حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خلاصه کنفرانس WWDC20 اپل در ۱۸ دقیقه

دیشب شب طرفداران اپلی و محصولاتش بود. با برگزاری WWDC20 اپل از نسخه جدید سیستم عامل هایش را رونمایی کرد و از همه مهم تر کوچ اپل از اینتل به تراشه های خود برای محصولات Mac اعلام شد. این مراسم به صورت مجازی برگزار شد و فیلم برداری حرفه ای تر و قوی‌ای داشت. من شخصا این طرز برگزاری را پسندیدم اما برگزاری با چند هزار نفر حاضر در سالن یک چیز دیگر است. به هر صورت، اگر دوست دارید این مراسم حدودا ۲ ساعته را به صورت خلاصه ببینید، خلاصه کنفرانس WWDC20 اپل در ۱۸ دقیقه را برای شما اینجا آوردیم تا آن را ببییند و تقریبا همه موارد مهم را داشته باشید.

خلاصه کنفرانس WWDC20 اپل

کنفرانس WWDC 2020

کنفرانس WWDC 2020

در این مراسم اپل از سیستم عامل های iOS 14 در کنار iPadOS 14 رونمایی کرد. دو سیستم عاملی که تنها یک سال است از هم جدا شده اند و تا پیش از این یکسان بودند. پس از آن watchOS7 به همراه نسخه جدید tvOS و البته macOS Big Sur رونمایی شدند.

ویژگی های ریز و درشت زیادی اینجا وجود داشت و می توانید به صورت خلاصه آن ها را در ویدیو زیر ببینید:

 

 

شما همچنین می توانید مطالب ترنجی درباره WWDC20 را که تا بامداد امروز منتشر شدند را به ترتیب اینجا ببینید و بخوانید:

اپل iOS 14 را در WWDC 2020 معرفی کرده است و اولین نگاه به جدیدترین نسخه نرم افزار آیفون را نشان می دهد و بزرگترین تغییر را در صفحه اصلی iOS در سال ها به ارمغان می آورد: ویجت ها.

سیستم عامل اپل iOS 14 رسما معرفی شد: ویجت ها، تصویر در تصویر و Home Screen جدید

اپل iOS 14 شامل یک برنامه “ترجمه” جدید را دارا است که همانطور که از نام آن پیداست، یک مترجم کامل را ارائه می دهد که با متن و صدا کار می کند. همه ترجمه ها بصورت محلی با موتور هوش مصنوعی پردازش می شوند، بنابراین این ویژگی حتی بدون اتصال به اینترنت کار می کند و داده به Apple ارسال نمی شود.

نرم افزار ترجمه اپل در iOS 14 رسما معرفی شد: ترجمه آفلاین برای ۱۱ زبان

در iOS 14 اپل دستیار هوشمند صوتی خود را که با آیفون 4s ارایه شد و یکی از ویژگی های اصلی آن بود را باز هم بهتر کرده است. ما امشب شاهد طراحی جدید سیری در iOS 14 مفید برای آیفون و البته آیپد هستیم. جایی که اپل آن را در طراحی کامپکت تر و جمع‌و‌جورتر ارایه کرده است.

طراحی جدید سیری در iOS 14 مفید برای آیفون و البته آیپد

بدون شک ایرپادز اپل یکی از بهترین تجارب صوتی برای محصولات این شرکت را ارایه می کند. حالا و امشب شاهد ویژگی جدید ایرپادز اپل در iOS 14 هستیم. دو ویژگی جذاب سوییچ خودکار بین دستگاه ها و صدای فراگیر است. به خصوص درباره دومی من خیلی شگفت زده شدم.

ویژگی جدید ایرپادز اپل در iOS 14 : سوییچ خودکار بین دستگاه ها و صدای فراگیر

سیستم عامل iOS 14 با تغییرات قابل توجه در بخش های مختلف ظاهری اما ویژگی های مجزا در بخش های کاربردی هم دارد. امروز اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اعلام کرد که CarKey، راهی برای باز کردن قفل بی سیم اتومبیل خود با آیفون است.

اپل می گوید این ویژگی بخشی از سیستم عامل iOS 14 است که به تازگی معرفی شده است و با NFC کار خواهد کرد. اولین خودروی پشتیبانی شده سری جدید BMW 2020 خواهد بود که ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد و اپل می گوید در حال کار بر روی یک استاندارد در سطح صنعت است که به جای اینکه تنها به NFC تکیه کند، از تراشه جدید فوق العاده پهن باند اپل U1 استفاده می کند.

با iOS 14 و CarKey خودرو خود را با آیفون باز کنید و استارت بزنید!

امشب اپل Clips در iOS 14 به عنوان بخشی از یک نرم افزار با اجرای آنی معرفی شد. ببینید، قضیه اینطور است. مثلا یک ویژگی کلی به دلیل پیشرفت سخت افزار ممکن می شود. یکی مانند گوگل مثلا برای پیش نمایش نرم افزار از آن استفاده می کند یا یکی مانند مایکروسافت به توسعه وب‌اپ ها می پردازند تا فروشگاه نرم افزاری خالی خود را پر کند اما یکی مثل اپل از دل آن Clips را برای iOS 14 بیرون می آورد. نگاهی به نرم افزارهای آنی که می توانند خیلی مفید باشند و شما را از نصب کلی یک نرم افزار معاف کنند، جایی در صفحه نرم افزارها نگیرند اما هروقت که آن را خواستید با اسکن QR Code با استفاده از NFC زیر دست شما باشد!

اپل Clips در iOS 14 به عنوان بخشی از یک نرم افزار با اجرای آنی معرفی شد

اگر شما یک اتومبیل برقی رانندگی می کنید، می توانید مکان های مسیریابی و شارژر سازگار را برای خودری الکتریکی بدست آورید. این ویژگی به شما درباره ارتفاع (که در مصرف خودرو برقی اهمیت زیادی دارد) و دیگر موارد یادآور می شود تا به موقع به فکر شارژ کردن خودرو خود باشید. این چیزی است که ما شخصا انتظار رونمایی آن توسط گوگل را داشتیم اما اپل اینجا زودتر درخشید.

مسیریابی مخصوص خودرهای الکتریکی در Apple Map

درباره iPadOS 14 مفصل‌تر صحبت خواهم کرد اما حقیقت شاید بجرسته‌ترین موضوع برای عنوان کردن درباره آن همین ویژگی جدید اسکریبل باشد. به صورت خلاصه ویژگی Scribble در iPadOS 14 اجازه نوشتن در تمام کادرهای نوشته را به شما می دهد. یعنی مثلا شما در کادر جستجو می خواهید چیزی بنویسید، نیازی نیست که اپل پنسل را کنار بگذارید و با کیبرد تایپ کنید، با قلم همانجا بنویسید!

ویژگی Scribble در iPadOS 14 اجازه نوشتن در تمام کادرهای نوشته را به شما می دهد

لیست کامل دستگاه هایی که iOS 14 را می گیرند اینجاست:

  1. ۱- iPhone SE نسل جدید (2020)
  2. ۲- iPhone 11
  3. ۳- iPhone 11 Pro
  4. ۴- iPhone 11 Pro Max
  5. ۵- iPhone XS
  6. ۶- iPhone XS Max
  7. ۷- iPhone XR
  8. ۸- iPhone X
  9. ۹- iPhone 8 and iPhone 8 Plus
  10. ۱۰- iPhone 7 and 7 Plus
  11. ۱۱- iPhone SE نسل اول (2016)
  12. ۱۲- iPhone 6s and 6s Plus
  13. ۱۳- iPod touch برای (7th-generation)

آپدیت iOS 14 برای چه آیفون هایی ارایه می شود؟

اپل iPadOS 14 را نسخه جدیدی از سیستم عامل خود برای iPad معرفی کرده است که با تمرکز بر بهبود طراحی برنامه ها برای بهره گیری از صفحه بزرگ تبلت است. بسیاری از برنامه های اپل تغییرات طراحی را مشاهده کرده اند. اکنون عکس ها و موسیقی نوار کناری دارند که به شما امکان می دهد بین بخش های مختلف برنامه جابه‌جا شوید و اکنون تقویم کنترل های بیشتری در بالای صفحه دارد. تغییرات چشمگیر نیستند، اما باید برنامه ها را به راحتی جابجایی و کنترل کنیم.

سیستم عامل iPadOS 14 اپل رسما معرفی شد

آپدیت WatchOS 7 این پاییز امسال برای اپل واچ سری ۳ به این سو منتشر می شود، به این معنی که اپل از سری ۱ و سری ۲ پشتیبانی نمی شوند دیگر. برای پشتیبانی از watchOS 7 حداقل به آیفون 6S نیاز دارید یا به عبارتی در حال اجرا iOS 14 باید باشید.

سیستم عامل WatchOS 7 با ویژگی پایش خواب رسما معرفی شد

پیش از watchOS 7، اپل فقط پشتیبانی نرم افزاری اپل واچ اصلی را کم کرده بود. اپل واچ سری ۱ آن را در ترکیب با تراشه ای سریعتر در کنار اپل واچ سری ۲ به WatchOS 6 آپدیت کرد اما دیگر به نسخه هفتم آپدیت نمی شود.

با شروع آپدیت watchOS 7 در اواخر سال جاری ، این موارد برای بروزرسانی های قابل توجه نرم افزار مورد نیاز است:

  1. ۱- اپل واچ سری ۳
  2. ۲- اپل واچ سری ۴
  3. ۳- اپل واچ سری ۵

یک نکته مهم و مستتر دیگر این است که برای WatchOS 7 باید حداقل iOS 14 داشته باشید و این یعنی حداقل آیفونی که از آن پشتیبانی می کند می شود آیفون 6S و آیفون SE نسل اول.

آپدیت WatchOS 7 برای کدام اپل واچ ها ارایه می شود؟

 

سیستم عامل اپل tvOS همچنین امکان کنترل مستقیم لوازم جانبی HomeKit را از طریق UI جدید Control Center، که به نظر می رسد چیزی شبیه به منوی موجود در iOS و iPadOS را ارایه می دهد. به عنوان بخشی از این رابط کاربری جدید، اپل همچنین پشتیبانی از چندرسانه ای را برای اپل تی وی ارائه می دهد، اگرچه این شرکت فقط گفته است که از این به بعد برای از سرگیری گیم پلی بازی های Apple Arcade استفاده می شود.

سیستم عامل اپل tvOS جدید اپل رسما معرفی شد

 

بزرگترین تغییر طراحی جدید است. طبق گفته اپل، Big Sur بزرگترین طراحی مجدد از زمان معرفی macOS 10 را بدست آورده است. سیستم عامل جدید تعدادی از عناصر سیستم عامل iOS را شامل می شود، از جمله یک مرکز کنترل قابل تنظیم، که در آن می توانید روشنایی، آیا عدم مزاحمت و سایر تنظیمات مورد نظر خود را تغییر دهید.

سیستم عامل اپل macOS Big Sur رسما معرفی شد

این تراشه های اپل مشابه آنهایی هستند که آیفون ها و آیپد ها استفاده می کنند. پروژه سیلیکون اپل همه در مورد ایجاد پردازنده های قدرتمند و بهینه تر در انرژی است و این بدان معنی است که مک بوک های آینده از باتری بسیار بهتری نسبت به آنچه که ما به این روزها عادت کرده ایم دارند. این حتی شاید به پشتیبانی از 5G هم اشاره کند.

این تراشه ادغام عمیقی با سیستم عامل macOS Big Sur خواهد داشت. همه نرم افزارهای شخصی این شرکت می توانند از قبل به عنوان برنامه های بومی در مکینتاش مبتنی بر تراشه اپل از جمله ابزارهای محبوب مانند Final Cut Pro استفاده کنند. مایکروسافت همچنین مجموعه Office را بهینه کرده است تا بطور طبیعی روی تراشه اپل کار کند و Adobe نیز همین کار را برای برنامه های Creative Cloud انجام می دهد.

کوچ اپل از اینتل به تراشه های خود برای محصولات Mac

خب خب خب! در ترنجی خواندیم که کوچ اپل از اینتل به تراشه های خود برای محصولات Mac به صورت رسمی آغاز شده است. هر چند این یک پروسه ۲ ساله است تقریبا ولی برای آغاز می بینیم که اپل Mac Mini با تراشه A12Z این شرکت برای توسعه دهندگان معرفی شد. این می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا نرم افزارهای خود را برای سیستم عامل اپل macOS Big Sur روی تراشه ARM اپل کمک کند.

اپل Mac Mini با تراشه A12Z این شرکت برای توسعه دهندگان معرفی شد

آموزش دانلود و نصب iOS 14 بتا به روش OTA (بدون از دست دادن اطلاعات)

آموزش دانلود و نصب iOS 14 به روش Clean install

نظر شما درباره رونمایی های WWDC20 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alone wolf

چقدر اخبار درباره ios اومد

V800B

واقعا فوق العاده بود
ب‌گمونم باید شیائومی از الان خودشو برای این طرح ویجیت آماده کنه
لامصب ب طرح کمو زیاد شدن صدا ایفون رحم نکرد

persepolis

سلام جناب عطایی
بنچمارک a14 اومده بزنید تک و چند هسته ای ممنون.
در مورد سیستم عامل ریلمی و هارمونی او اس هم مطلب بزنید…ممنون.

Milad7

این پست عالی بود مختصر و مفید و کامل 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)