حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ صفحه نمایش گوشی های تاشو گوگل، شیائومی و اوپو را می سازد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اوپو، سامسونگ، شیائومی، گوگل

سامسونگ دیسپلی ظاهرا در حال توسعه صفحه های تاشو نمایشگرهای OLED برای شرکت های مختلف است. این پنل ها از طراحی تاشو برخوردار بوده و به شرکت های گوگل، شیائومی و اوپو برای استفاده در گوشی های تاشو آینده شان ارسال می شوند.

سامسونگ صفحه نمایش گوشی های تاشو گوگل، شیائومی و اوپو را می سازد

چندین سال از عرضه اولین گوشی ها با صفحه نمایش تاشو می گذرد، اما تنها شرکتی که توانسته است دید مثبتی در بسیاری از افراد ایجاد کند سامسونگ بوده است. آن ها سری Z Flip و Z Fold را برای این بازار هدف تولید کرده اند که با استقبال نسبی طرفداران این برند نیز همراه بوده است.

اگر منتظر بودید که دیگر شرکت ها نیز گزینه های دیگری را معرفی کنند تا دست کاربران برای انتخاب های بیشتر باز باشد، به نظر می رسد سال ۲۰۲۱ وقتش است که شاهد تعداد بیشتر گوشی های تاشو در بازار باشیم. طبق گزارش TheElec، گوشی های هوشمند تاشو شرکت های گوگل، شیائومی و اوپو اواخر سال میلادی ۲۰۲۱ معرفی و عرضه می شوند.

گوشی تاشو شیائومی

گوشی تاشو شیائومی

بر اساس این گزارش، بخش نمایشگر های سامسونگ در حال توسعه پنل های صفحه نمایش تاشو – مخصوصا شبیه نمونه های مورد استفاده در گوشی های سامسونگ که به سمت داخل تا می شوند – برای فروش به گوگل، شیائومی و اوپو بوده است.

هر سه این شرکت ها یا نمونه های اولیه ای از گوشی تاشو خود را به نمایش گذاشته اند و یا گزارش شده است که در حال کار بر روی یک گوشی با این شکل طراحی هستند.

 

صفحه نمایش تاشو برای اوپو

این گزارش ادعا می کند که پنل OLED برای شرکت اوپو از طراحی تاشو برخوردار است و از بالا به پایین تا می شود. اندازه این نمایشگر ۷.۷ اینچ در حالت باز شده است، در حالی که اندازه نمایشگر بیرونی بین ۱.۵ تا ۲ اینچ خواهد بود. نکته جالب این نمایشگر این است که بزرگتر از OLED تاشو ۶.۷ اینچی است که در سامسونگ گلکسی Z Flip استفاده شده است. سامسونگ این مدل را در سال ۲۰۲۰ معرفی و عرضه کرده بود.

گوشی های تاشو

گوشی های تاشو

سال گذشته ، غول فناوری چینی شرکت اوپو از نمونه اولیه نمایشگر ۷.۷ اینچی صفحه نمایش تاشو رونمایی کرده بود که با همکاری Samsung Display ، BOE و Visionox تهیه و تولید شد. اما اکنون به نظر می رسد شرکت کره ای سامسونگ تنها تأمین کننده آن است.

صفحه نمایش تاشو برای شیائومی

به همین ترتیب ، شیائومی همچنین در حال تغییر طراحی پنل های تاشو است زیرا گزارش شده است که هدف این شرکت طراحی و تولید یک گوشی هوشمند تاشو با صفحه نمایش ۸.۰۳ اینچی است. در همین حال، صفحه نمایش خارجی آن دارای اندازه ۶.۳۸ اینچ است که توسط سامسونگ دیسپلی و CSOT در حال ساخت است.

گوشی تاشو اوپو

گوشی تاشو اوپو

صفحه نمایش تاشو برای گوگل

گوگل همچنین از این شرکت خواسته است یک صفحه OLED تاشو با اندازه حدود ۷.۶ اینچ را برایش توسعه دهد. در خبرها آمده بود که گوگل در حال کار بر روی گوشی تاشو جدیدی است که آن را برای اواخر سال میلادی آماده می کند.

در چند وقت اخیر، گوشی های تاشو رواج بیشتری یافته اند و کم کم به نظر می رسد به محبوبیت بیشتری در میان کاربران گوشی های هوشمند دست پیدا می کنند. دیروز هواوی از گوشی جدید خود هواوی میت ایکس ۲ رونمایی کرد. گوشی که به نظر می رسد با طراحی جدید و فوق العاده اش می تواند جایگاه ویژه ای در میان گوشی های تاشو در سال ۲۰۲۱ داشته باشد.

به نظر شما گوشی های تاشو می توانند در آینده سهم بیشتری از بازار گوشی های هوشمند را تصاحب کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
persepolis

انتقال تدریجی HarmonyOS با Mate X2 در ماه آوریل آغاز می شود!
خانواده هواوی

comment image

آخرین اطلاعات مربوط به HarmonyOS به دست اول ، یعنی در پایان عرضه Mate X2 از Huawei داده شد. جزئیات جدیدی در مورد HarmonyOS وجود دارد که مدت هاست با تاریخ های مختلف اعلام شده است و کاربران مشتاقانه منتظر آن هستند.

در اواخر معرفی Mate X2 ، مدیر عامل شرکت ریچارد یو اظهارات مختصری در مورد وضعیت HarmonyOS ارائه داد.

HarmonyOS از آوریل آغاز می شود. Mate X2 از جمله اولین دستگاه هایی است که می تواند به HarmonyOS ارتقا یابد. ”
ریچارد یو – مدیر عامل شرکت

با این توضیح ، می فهمیم که انتقال فاز اول با مدل های شماره گذاری شده انجام می شود. در آینده می توان مدل های بیشتری را به HarmonyOS ارتقا داد.

HarmonyOS امسال مورد توجه هواوی قرار خواهد گرفت و طبق شایعات هسته HarmonyOS با EMUI 11.1 در سیستم ادغام می شود.

persepolis

comment image

persepolis

واقعا کدام یک ؟!.

comment image

comment image

comment image

comment image

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی