حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل فولد گوگل در رویداد Google I/O 2023 معرفی نخواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شایعات، گوگل

گوشی تاشو گوگل مدتی است که یکی از اصلی‌ترین موضوعات دنیای فناوری است. اصولا گوگل به دلیل داشتن مالکیت بر اندروید، طرفداران زیادی نیز دارد و محصولات جدید آن نیز حس و حال دیگری دارند. با این حال گویا پیکسل فولد گوگل در رویداد Google I/O معرفی نخواهد شد و احتمال رونمایی آن در اکتبر سال جاری وجود دارد. با ترنجی همراه باشید.

پیکسل فولد گوگل در رویداد Google I/O حضور نخواهد داشت

انتظار می‌رود کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O، طبق معمول در اوایل ماه می برگزار شود. در روزهای اولیه این رویداد، کسانی که در کنفرانس گوگل شرکت می‌کردند یک دستگاه رایگان از این شرکت دریافت می‌کردند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۰، گوگل گوشی‌های Motorola DROID و Nexus One را برای کسانی که بلیط این کنفرانس را خریداری کرده بودند، ارسال کرد. این روزها، گوگل تمایل بیشتری به استفاده از این رویداد برای تبلیغ محصولات جدید آینده دارد تا اینکه آن‌ها را عرضه کند.

بر اساس اطلاعات دریافتی، نباید انتظار داشته باشیم که Pixel Fold در جریان Google I/O که در ماه می امسال برگزار خواهد شد، معرفی شود. سال گذشته، گوگل از این رویداد برای انتشار تصاویر سری پیکسل ۷، پیکسل واچ و تبلت پیکسل استفاده کرد. زیرا این شرکت قصد داشت اکوسیستم خود را گسترش دهد. امسال متوجه شده‌ایم که گوگل از کنفرانس توسعه‌ دهندگان برای معرفی گوشی‌های میان‌رده Pixel 7a و Pixel Fold استفاده خواهد کرد.

رندر پیکسل فولد گوگل

پیکسل فولد اولین گوشی تاشو گوگل خواهد بود، اما طبق گفته خبرگزاری The Elec (به نقل از AndroidHeadlines)، Pixel Fold قرار نیست برای معرفی در ماه می آماده شود. این گزارش به عدم توانایی گوگل برای آماده‌سازی Pixel Fold جهت معرفی در کنفرانس I/O اشاره دارد. بنابر این گزارش، دلیل این موضوع، تاخیرهایی است که گوگل در دریافت دو پنل تاشو که هر دو از سامسونگ تهیه می‌شوند، دارد. صفحه نمایش پوششی خارجی یک پنل ۵.۷۸ اینچی است و که صفحه نمایش داخلی نیز یک صفحه نمایش ۷.۵۷ اینچی است.

همانطور که قبلا به شما گفته بودیم، The Elec گزارش داده است که Samsung Display تا ماه جولای یا آگوست این دو نمایشگر را تولید انبوه نخواهد کرد که بدیهی است همین موضوع عرضه دستگاه در ماه می میلادی را رد می‌کند. با تاخیر در دریافت نمایشگرهای پیکسل فولد، منطقی‌ترین زمان برای عرضه پیکسل فولد در ماه اکتبر خواهد بود، زمانی که گوگل به طور رسمی نسخه‌های بعدی گوشی‌های پیکسل پرچمدار خود را معرفی و عرضه می‌کند.

امسال باید شاهد رونمایی و عرضه پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو باشیم. سری پیکسل ۸ احتمالا به یک سنسور دوربین اصلی ارتقا یافته مجهز شود. همچنین بر اساس شایعات، این دستگاه به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر جهت جایگزینی با سنسورهای نوری در سری پیکسل ۶ و پیکسل ۷، مجهز خواهد شد. گفتنی است که حسگرهای اثر انگشت سری پیکسل ۶ و پیکسل ۷ مورد انتقاد کاربران قرار گرفته بود. وقتی صحبت از سری پیکسل ۷ می‌شود، رندرهایی که از Pixel Fold منتشر شده است، نشان می‌دهد که دستگاه مذکور دارای نوار دوربین پشتی مشابه با پیکسل ۷ پرو است.

پیکسل فولد گوگل

به گفته خبرگزاری PhoneArena، صفحه نمایش داخلی این دستگاه به اندازه یم تبلت و دارای نسبت تصویر مشابه با Oppo Find N و Oppo Find N2 نسبت به Galaxy Z Fold 4 خواهد بود. گوشی تاشو سامسونگ دارای یک صفحه نمایش داخلی است که بیشتر حالت عمودی دارد تا حالت افقی، در حالی که صفحه نمایش داخلی گوشی‌های تاشو اوپو بیشتر به حالت افقی متمایل است (نسبت به حالت عمودی). از سوی دیگر، تاخیر‌ها می‌تواند به این معنی باشد که پیکسل فولد گوگل جدیدترین تراشه Tensor و اندروید ۱۴ را دریافت خواهد کرد.

Pixel Fold از همان تراشه‌ای استفاده می‌کند که سری پیکسل ۷ نیز از آن استفاده می‌کند. یعنی Google Tensor 2 که مطمئنا قوی‌ترین چیپست موجود در گوشی‌های هوشمند امسال نیست. اما با این حال Tensor 2 به سری پیکسل ۷ اجازه می‌دهد قابلیت‌های مختلف زیادی داشته باشند و بسیاری از ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی را ارائه کنند. از جمله این موارد، قابلیتی است که عکس‌های قدیمی و تار را بازیابی کرده و آن‌ها را واضح و شفاف می‌سازد. این عکس‌ها می‌توانند از دوربین‌ها و یا گوشی‌های دیگر نیز باشند.

پیکسل فولد گوگل

همچنین Tensor 2 ویژگی تشخیص چهره Face Unlock را ارائه می‌کند. البته لازم به ذکر است که گوگل اجازه نمی‌دهد از آن برای تایید و انجام تراکنش‌های مالی (با استفاده از پیکسل ۷ یا پیکسل ۷ پرو) استفاده شود. این تاخیر باعث می‌شود در مورد چند چیز Pixel Fold متعجب شویم. با معرفی و عرضه احتمالی این دستگاه در ماه اکتبر، می‌توان انتظار داشت دستگاه مذکور از اندروید ۱۴ به جای اندروید ۱۳ بهره‌مند باشد.

همچنین Pixel Fold می‌تواند به جای تراشه تنسور نسل ۲ از نسل سوم این تراشه استفاده کند. به هر حال، ما انتظار داریم که این مشخصات برای سری پیکسل ۸ باشد و هر دوی آن‌ها می‌توانند در کنار هم در ماه اکتبر رونمایی شوند. گفتنی است که Pixel Fold دستگاه ارزان قیمتی نخواهد بود و انتظار می‌رود قیمتی مشابه با قیمت ۱۷۹۹ دلاری Galaxy Z Fold 4 برای پایه‌ای ترین پیکربندی شامل ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه است، داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان