حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام در حال توسعه رقیب تراشه M1 با کمک مهندسان سابق اپل می‌باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

طبق گزارش جدیدی که توسط رویترز منتشر شده است، Cristiano Amon، مدیر اجرایی کوالکام، تصور می‌کند که این شرکت برای عرضه‌ تراشه رقیب اپل M1 تا سال آینده در شرایط خوبی قرار خواهد داشت. از قضا، تصمیم معرفی تراشه‌ی جدید، عمدتا به لطف خود اپل محقق شده است.

توسعه‌ رقیب تراشه M1 اپل توسط کوالکام

در اوایل سال جاری کوالکام، Nuvia را خریداری کرد که یک شرکت مبتنی بر تراشه که توسط مهندسان سابق اپل تاسیس شده بود، می‌باشد. این شرکت قصد دارد فناوری Nuvia را در پرچمداران تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تراشه‌های شبکه خود قرار دهد.

سه بنیانگذار اصلی Nuvia یعنی Gerard Williams III ،Manu Gulati و John Bruno، پیش از این در پست‌های مهمی برای اپل و گوگل کار کرده‌اند. اپل پیش از این و به دلیل استفاده از منابع خود برای کار بر روی فناوری Nuvia، پرونده‌ای را علیه ویلیامز تشکیل داده بود.

اپل مدتهاست برای آیفون، آیپد و ساعت‌های خود تراشه اختصاصی می‌سازد و به‌عنوان مثال این شرکت، سال گذشته از پردازنده جدیدی بر اساس معماری Arm رونمایی کرد که اپل M1 نام داشته و قدرت دستگاه‌های Mac و iPad Pro جدید را تأمین می‌کند. همچنین بنیانگذاران Nuvia ظاهراً برروی تراشه M1 نیز کار کرده‌اند.

توسعه‌ رقیب تراشه M1 اپل توسط کوالکام

توسعه‌ رقیب تراشه M1 اپل توسط کوالکام

گفته می‌شود M1 بسیار سریعتر و کم مصرف‌تر از تراشه‌های ارائه شده توسط رقبایی چون اینتل و AMD می‌باشد. هنگامی که خبر رونمایی از این تراشه اعلام شد، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که این اقدام اپل می‌تواند سایر تولیدکنندگان را برای طراحی نمونه‌های مشابه ترغیب کند.

اکنون، کوالکام تایید کرده است که قصد دارد سال آینده تراشه سفارشی جدیدی را برای سازندگان لپ‌تاپ معرفی کند. این شرکت بیان می‌کند که این پردازنده، “بهترین تراشه در بازار” خواهد بود و Nuvia کلید این جاه طلبی است. این تراشه در حال طراحی از پایه بوده و براساس معماری Arm نمی‌باشد.

با جستجویی در اخبار گذشته اپل که بیان می‌کرد این شرکت ظاهراً قصد دارد مودم‌های کوالکام را در آیفون‌های آینده کنار گذاشته و آنها را تا سال 2023 جایگزین کند، آمون ادعا کرده است که رقبای آنها نمی‌توانند سال‌ها تجربه‌ی طراحی شرکت او را به‌راحتی بدست آورند. وی همچنین معتقد است که کوالکام از موقعیت نامطمئن هواوی در چین بهره‌مند خواهد شد. شرکت چینی در تلاش است تا اجزای مورد نیاز تلفن‌های هوشمند خود را تأمین کند.

با این حال، یکی از بزرگترین مشتریان کوالکام، شیائومی می‌باشد که درحال‌حاضر فروش بالایی را تجربه کرده و به‌عنوان یکی از بازیگران مهم و جایگزین اصلی هواوی در چین شناخته می‌شود.

استخدام مهندسان سابق اپل و AMD توسط سامسونگ برای طراحی پردازنده

نظر شما راجع به تلاش کوالکام برای معرفی و عرضه تراشه‌ی رقیب اپل M1 با کمک مهندسان سابق این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی