حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید مک بوک ایر با طراحی و تراشه جدید از سه ماهه سوم ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، لپ‌تاپ

طبق شنیده‌ها، مک بوک ایر ۲۰۲۲ اپل قرار است از طراحی قدیمی که چندین سال شاهد آن هستیم، فاصله گرفته و کاربران نیز، باید حدود یک‌سال دیگر برای عرضه آن به بازار صبر کنند؛ چراکه به گفته یک تحلیلگر برجسته، تولید انبوه این مدل با بازطراحی و تراشه جدید، از سه ماهه سوم سال آینده آغاز خواهد شد.

تولید مک بوک ایر جدید

یک یادداشت تحقیقاتی از مینگ چی کو که توسط MacRumors مشاهده شده است، به آغاز تولید انبوه مک بوک ایر 2022 با نمایشگر mini-LED از فصل سوم سال آینده اشاره می‌کند. این نشان می‌دهد که مشتریان می‌توانند جانشین M1 MacBook Air را در سه ماهه چهارم سال 2022 به‌دست بگیرند، به این معنی که اپل ممکن است رویدادی را در ماه اکتبر یا نوامبر سال آینده برای معرفی این دستگاه برنامه‌ریزی کند؛ درست مانند رویدادی که شایعه برگزاری آن طی یک و یا دو ماه آینده به‌گوش می‌رسد.

یکی از دلایلی که تولید MacBook Air 2022 دیرتر آغاز می‌شود، ناشی از تغییرات قابل‌توجهی است که از طراحی تازه آن نشأت می‌گیرد. بر اساس گزارش قبلی، مک بوک جدید می‌تواند در یک شاسی سبک‌تر به‌همراه یک درگاه شارژ MagSafe و چند پورت USB 4 عرضه شده و با چندین رنگ‌بندی خود، تنوع بیشتری به کاربران بدهد. علاوه‌بر این، ما باید انتظار ارتقاء نمایشگر mini-LED را نیز داشته باشیم، درست مانند مدل‌های بعدی مک بوک پرو با تراشه M1X که قرار است طی چند هفته آینده عرضه شوند.

تولید مک بوک ایر جدید

تولید مک بوک ایر جدید

آخرین نکته اینکه، مک بوک ایر 2022 می‌تواند از چیپست M2 آینده اپل استفاده کند که انتظار می‌رود جانشین مستقیم M1 باشد. M2 ممکن است پیکربندی هسته‌ای مشابه M1 داشته باشد، بدین معنا که دارای چهار هسته عملکردی و چهار هسته کم‌مصرف خواهد بود. این تعداد، کمتر از تعداد ۱۰ هسته شایعه شده برای M1X است، اما از آنجایی که SoC جدید با معماری تازه تولید می‌شود، ممکن است علاوه‌بر افزایش عملکرد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز بهبود بخشد.

همچنین ممکن است اپل به‌لطف معماری جدید، هر هسته عملکردی را با فرکانس بالاتری در مک بوک ایر 2022 اجرا کند. تنها مشکل این است که TSMC به‌دلیل کمبود تراشه، سفارشات ۳ نانومتری اپل را به‌تعویق انداخته است. این موضوع می‌تواند غول فناوری را مجبور به استفاده از معماری نسل قبل کرده و درنهایت این راه‌حل ممکن است مزایای قابل‌توجهی نسبت به M1 را ارائه نکند. حال تنها باید صبر کرد و امیدوار بود که اپل و TSMC بتوانند بر مشکلات تولید غلبه کرده و تراشه‌ها و دستگاه‌های خود را طبق زمان‌بندی قبلی عرضه کنند.

نظر شما راجع‌به مک بوک ایر ۲۰۲۲ اپل و طراحی و مشخصات احتمالی آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی