حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست VR اپل با تراشه قدرمند Apple M1 ارایه خواهد شد؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

اپل گلس نام غیررسمی هدست VR و AR اپل است و همچنان اخبار آن لو می رود اما هیچ تایید رسمی برای آن وجود ندارد. در حالی که شایعات ورود این محصول جدید اپل را تا پایان سال جاری میلادی پیش بینی می کنند، یک شایعه جدید درباره آن داریم. گفته می شود که هدست VR اپل با تراشه قدرمند Apple M1 ارایه خواهد شد. همچنین شاید این هدست به صفحه نمایش Micro LED مجهر باشد.

هدست VR اپل با تراشه قدرمند Apple M1

می دانید که تراشه Apple M1 روی مک بوک های اپل استفاده می شود و چند محصول Mac آن هم به همین تراشه مجهزند. این تراشه واقعا قوی بوده و مصرف باتری بهینه ای هم دارد. شایعه جدید می گوید که این تراشه روی هدست VR اپل استفاده خواهد شد.

طبق اطلاعاتی که رسانه کره ای ET News از صنعت به دست آورده است، هدست اپل گلس باید امسال وارد بازار شود. مینگ چی کو، تحلیلگر معروف متخصص در محصولات اپل با این شایعه موافق است و پیش بینی می کند که تا پایان سال 2022 در ارائه محدود عرضه شود. مارک گورمن، روزنامه‌نگار بلومبرگ نیز انتظار دارد محصول جدید اپل در سال جاری عرضه شود.

ظاهراً تولید محصول جدید اپل با نرخ خوبی در حال انجام است. این رسانه ادعا می کند که:

“تست عملکرد برای تولید هدست های VR تکمیل شده است”

پس از این مرحله از آزمایش، ممکن است اپل به زودی آماده تولید انبوه شود.

به گفته منابعی که رسانه ها با آنها مصاحبه کرده اند، این هدست مجهز به صفحه نمایش Micro LED خواهد بود. این فناوری صفحه نمایش نسبت به پنل OLED انرژی کمتری مصرف می کند که خبر خوبی برای باتری کوچک هدست است. به علاوه، Micro LED “باریکتر و کارآمدتر” است.

صفحه نمایش میکرو LED یک صفحه ماژولار است که از چندین پانل به هم پیوسته تشکیل شده است. برای توسعه این پنل، اپل باید به TSMC نزدیک شود. شرکت کوپرتینویی احتمالاً به یک تراشه برای مدیریت نمایشگر نیاز داشت.

محصولات VR اپل به نمایشگرهای میکرو OLED مجهز هستند. اپل با TSMC تایوان در توسعه نمایشگرهای OLED برای دستگاه های VR همکاری می کند. نمایشگرهای Micro OLED به فیلترهای رنگی نیاز ندارند زیرا OLED ها مستقیماً روی ویفر چیپ قرار می گیرند. Micro OLED کوچک‌تر، نازک‌تر و کارآمدتر است.

مهندسی معکوس تراشه M1 اپل

تراشه M1 اپل

این گزارش همچنین ادعا می کند که هدست AR و VR اپل از تراشه M1 تغذیه می کند. این گزارش واقعاً مشخص نمی کند که این یک تراشه استاندارد M1 است یا یک مدل قدرتمندتر، مانند M1 Pro یا M1 Max. این دو پردازنده که با معماری 5 نانومتری تولید شده اند.

در نهایت، این گزارش ادعا می کند که هدست با سیستم عامل iOS یعنی سیستم عامل آیفون اجرا می شود. افشای اطلاعات قبلی درباره سیستم‌عاملی به نام Reality OS صحبت می کرد و می گفت که این سیستم عامل اختصاص برای محصول جدید اپل، فروشگاه نرم افزاری ویژه خود را احتمالا دارد.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید این هدست ها جایگزین موبایل می شوند یا محصول جانی هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)