حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایرپادز ۳ اپل (AirPods 3) با طراحی متفاوت و بهبود کیفیت صدا فردا معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات، لپ‌تاپ

شرکت اپل از جمله شرکت‌هایی است که رویدادهای معرفی آن، کاملا حس و حال جدیدی متفاوتی دارد. دلیل این مسئله شاید اعتبار برند اپل باشد. اما بی‌شک نمی‌توان از جذابیت محصولات فوق‌العاده‌ای که این شرکت معرفی می‌کند، چشم پوشی کرد. در آخرین اخبار منتشر شده، گویا قرار است فردا ایرپادز ۳ اپل (AirPods 3) با طراحی متفاوت و افزایش کیفیت صدا معرفی شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

ایرپادز ۳ اپل (AirPods 3) با پایه‌های کوتاه‌تر و کیفیت صدای بهبود یافته معرفی خواهد شد

اپل رویداد Unleashed خود را فردا دوشنبه، 18 اکتبر، از ساعت 10 صبح به وقت اقیانوس آرام (1 بعد از ظهر به وقت شرق) برگزار می‌کند. به نظر می‌رسد که عنوان Unleashed مربوط به مدل‌های جدید مک بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی است. انتظار می‌رود که نسل جدید مک بوک‌های اپل با طراحی جدید در این رویداد معرفی شوند. همچنین انتظار می‌رود این مدل‌ها از جانشین برحق تراشه قدرتمند M1 اپل یعنی تراشه M1X استفاده کنند.

نمایشگر مک بوک پرو جدید با ناچ را در تصاویر زنده آن ببینید

نمایشگر مک بوک پرو M1X از نوع Mini-LED و با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز خواهد بود

همانطور که می‌دانید، تراشه M1 جایگزین پردازنده‌های اینتل شد. اپل ابتدا در سری مک خود از آن‌ها استفاده می کرد. اما چند وقت پیش بود که در اقدامی غافلگیر کننده استفاده از آن را کنار گذاشت. تراشه M1 با 16 میلیارد ترانزیستور، توسط شرکت TSMC و با استفاده از گره پردازشی 5 نانومتری طراحی و تولید می‌شود. به نظر می‌رسد که تراشه M1X با استفاده از نسل دوم گره پردازشی 5 نانومتری TSMC تولید شده است.

فردا ایرپادز ۳ اپل (AirPods 3) معرفی خواهد شد

همانطورکه احتمالا می‌دانید، اپل هیچ تردیدی در استفاده از تراشه M1 در آیپد پرو نشان نداد. بنابراین بسیار محتمل است که نسل بعدی آیپد پروهای این شرکت با بهره‌گیری از تراشه قدرتمند M1X به بازار عرضه شوند. از آنجا که سری M از معماری ARM استفاده می‌کند. بر همین اساس برخی از تحلیلگران حدس‎‌هایی درباره استفاده اپل از تراشه‌ای مانند M1 یا M1X بر روی آیفون می‌زنند.

ایرپادز ۳ اپل (AirPods 3)

در رویداد “Unleashed” که فردا دوشنبه برگزار می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، انتظار می‌رود که سرانجام ایرپادز ۳ اپل (AirPods 3) معرفی شود. پیش‌بینی‌های بیان شده توسط تحلیلگر مشهور شرکت Wedbush یعنی دن ایوز (Dan Ives) صورت گرفته است. وی اخیرا در یادداشتی به چندین شایعه مهم اشاره کرده است. ایوز می‌گوید که نسل سوم ایرپادز اپل، سبک طراحی خود را از AirPods Pro قرض گرفته‌اند. به این معنی که احتمالا ایرپادزهای جدید اپل دارای پایه کوتاه‌تری نسبت به نسل دوم ایرپادز هستند.

هندزفری AirPods 3 اپل را قبل از معرفی رسمی ببینید

ایرپادز ۳ جدید اپل احتمالا در رویداد پیش‌رو Unleashed معرفی خواهد شد

همانطور که دیدید، پیش‌بینی تحلیلگران بر این است که نسل سوم ایرپادز اپل شبیه AirPods Pro هستند. اما این محصول جدید قابلیت حذف نویز فعال (ANC) که از جمله کلیدی‌ترین ویژگی‌های ایرپادز پرو است را ارائه نمی‌دهد. بنابراین می‌توان گفت که اپل ترجیح داده است این مسئله را به عنوان تفاوت اصلی بین مدل‌های استاندارد و مدل‌های Pro در نظر گیرد. همچنین گفته می‌شود که ایرپادز جدید کیفیت صدای بهتری نسبت به قبل دارند. از سوی دیگر احتمالاً سایر ویژگی‌های جدید از جمله جعبه شارژ کوچک‌تر را به همراه خواهد داشت. بررسی‌های صورت گرفته از منابع خبری مرتبط با Wedbush نشان می‌دهد که ایربادزهای استریو بی‌سیم اپل از قبل تولید شده و برای ارسال و عرضه در بازار آماده هستند.

سیاست اپل درباره ایرپادز ۲ چه خواهد بود؟

ظاهراً اپل قصد دارد AirPods 2 را در خط تولید خود نگه دارد. به این معنی که این شرکت چندین پلن مختلف برای قیمت گذاری و بازاریابی این محصول را در نظر دارد. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد ایرپادز 2 را با قیمت 159 دلار (با جعبه شارژ سیمی) یا 199 دلار (با جعبه شارژ بی سیم) عرضه کند. همچنین قیمت ایرپاد 3 را نسبت به نسل فعلی افزایش دهد و مدل فعلی را با قیمتی پایین‌تر به بازار عرضه کند. بنابر اطلاعات به دست آمده، اپل قصد دارد ایرپادز 3 را با قیمت 159 دلار بدون جعبه شارژ بی‌سیم  عرضه کند. همچنین این گجت همراه با جعبه شارژ بی‌سیم، معادل 199 دلار قیمت گذاری شده است.

وب سایت خبری phonearena می‌گوید که به احتمال بسیار زیاد، نسل سوم ایرپادز اپل به دلیل عدم وجود قابلیت حذف نویز فعال، به قیمت 249 دلار معرفی و به بازار عرضه خواهد شود. یک متخصص در Weibo گفته است که انتظار می‌رود AirPods 3 جدید روز دوشنبه یعنی دقیقا فردا رونمایی شود. این متخصص قبلا هم به درستی پیش بینی کرده بود که اپل در رویداد California Streaming که ماه گذشته صورت گرفت، نسل نهم آیپد را معرفی خواهد کرد.

اگر تمامی اطلاعات دریافت شده تا این لحظه درست و موثق باشند، رویداد روز دوشنبه باعث ایجاد اولین تغییرات در خط تولید ایرپادز از زمان معرفی نسل دوم در مارس 2019 خواهد شد. مدل OG که در سال 2016 معرفی شد، همچنان بیشترین عرضه یک محصول در تاریخ این شرکت بود.

برنامه تعمیرات و خدمات رایگان مرتبط با ایرپادز پرو تمدید خواهد شد

AirPods Pro اپل با  فناوری و تکنولوژی‌های مدرن در حال پیشرفت است. به طور کلی همه چیز با سرعت سرسام آوری حرکت می‌کند. به همین دلیل هم شاید جانشین این مدل تا سال آینده معرفی و عرضه شود. در همین حال، اپل برنامه‌ای را که سال گذشته برای تعمیر برخی از مدل‌های AirPods Pro که قبل از اکتبر 2020 ساخته شده بودند را تمدید کرده است.

مدل‌های آسیب دیده معمولا صدای ترک خوردگی یا ثابتی را تجربه می‌کنند. این موضوع بیشتر در محیط‌های بلند، هنگام ورزش یا هنگام صحبت با تلفن افزایش می‌یابد. در عین حال، حذف نویز فعال با از دست دادن صدای باس یا افزایش صداهای پس زمینه (مانند سر و صدای خیابان یا هواپیما) مطابق انتظار کار نخواهد کرد. اپل یا ارائه دهندگان خدمات مجاز، از زمان خرید در نمایندگی اصلی یا خرده فروشی‌ها، دستگاه را تا دو سال به صورت کاملا رایگان تعمیر خواهند کرد.

خبر خوشحال کننده این است که اپل اعلام کرده است برنامه تعمیر رایگان را تمدید می‌کند. کسانی که AirPods Pro را در زمان عرضه یعنی در سال 2019 خریداری کرده اند، تا سال 2022 تحت پوشش این برنامه قرار خواهند گرفت. همچنین کسانی که AirPods Pro را در سال 2020 و قبل از عرضه مدل اصلاح شده خریداری کرده اند، تا سال 2023 تحت تعمیر رایگان قرار می‌گیرند. ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که واجد شرایط این برنامه هستند و در صورت وجود مشکل یا خرابی، تحت پوشش این برنامه قرار خواهید گرفت.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ انتظار شما به عنوان یک کاربر از محصولات جدید اپل چیست؟ به نظر شما نسل جدید محصولات اپل می‌تواند فروش خوبی را برای اپل رقم بزند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان