حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل iPadOS 14 اپل رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

می دانیم اپل مدتی هست که سیستم عامل آیفون و آیپد را جدایی جزئی داده است تا تمرکز بر روی تجربه کاربری تبلتی را افزایش دهد. در نتیجه iPadOS 14 مجزا از iOS 14 معرفی شده است. سیستم عامل iPadOS 14 اپل با ویژگی های جدید رسما معرفی شد. بخشی از این ویژگی های جدید را می توان مثلا اضافه شدن یک منو SideBar به کنار نرم افزارها دانست که آن را شبیه به طراحی مایکروسافتی می کند.

سیستم عامل iPadOS 14 اپل

اپل iPadOS 14 را نسخه جدیدی از سیستم عامل خود برای iPad معرفی کرده است که با تمرکز بر بهبود طراحی برنامه ها برای بهره گیری از صفحه بزرگ تبلت است. بسیاری از برنامه های اپل تغییرات طراحی را مشاهده کرده اند. اکنون عکس ها و موسیقی نوار کناری دارند که به شما امکان می دهد بین بخش های مختلف برنامه جابه‌جا شوید و اکنون تقویم کنترل های بیشتری در بالای صفحه دارد. تغییرات چشمگیر نیستند، اما باید برنامه ها را به راحتی جابجایی و کنترل کنیم.

به روزرسانی بزرگ دیگر این نسخه، موتور جستجوی “بازسازی شده” سرتاپا (!) است که اپل آن را به جستجوی یونیورسال می نامد. می تواند به عنوان یک راه‌انداز برنامه، برای یافتن مخاطبین یا اسناد یا حتی جستجو در برنامه هایی که از ویژگی پشتیبانی می کنند، استفاده شود. خب این شبیه به ویژگی S Finder سامسونگ هم هست (که خیلی هم قدیمی است) اما حالا در iPadOS اپل است.

عملکرد جستجوی موجود در حال حاضر بیشتر این ویژگی ها را به خود اختصاص داده است، اما اپل همه چیز را شبیه به Spotlight در Mac می کند و به نظر می رسد. این حتی یک طراحی جمع و جورتر است که به شما امکان می دهد نوار جستجو در بالای برنامه ها ظاهر شود و نه اینکه مانع از هر چیزی روی صفحه شود.

ویژگی Scribble در iPadOS 14 اجازه نوشتن در تمام کادرهای نوشته را به شما می دهد

همچنین iPad با پشتیبانی از نوشتن مداد اپل از پشتیبانی بهتری برخوردار است. یک ویژگی به نام Scribble دست خط را در هر زمینه متن به متن واقعی تبدیل می کند. در زمان معرفی، این کار به زبان انگلیسی و همچنین چینی سنتی و ساده شده خواهد بود.

برنامه یادداشت های Apple قبلاً می توانست متن را با دست نوشته جستجو کند، گویی که تایپ شده است اما این بروزرسانی این ویژگی را گسترش می دهد تا به شما امکان دهد دستنوشت خود را به طور خاص تبدیل کنید و از جایی که می خواهید استفاده کنید.

نوار کناری جدید سمت چپ برای پیمایش در برنامه Notes

سایدبار در سیستم عامل iPadOS 14 اپل

سایدبار در سیستم عامل iPadOS 14 اپل

یکی دیگر از ویژگی های مهم دیگر وجود دارد که اپل به جزئیات زیادی نپرداخت. iPad اکنون به شما امکان می دهد برنامه های پیش فرض ایمیل و مرورگر را به یک برنامه شخص ثالث تغییر دهید. این یک به روزرسانی بسیار مورد انتظار است. از زمان شروع داک، iPhone و iPad از برنامه Mail و Safari اپل پیش فرض استفاده کردند. اما به ویژه Mail خیلی خوب نیست و همین باعث شده است تا افرادی که می خواهند از یک اپلیکیشن دیگر استفاده کنند، ناامید شوند. اما متوجه شوید که پیوندهای ایمیل باز کردن Apple Mail را ادامه می دهند.

اگرچه اکنون iPadOS دارای نام جداگانه ای نسبت به iOS متمرکز بر آیفون است، اما به نظر می رسد این دو بیشتر ویژگی های اصلی خود را به اشتراک می گذارند. به روزرسانی های عمده در iOS 14، مانند گروه های iMessage، اپل Clips، مسیرهای دوچرخه سواری در نقشه ها و Memoji های اضافی، به iPadOS 14 نیز می رسند. تماسهای تلفنی اکنون به جای اینکه صفحه را لمس کنید و هر کاری را که انجام می دهید، پوشانده می شود در بالای صفحه نمایش ظاهر می شود. سلام کاربران اندروید!

اگرچه این نسخه چهاردهم است، اما iPadOS از نظر فنی کمتر از یک سال است. اپل تنها هنگامی که اعلام کرد قصد دارد نسخه iOS ویژه iOS را جدا کند، برند iPadOS را در WWDC سال گذشته ایجاد کرد. به نظر می رسد این ایده این است که آیپد و آیفون اکنون به قدری متفاوت هستند که نسخه های مختلف را تضمین می کنند یا حداقل، اینکه برندهای جداگانه باعث می شوند آیپد سردتر به نظر برسد.

البته آیپد از چند طریق قابل توجه از آیفون جدا شده است. اپل سال گذشته پشتیبانی از ماوس ها و تاچ‌پدها را اضافه کرد و در نهایت با افزودن ویجت (چیزی که اکنون به آیفون نیز می آید) صفحه اصلی را کمی غنی تر کرد. iPad همچنین دارای یک سیستم چند وظیفه ای به طور مداوم در حال تحول است که بسیار تواناتر و پیچیده تر از آیفون است. با توجه به اینکه اپل بیشتر به مانند iPad رایانه ای با iPad رفتار می کند، ممکن است منطقی باشد که سیستم عامل خود را به عنوان یک نهاد متمایز مشاهده کنیم.

سیستم عامل iPadOS 14 اپل

سیستم عامل iPadOS 14 اپل

نظر شما درباره iPadOS 14 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sajadavakhti

پشتیبانی اپل بی نظیره ipad os 14 رو واسه ipad air 2 که در سال 2014 معرفی شده هم میده

Farcry

اپل واقعا مرز های پشتیبانی رو جا به جا کرد.کسایی که تبلت های اندرویدی یا آیپد دارن میدونن عمر استفاده از تبلت ها معمولا چندین سال بیش تر از گوشی های هوشمند هست و ممکنه تا بیش از 5 سال هم برسه.الان اپل هم داره واسه آیپد ایر که سال 2014 با ios 8 معرفی شد ios 14 رو عرضه میکنه ( تا آخر سال 2021 که تا پیش از معرفی آیفون ها با ios جدید آپدیت برای ios نسخه قبل میاد حساب کنیم ، آیپد ایر 2 نزدیک 7 سال پشتیبانی میشه و 6 نسخه از ios رو دریافت کرد.این پشتیبانی دقیقا هم اندازه پشتیبانی اپل از مک بوک هاست که 7سال پشتیبانی میشن) راستی اپل اعلام کرد که از این به بعد از چیپست های ساخت خودش با معماری آرم و اسم اپل سیلیکون توی مک بوک ها استفاده میکنه و نوید بازده بیش تر و مصرف انرژی کمتر رو داده و اعلام کرده همه برنامه های ios و ipad os به علاوه برنامه های mac os روی این مک بوک های جدید با پردازنده آرم قابل اجرا خواهند بود که البته گفته 2 سال زمان لازمه تا به طور کامل به پردازنده های آرم مهاجرت کنه.اگر اپل بتونه پردازنده ای به قدرتمندی پردازنده های پرچمدار AMD و اینتل که معماری X86 دارن بسازه و قابلیت اجرای برنامه های آیفون و آیپد هم به مک بوک ها بیاره یه انقلاب بزرگ توی دنیای لبتاب ها رقم میخوره……

Milad7

بی نظیره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)