حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل آیپد پرو با تراشه Apple M1 را رسما معرفی کرد

نوشته

2 سال قبل | 24 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

به نظر می رسد که تراشه M1 واقعا قرار است آینده این شرکت را متحول کند. در مراسم اپل Spring Loaded دیدیم که iMac جدید با تراشه M1 اپل رونمایی شد. حالا همچنین اپل آیپد پرو با تراشه Apple M1 را رسما معرفی شده است. با این فرمان اصلا بعید نیست که نسل بعدی تراشه Apple M در آیفون هم استفاده شود!

اپل آیپد پرو با تراشه Apple M1

درست طبق برنامه ریزی زمانی قبلی، اپل نسل بعدی iPad Pro خود را روانه بازار کرده است. همانطور که در مورد MacBook Air و MacBook Pro اخیر اتفاق افتاد، پیشرفت های اپل در iPad Pro عمدتا از لحاظ داخلی است.

این تبلت حرفه ای اپل، دارای پردازنده جدید M1 است، همان تراشه ای که مک بوک ایر، MacBook Pro و Mac Mini را تأمین می کند. اپل ادعا می کند که این “یک جهش بزرگ در عملکرد” ​​نسبت به نسل قبلی است. عملکرد گرافیکی نسبت به نسل اول آیپد (چه مقایسه عجیبی!) بیش از ۱۵۰۰ برابر سریعتر است. اپل همچنین می گوید شما می توانید عمر باتری تمام روز را از دستگاه انتظار داشته باشید.

مهم تر این که iPad Pro اکنون از Thunderbolt ، اتصال 5G و دوربین پیشرفته پشتیبانی می کند. همچنین حداکثر حافظه ۲ ترابایتی برای آیپد پرو موجود شده است.

آیپد پرو تراشه M1

آیپد پرو تراشه M1

اپل می گوید ISP و اسکنر LIDAR “جزئیات باورنکردنی” را در شرایط کم نور ثبت می کند. در جلوی دستگاه یک سیستم دوربین TrueDepth وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد قفل آن را با تشخیص چهره باز کنند.

آیپد پرو شامل یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است. ویژگی جدیدی به نام Centre Stage هم وجود دارد که سوژه ها را در حین مکالمات ویدیویی دنبال می کند و از این دوربین بهره می برد.

نمایشگر Mini LED در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با نام Liquid Retina XDR

مدل iPad 12.9 اینچی همچنین شامل یک صفحه نمایش Mini-LED جدید با نام Liquid Retina XDR است که به گفته اپل “روشنایی در سطح XDR” ارائه می دهد. این نمایشگر شامل ۱۰ هزار Mini LED است.

این نمایشگر اخیراً اپل را با برخی از مشکلات زنجیره تامین مواجه کرده است. پیش از این گزارش شده بود که یک تولید کننده تولید را متوقف کرده است.

آیپد پرو از Apple Pencil و Smart Keyboard Folio و همچنین صفحه کلید Magic که در رنگ سفید جدید ارائه می شود، پشتیبانی خواهد کرد. اپل می گوید این دستگاه از کیس ۱۰۰ درصد بازیافت شده آلومینیومی استفاده می کند.

قیمت آیپد پرو ۲۰۲۱

قیمت آیپد پرو ۲۰۲۱

قیمت آیپد پرو ۲۰۲۱

مدل ۱۱ اینچی با قیمت 799 دلار و مدل 12.9 اینچی با قیمت 1099 دلار ارائه می شود. هر دو در نیمه دوم ماه مه عرضه می شوند و پیش سفارشات آن از ۱۰ رو دیگر انجام می شود.

نظر شما درباره تبلت جدید اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

با این مشخصات (پردازنده M1 که الان داره توی سرعت و کارایی به پردازنده های دکستاپ مقایسه میشه،روشنایی ۱۰۰۰ نیتی که توی گوشی های پرچمدار وجود داره نه تبلت ها،اسپیکر ۴ گانه با پشتیبانی از دالبی اتموس (همین یه مورد به همچی میارزه توی نت یرچ کنید متوجه میشبد چه ویژگی فوق العاده ای هست) و …….
توی کل دنیای تبلت ها با اختلاف بهترینه.

iTroll 2nd Gen

فک کنم سونی اکسپریا وان مارک ۳ هم دالبی اتموس رو داره

Mahdi

اسپیکر ۴ گانه رو میکس فولد هم داره و دالبی اتموس رو گلکسی اس۱۰ هم داره
پردازنده رو اگه بگی حرفی نمی مونه ولی ویژگی های دیگه رو نه

Farcry

دوست عزیز مطئنا اصلا درست نیست اسپیکر چهار گانه یه تبلت مثل آیپد پرو رو با گلکسی فولد مقایسه کنی.مطمئنا برای آیپد بهتره چون سایز خود اسپیکر ها متفاوته( teardown آیپد پرو ۲۰۲۰ رو ببین هر کدوم از اسپیکر هاش اندازه یه ایرتگ هست)
مثلا بیان بگیم یه لبتاب هم اسپیکر ۴ گانه داره و یه گوشی هم اسپیکر ۴ گانه داره پس باید با هم مقایسه بشن {زمین تا آسمون با هم فرق میکنن}.اسپیکر آیپد پرو ۲۰۲۱ باید با سرفیس پرو یا تب اس ۷ مقایسه بشه که خب نسل قبلش (آیپد پرو ۲۰۲۰) از این لحاظ جز برترین ها بود.البته تا جایی که خودم اسپیکر چهار گانه تب اس ۷ هم خیلی عالی بوده ولی خب باید دید در مقایسه با آیپد پرو چطوری عمل میکنه.

Mahdi

فکر کنم تا حالا اسپیکر های دوگانه جدید شیائومی مثلا بلک شارک ۴ پرو رو ندیدی حالا میکس فولد شده ۴ تا که توسط هارمن کاردن تنظیم شدن ، در ضمن اسپیکر چیزی نیست که باهاش بخوای رقبا رو بکوبی اگه خیلی خیلی خیلی خوب باشن ۱۰ درصد از مال بقیه بهترن ، ولی پردازنده رو هر چقدر میخوای بگو بهتره

Farcry

عزیز من لازم نیست انقدر تهاجمی ریپلای بزنی! من میگم این تبلت باید با رقبا خودش مقایسه بشه که ببینیم همچین قابلیت هایی دارن یا نه.نه گوشی موبایل و نه حتی لبتاب ها.درمورد اسپیکر هم باز من سر حرفم هستم.شما هم احتمالا اصلا اسپیکر استریو آیپد یا تبت های بالارده سامسونگ رو تجربه نکردی که داری با یه گوشی موبایل مقایسه میکنی.
سایز اسپیکر توی بلندی صدا و کیفیت صدای پخش شده میتونه موثر باشه.مثلا اسپیکر استریو (دوگانه) یه آیپد یا تبلت دیگه بلندی صداش هیچ وقت مثل اسپیکر استریو یه لبتاب نمیتونه باشه یا همون لبتاب هم هیچ وقت نمیتونه توی بلندی صدا به اسپیکر استریو یه تلویزیون متوسط برسه.

iTroll 2nd Gen

عالیه فوق العادست

iTroll 2nd Gen

فقط اونایی که بهم منفی دادید
خیلی ممنونم
😑🤦

AŁɪ

M1 هنوز توی گیم خودشو ثابت نکرده از طرفی کسی که آیپد پرو 2020 داره نیاز به عوض کردن آیپد خودش نمی‌بینه از لحاظ قدرت سخت افزاری ، مگر اینکه تنوع طلب باشه …

Farcry

خب اصلا گیمی در حد و اندازه این چیپ M1 توی اپ استور و دنیای گوشی ها نیست که بخواد بررسی بشه ولی خب این مشکل چیپ M1 نیست در مک بوک نیست به خاطر محدودیت های مک اس در مقابله ویندوز هست.
کلا مک اس براش گیم های زیادی نیومده که بشه اونو با بقیه مقایسه کرد

Mahdi

تبلت های اندرویدی »»» پودر ، اصلا مقایسه پردازنده این و اونا مثل یه شوخیه

با دیدن مشخصات واسه یه تبلت پرچمدار، پشم ها خزان شد🤭😆
اپل بهتره از این به بعد تراشه سری m رو تو آیفوناشم بذاره.

AL1K1NG

مینی ال ای دی
ام وان
روشنایی و اسپیکر
قیمت تخیلی عالی
اپل پنسیل
دوربین عالی
آقا جان دیگه چی میخوای
نمره ۱۲ از ۱۰

AL1K1NG

یو اس بی۴ و تاندربولت هم فراموش نشه🤩

m.b

به نسبت اپل فوق‌العاده هست…
دوستان ببخشید خلوت کردیم دیگه… انقدر که بورس ایران خوب بوده این چند وقته زدیم تو کارای دیگه یکم درگیریم…

Mahdi

درگیر نشو جانان من

m.b

حذیحینیذتتذستت…

Mr.A

خدایی این دیه ته تبلته
با اختلاف بهترین تبلته و رقیبی براش وجود نداره
مشخصات عالی
گاد به تمام معنا
این تراشه m رو اگه بیاره تو ایفونا خیلی خفن میشه
چه شود

ممد بمولا

شاعر میفرماید الله اکبر این شکوه، الله اکبر این همه جلال!
چیه این واقعا

Sarnevesht

اگه از تراشه m1 بخوایم روی سیستم عامل ای او اس بنچمارک انتوتو بگیریم. به نظرتون چه امتیازی به دست میاره؟ 🤔

Farcry

گرفتن.روب مک بوک ایر با پردازنده m1 امتیاز ۱۱۰ هزار گرفته.فکر کنم با آیپد پرو ۱۶ گیگ و دو ترابایت حافظه تا ۱۲۰۰_۱۳۰۰ بیاد چون مک بوک ایر ۸ گیگ رم داره

iTroll 2nd Gen

لطفا بیایید اینجا بحث کنید
این پست نیازمند کامنت بالای ۱۰۰ هست …
اوه یادم رفت اینقدر عالیه کسی نمیتونه بیاد ترول کنه و چیزی بگه تا بحث هم اتفاق بیافته
یا کسی نمیتونه حتی ایراد بگیره 🤦🥺

M H

پلاسمونگ
شیاف

سجده کنید بمولا 😐

Milad7

دوستش دارم. به نظر میرسه ارزش خرید خوبی هم داشته باشه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)