حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل M1 اولین تراشه ARM اپل برای مک بوک معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، پردازشگرها

اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در ماه ژوئن اعلام کرد که قصد دارد مک ها را از Intel به یک تراشه طراحی شده توسط خود مبتنی بر ARM منتقل کند، اما ما جزئیات بیشتری در مورد آنچه که این تراشه در بر دارد، نداشتیم. تراشه M1 برای مکینتاش اینجاست، و اکنون ما دقیقاً می دانیم که اپل برای مجموعه دسکتاپ خود چه چیزهایی را آماده کرده است. امشب تراشه اپل M1 اولین تراشه ARM اپل برای مک بوک معرفی شده و با هم می خواهیم درباره آن صحبت کنیم.

تراشه اپل M1

تراشه اپل M1 اولین سیستم تراشه اپل برای Mac است، به این معنی که پردازنده مرکزی ۸ هسته ای، پردازنده گرافیکی ۸ هسته ای و موتور عصبی ۱۶ هسته ای بر اساس فناوری ۵ نانومتری در یک تراشه بسته بندی شده اند. این اولین بار برای رایانه های شخصی است و پیشرفت مهمی به شمار می رود. اپل می گوید اپل M1 با چهار هسته با قدرت بالا و چهار هسته با مصرف بهینه، سریعترین هسته پردازنده جهان را در اختیار شما قرار می دهد.

تراشه اپل M1

تراشه اپل M1

تراشه اپل M1

تراشه اپل M1

اپل تعداد زیادی عدد را برای M1 ارائه کرد. این شرکت ادعا می کند که از یک سوم قدرت پردازنده گرافیکی سنتی استفاده می کند، سه برابر بهبود عملکرد در مقایسه با پردازنده PC و بهترین عملکرد پردازنده بر اساس وات را دارد. این حداکثر دو برابر تراشه PC قدرتمندتر است. اپل ادعا می کند که قادر به انجام ۱۱ تریلیون عملیات در ثانیه است.

تراشه M1 همچنین جدیدترین Secure Enclave را شبیه تراشه های اپل برای آیفون و آیپد ادغام کرده و شامل کنترلر Thunderbolt و USB 4 می باشد.

البته آنچه بیشتر از همه مهم تر است، تراشه M1 برای دستگاه هایی است که اولین آنها MacBook Air ، MacBook Pro و Mac Mini خواهد بود. به روزرسانی macOS Big Sur اپل برای M1 بهینه شده است که به شما امکان می دهد بلافاصله روشن و برنامه ها بلافاصله راه اندازی شوند. هر برنامه اپل برای M1 بهینه شده است و توسعه دهندگان در تلاشند تا برنامه های خود را بر روی M1 اجرا کنند.

نظر شما چیست؟ تراشه اپل M1 را می پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

الان فقط تو مراسم اپل همین معرفی شد؟

A.R.P

اگه اپل بتونه انتقال از X86 به ARM رو به خوبی انجام بده آینده پردازنده های لپ تاپ رو تغییر داده.
همین الان به خاطر هماهنگی iOS و مک یه قدم از ویندوز جلوتره.
اینتل هم الان توی بدترین وضع خودشه
از یه طرف رایزن سری 5000 بالاخره تونست عنوان بهترین پردازنده گیمینگ رو از اینتل بگیره از طرف دیگه یکی از بزرگترین مشتری های خودش توی پردازنده های موبایل رو از دست داده.

Milad7

خیلی هم خوب 🙂 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)