حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی و شیائومی مشتری شیشه فوق نازک UTG خواهند بود

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | شیائومی، هواوی

از سه ماه آخر سال ۲۰۱۸ ما شاهد ارایه گوشی های هوشمند تاشو هستیم. در اکتبر سال ۲۰۱۸ ما اولین تلفن هوشمند تاشو یعنی Royole Flexpai را داشتیم. در اوایل سال ۲۰۱۹ دستگاه های تاشو از تولید کنندگان مشهور سامسونگ و هواوی وارد بازار شدند. اکنون، ما یک لیست طولانی و در حال رشد از دستگاه های قابل تاشو داریم. جدیدترین شایعات درباره این محصولات به ما می گوید که هواوی و شیائومی مشتری شیشه فوق نازک UTG خواهند بود. این مشخص می کند هر دو برند به فکر تولید یک گوشی تاشو جدید هستند. شیشه ای که اولین بار روی گلکسی فولد استفاده شد.

شیشه فوق نازک UTG

در حال حاضر دستگاه های تاشو با شیشه ای بسیار نازک انعطاف پذیر یا UTG بهتر کار می کنند. نیاز روزافزون به دستگاههای تاشو بیشتر به معنای افزایش تقاضا برای شیشه های انعطاف پذیر بسیار نازک است. براساس گزارش های اخیر، هواوی و شیائومی شیشه های انعطاف پذیر بسیار نازک را برای محصولاتی با انحنای بزرگ خریداری کرده اند. این محصولات شامل تلفن های هوشمند قابل تاشو یا تلفن هایی با صفحه نمایش های اطراف هستند.

می توان گفت شیشه انعطاف پذیر بسیار نازک (UTG) نسخه بهینه شده فیلم پلی آمید (CPI) است. اولین نسل از تلفن های همراه تاشو (Samsung GALAXY Fold / Huawei Mate X) از فیلم پلی آمید (CPI) استفاده می کند. با این حال UTG با دوام تر، نسبتا قوی تر، نازک تر است و بیشتر خم می شود.

هواوی در حال حاضر دارای دو نسل (در حقیقت یک دستگاه با دو سخت افزار داخلی) از گوشی های هوشمند قابل تاشو است. به گفته منبع مطلب هواوی Mate Xs از شیشه ای بسیار نازک انعطاف پذیر استفاده می کند. در مقايسه، از هر جنبه بهتر از مدل قبل بهتر است. به یاد بیاورید که گوشی تاشو Mate X هواوی قبل از اینکه سرانجام به بازار بیاید، با چالش های زیادی روبرو شد.

برای شیائومی، تولید کننده چینی فعلا هیچ نوع گوشی تاشو را در کارنامه خود ندارد. در حقیقت، شیائومی Mi MIX Alpha که یک گوشی قابل تاشو نیست، فعلاً حتی برای فروش نیز وجود ندارد. MIX Alpha یک تلفن همراه مفهومی 5G شیائومی است که از یک صفحه نمایش AMOLED انعطاف پذیر از شرکت Visionox استفاده می کند. این تلفن هوشمند همچنین از یک فن آوری منحصر به فرد اتصال شیشه ای استفاده می کند تا کل صفحه نمایش اطراف را “حس پلاستیک” به شدت کاهش دهد.

می میکس آلفا

می میکس آلفا

هواوی و شیائومی ممکن است روی دستگاه های جدید تاشو کار کنند

در حال حاضر، هیچ خبری در مورد نسل بعدی Mate X یا MIX Alpha نیست. با این وجود، از آخرین گزارشی مبنی بر اینکه این شرکت ها در حال سفارش برای شیشه های بسیار نازک انعطاف پذیر هستند، احتمال دارد که چیزی در حال تولید باشد.

هواداران شیائومی منتظر بودند تا این شرکت تلاش خود را بر روی یک گوشی قابل تاشو واقعی امتحان کند که به بازار برسید. با این حال، فناوری هوشمند تاشو هنوز در مراحل ابتدایی است. این بدان معنی است که هنوز هم بسیار گران خواهد بود. همانطور که می دانیم، شیائومی دستگاههای خود را “گران” نمی پسندد ، بنابراین هنوز برای ورود به این بازار شکاک است.

نظر شما چیست؟ منتظر گوشی های تاشو جدید هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عالیه 🙂

MohammadFarhaadi

باید دید اوپو و شیائومی و ایسوز و یه سری برند خلاق مثل دل اگر ورود کنند چه نوآوریهایی میارن تو این رده.تو بحث طراحی واقعا عالین این شرکتا.حتی شرکتایی مثل اچ پی یا مایکروسافت که داره کم کم وارد میشه.الجی و سونی هم همینطور.خیلی دوست دارم ببینم الجی چی داره تو چنته.قطعا الجی بیکار نمیشینه شرکتی که تو خلاقیت و شجاعت به نظرم عالیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)