌رود این محصولات مشابه گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ باشند. با این وجود باید گفت که در صورت محقق شدن چنین چیزی، گلکسی زد فلیپ ۳ دیگر رقیب خاصی نخواهد داشت.

سامسونگ می خواهد نمایشگر منعطف گوشی تاشو اپل و گوگل را تامین کند

سامسونگ صفحه نمایش گوشی های تاشو گوگل، شیائومی و اوپو را می سازد

گوشی تاشو شیائومی ، گوگل و دیگر برندها سال ۲۰۲۱ ارایه می شود

نظر شما در مورد نمایشگر گوگل پیکسل فولد چیست؟ به نظر شما کدام شرکت می‌تواند محصولی شایسته، با مشخصات عالی و قیمتی مناسب عرضه نماید؟ آیا فکر می‌کنید تمام محصولات تاشو امسال از صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و با فناوری LTPO بهره‌مند خواهند شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان