حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی منعطف گوگل از شیشه UTG سامسونگ بهره مند خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، گوگل

گوشی‌های منعطف با وجود این که روش تولید گران قیمت‌تر و سخت‌تری دارند، اما ایده‌های جذابی هستند. این گوشی‌های منعطف، در سطح جهان فروش خیلی زیادی ندارند و این موضوع، به دلیل تولید محدودتر آن‌ها بنا بر فرم فکتور آن‌هاست. سامسونگ، یکی از کمپانی‌های مطرح طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند منعطف است. بسیاری از تجهیزات و حق اختراعات ثبت شده در زمینه گوشی‌های هوشمند منعطف، مربوط به این کمپانی کره‌ای‌ هستند. اخیراً اخبار مبنی بر استفاده از شیشه نازک ساخت سامسونگ در گوشی منعطف گوگل به دست‌مان رسیده است. در ادامه این مطلب، به خبر مورد اشاره نگاهی خواهیم داشت.

گوشی هوشمند منعطف گوگل

گوشی هوشمند منعطف گوگل، احتمالاً به زودی رونمایی می‌شود. اما تاریخ رسمی رونمایی آن، مشخص نشده است. به هر حال، تا به حال می‌دانیم که اسم رمز این گوشی منعطف، در اطلاعات لو رفته مشخص شده است: Passport! قبلاً در ترنجی درباره تأمین نمایشگر گوشی هوشمند منعطف گوگل توسط سامسونگ گفته بودیم.

 

سامسونگ می خواهد نمایشگر منعطف گوشی تاشو اپل و گوگل را تامین کند

 

اما ظاهراً سامسونگ نه تنها نمایشگر این گوشی را تأمین می‌کند، بلکه تولبد شیشه منعطف آن نیز به عهده سامسونگ می‌باشد. به گزارش مجموعه Korea IT News، سامسونگ در صدد تأمین شیشه منعطف گوشی هوشمند منعطف گوگل است. اما موضوع دقیقاً از چه قرار است؟ چرا سامسونگ به عنوان تأمین کننده این شیشه شناخته خواهد شد؟

شیشه UTG سامسونگ در گوشی هوشمند منعطف گوگل

ظاهراً سامسونگ قصد دارد مشتریان بیشتری را برای شیشه UTG خود بیابد. این شیشه UTG، فناوری ابداع شده توسط این کمپانی است که برای گوشی‌ها و تبلت‌های منعطف ساخته شده است. انتظار می‌رود که Samsung Display، به دنبال پیدا کردن مشتریان بیشتری برای شیشه‌های نازک خود باشد. اما این اقدام به چه دلیلی است؟ جواب این سؤال، این است که سامسونگ می‌خواهد شیشه‌های UTG خود را به دیگران بهتر بشناساند! به طوری که با استفاده عمومی از این شیشه، کمپانی‌های بیشتری آن را تهیه می‌کنند و تجارت شیشه‌های نازک سامسونگ برای گوشی‌های منعطف، بسیار گسترده‌تر می‌شود. با این عمل، کیفیت کلی این شیشه‌ها بیشتر از قبل خواهد شد. اما اخبار اخیر، حاکی از استفاده این شیشه در گوشی منعطف گوگل نیز هستند. به همین صورت، نه تنها نمایشگر این گوشی، بلکه شیشه خم شونده آن نیز به دست سامسونگ تأمین خواهد شد.

شیشه UTG سامسونگ برای گوشی‌های منعطف

شیشه UTG سامسونگ برای گوشی‌های منعطف

این شیشه، فعلاً در گوشی‌های سامسونگ استفاده شده است. به دلیل نازک بودن آن‌ها و حس متمایز کننده از نمایشگرهای پلاستیکی، این شیشه‌ها محبوبیت بیشتری دارند. با این وجود، دیگر کمپانی‌هایی که در حال توسعه گوشی‌های منعطف خود هستند، از استفاده این فناوری مطمئن نیستند. به طور مثال، گوگل و اپل مثالی از این دسته هستند. در هر صورت، گوگل حاضر به استفاده از شیشه نمایشگر UTG در گوشی منعطف خود شده است تا شانس خود را برای استفاده از شیشه UTG امتحان کند. این شیشه‌ها، از نیمه دوم سال جاری میلادی به دست تولید کنندگانی به غیر از سامسونگ خواهد رسید.

نگرانی که در این جا وجود دارد، ایجاد انحصار توسط سامسونگ و افزایش قدرت این کمپانی است. اگر بخواهیم از جنبه منفی بنگریم، سامسونگ می‌تواند با حاکم شدن بر استفاده از شیشه‌های UTG در گوشی‌های منعطف، قیمت آن را بیش از پیش افزایش دهد و از تولید آن سود بیشتری ببرد. اما این موضوع، تنها یک گمانه زنی ساده است و ممکن است سامسونگ با افزایش گستردگی این شیشه، مزایای ویژه‌ای را به استفاده کنندگان آن ارائه دهد. استفاده از شیشه‌های بسیار نازک سامسونگ در دیگر گوشی‌های منعطف، می‌تواند حس کاربری از آن‌ها را تا حدودی لذت بخش‌تر کند. مقاومت در برابر خراش و خمیدگی این شیشه‌ها نیز در آینده بیش از پیش خواهد شد. گوگل می‌تواند با تبدیل شدن به اولین کمپانی تولید کننده خارجی استفاده کننده از شیشه‌های UTG سامسونگ، تا حدود زیادی روابط تجاری خود را با سامسونگ گسترش دهد.

نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ آیا شیشه‌های UTG سامسونگ مورد پسند شما واقع شده‌اند؟ گسترش تجارت این شیشه‌ها چه مزایایی خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگه گوگل میخواد تاشو بزنه از لحاظ نرم افزاری شکست میخوره.
سامسونگ تو زمینه رابط کاربری بهینه سازی هایی در مورد دستگاه های منعطف انجام داده ولی اگه گوشی تاشو گوگل با اندروید خام عرضه شه نقطه ضعف خیلی بزرگ براش حساب میشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️