حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با iOS 14 و CarKey خودرو خود را با آیفون باز کنید و استارت بزنید!

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

چهار ماه پیش بود که در ترنجی درباره بازکردن قفل ماشین با آیفون با قابلیت Car Key در iOS 13.4 صحبت کردیم. امشب و در WWDC20 اپل می بینیم که می توانید با iOS 14 و CarKey خودرو خود را با آیفون باز کنید و استارت بزنید!

iOS 14 و CarKey

سیستم عامل iOS 14 با تغییرات قابل توجه در بخش های مختلف ظاهری اما ویژگی های مجزا در بخش های کاربردی هم دارد. امروز اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اعلام کرد که CarKey، راهی برای باز کردن قفل بی سیم اتومبیل خود با آیفون است.

اپل می گوید این ویژگی بخشی از سیستم عامل iOS 14 است که به تازگی معرفی شده است و با NFC کار خواهد کرد. اولین خودروی پشتیبانی شده سری جدید BMW 2020 خواهد بود که ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد و اپل می گوید در حال کار بر روی یک استاندارد در سطح صنعت است که به جای اینکه تنها به NFC تکیه کند، از تراشه جدید فوق العاده پهن باند اپل U1 استفاده می کند.

iOS 14 و CarKey

iOS 14 و CarKey

هنگامی که آیفون یا Apple Watch خود را با ماشینی که از CarKey پشتیبانی می کند، جفت کردید، اگر می خواهید ماشین خود را قفل کنید، فقط باید دستگاه Apple خود را در نزدیکی یک خواننده NFC که در اتومبیل شماست نگه دارید (مثلاً درب اتومبیل). از شما خواسته می شود قبل از قفل اتومبیل، با Face ID یا Touch ID تأیید اعتبار کنید یا می توانید برای جستجوی احراز هویت بیومتریک، حالت اکسپرس را تنظیم کنید. همچنین می توانید از طریق iMessage با دیگران به اشتراک بگذارید. اپل می گوید این ویژگی از iOS 13 نیز پشتیبانی می کند.

سایر خودروسازان قبلاً کلیدهای دیجیتالی ارائه می دهند که عملکرد مشابهی دارند، اما برنامه های جداگانه ای هستند که مستقیماً در سیستم عامل های اپل آمیخته نشده اند، حتی با تمام مزایایی که می توانند ارائه دهند. داشتن یک مکان مرکزی در iOS برای کلیدهای اتومبیل نیز می تواند به شما امکان دهد تا کلیدهای دیجیتالی چندین اتومبیل را در یک مکان نگه دارید.

CarKey اپل می تواند از مشخصات دیجیتال کلید کنسرسیوم اتومبیل اتصال، نسخه اصلی 2.0 ، که به طور رسمی در ماه مه نهایی شد، استفاده کند. فناوری ارتباطات نزدیک یا NFC برای ارتباط بدون تماس بین تلفن های هوشمند و وسایل نقلیه را به کار می برد، و ضمن کاهش هزینه ها ، از یک معماری مقیاس پذیر برای پذیرش انبوه پشتیبانی می کند. طبق گفته لینکدین SK Yong اپل که مدیر فناوری های بی سیم و اکوسیستم های شرکت است، به عنوان مدیر هیئت مدیره کنسرسیوم معرفی می شود.

امیلی شوبرت، که عنوان شغلی خود در LinkedIn مدیر مهندسی، تجربه ماشین در اپل است به عنوان گزینه جایگزین یونگ ذکر شده است. جالب آنکه نام او در ثبت اختراع اپل برای استفاده از “دستگاه محاسبات قابل حمل” برای یافتن وسیله نقلیه است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید کارکی می تواند برای ما جالب باشد؟ مثلا با پراید و اینها 🙂

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

و پرایدتون را روشن کنید =))

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)