حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مسیریابی مخصوص خودرهای الکتریکی در Apple Map

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

وقتی اپل داشت در نطق اصلی کنفرانس WWDC20 درباره قابلیت مسیریابی با دوچرخه صحبت می کرد ما تعجب زیادی نکردیم چون ویژگی جدیدی نیست اما مسیریابی مخصوص خودرهای الکتریکی در Apple Map حسابی ما را غافلگیر کرد. این یک ضربه اساسی به گوگل مپ بود!

مسیریابی مخصوص خودرهای الکتریکی در Apple Map

اگر تصمیم دارید با کره زمین مهربان باشید، اپل مپ در iOS 14 بسیار مفیدتر خواهد بود. نسخه آینده Maps در آخر شامل مسیرهای دوچرخه سواری نیز خواهد بود، بنابراین می دانید که با استفاده از قدرت پدال چه مدت به خانه خواهید رسید.

مسیریابی دوچرخه در اپل مپ

مسیریابی دوچرخه در اپل مپ

حتی به شما اطلاع می دهد که آیا باید از پله ها بالا بروید یا در غیر این صورت از مسیر خود دوچرخه سوار شوید.

همچنین اگر شما یک اتومبیل برقی رانندگی می کنید، می توانید مکان های مسیریابی و شارژر سازگار را برای خودری الکتریکی بدست آورید. این ویژگی به شما درباره ارتفاع (که در مصرف خودرو برقی اهمیت زیادی دارد) و دیگر موارد یادآور می شود تا به موقع به فکر شارژ کردن خودرو خود باشید. این چیزی است که ما شخصا انتظار رونمایی آن توسط گوگل را داشتیم اما اپل اینجا زودتر درخشید.

اگر در شهری با مناطق شلوغ مانند لندن یا پکن زندگی می کنید، می فهمید که در آن مناطق کجا هستند و (در پکن) آیا در روز مشخص مجاز به رانندگی در آنها هستید یا خیر.

این اطلاعات به غیر از آمریکایی ها نیز کمک می کنند و اطلاعات دقیق تر نقشه به کانادا، ایرلند و انگلیس به اپل مپ اضافه می شود. این ویژگی ها لزوما شما را مجبور به دوری از نرم افزار رقیب مانند Google Maps نمی کنند، اما آنها نیاز به روی آوردن به برنامه های شخص ثالث را برای هر کاری غیر از رانندگی معمولی یا پیاده روی کاهش می دهند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آپدیت ویژه اپل برای مسیریابی دوچرخه و خودرو الکتریکی چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

به کار ما ایرانی ها ک نمیاد 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)