حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل اپل iOS 14 رسما معرفی شد: ویجت ها، تصویر در تصویر و Home Screen جدید

نوشته

3 سال قبل | 18 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

اپل iOS 14 را در WWDC 2020 معرفی کرده است و اولین نگاه به جدیدترین نسخه نرم افزار آیفون را نشان می دهد و بزرگترین تغییر را در صفحه اصلی iOS در سال ها به ارمغان می آورد: ویجت ها.

سیستم عامل اپل iOS 14

ابزارک ها یا ویجت ها در اندازه های مختلفی عرضه می شوند و هنوز هم در نمای امروزی قابل مشاهده است، اما در iOS 14 اپل اجازه می دهد تا ویجت ها به صفحه اصلی اضافه شوند تا درست در کنار برنامه های شما زندگی کنند. برای افزودن آنها، “گالری ویجت” جدید وجود دارد که کاربران می توانند ابزارکها را به راحتی اضافه و سفارشی کنند. ویجت جدید “Smart Stack” نیز وجود دارد که براساس زمان روز، بطور خودکار برنامه های مربوطه را نشان می دهد.

ویجت iOS 14

ویجت iOS 14

اپل همچنین نمایش جدید “App Library” را معرفی کرد که برنامه ها را بطور خودکار در گروه ها و لیست ها سازماندهی می کند. با تشکر از نمای جدید کتابخانه برنامه، اپل به کاربران اجازه می دهد تا اکنون برنامه ها را روی صفحه اصلی “اصلی” خود مخفی کنند. به نظر می رسد بسیار شبیه به کشوی برنامه اندرویدی است، اما با برخی از ویژگی های گروه بندی هوشمند اضافی – مانند اتوماتیک دسته بندی کردن تمام بازی های Apple Arcade به یک دسته دیگر.

ویژگی App Library

ویژگی App Library

تصویر در تصویر در حال آمدن به iOS

در یکی دیگر از ویژگی های جدید، اپل در حال اضافه کردن تصویر به تصویر در سطح سیستم به فیلم های iOS است. فیلم ها بسیار شبیه به MacOS هستند و می توانند در اندازه تنظیم شوند یا به سمت صفحه نمایش فرو روند تا بازی در پس زمینه ادامه یابد.

قابلیت تصویر در تصویر iOS 14

قابلیت تصویر در تصویر iOS 14

سیری همچنین یک نمای جدید دارد. به جای اینکه تمام صفحه خود را هنگام فعال کردن دستیار دیجیتال به دست بگیرید، فقط یک پوشش کوچک در انتهای نمایش نماد متحرک سیری وجود دارد. همچنین ویژگی های جدیدی وجود دارد: Siri اکنون می تواند علاوه بر پیام های دیکته شده، پیام های صوتی نیز ارسال کند.

اپل همچنین یک برنامه جدید ترجمه را معرفی کرد که در iOS ساخته خواهد شد، که – دقیقاً مانند Google Translate – به کاربران امکان می دهد تا به راحتی بین زبان ها ترجمه کنند. کاربران قادر به وارد کردن متن یا دیکته کردن پیام ها و ترجمه آنها به 11 زبان هستند. زبان های انگلیسی ، چینی ماندارین ، فرانسوی ، آلمانی ، اسپانیایی ، ایتالیایی ، ژاپنی ، کره ای ، عربی ، پرتغالی و روسی همه در شروع کار پشتیبانی می شوند.

پیام ها یا نرم افزار Message ویژگی های جدیدی را نیز بدست می آورند. در iOS 14، می توانید مخاطبین و مکالمات مهم را در بالای برنامه پیام ها قرار دهید تا به راحتی با دوستان یا چت های گروهی مورد علاقه خود صحبت کنید. ویژگی های جدید Memoji نیز وجود دارد – از جمله گزینه مناسب ماسک صورت. اپل همچنین در گفتگوهای گروهی گفتگوهای جدید با موضوع را اضافه کرده و اعلان هایی را برای پینگ افراد خاص در گپ ذکر می کند.

اپل مپ در حال دریافت راهنماهای جدید و راهنمایی از طرف شرکت هایی مانند Zagat یا AllTrails است تا توصیه های بهتری را برای مکان های جدید ارائه دهد. نقشه ها همچنین از دوچرخه سواری پشتیبانی می کنند، با مسیرهای اختصاصی برای دوچرخه سواری که ارتفاع ، مسیرهای دوچرخه ، پله ها و جاده ها را در نظر می گیرد. دوچرخه سواری در NYC ، LA ، منطقه خلیج سانفرانسیسکو ، شانگهای و پکن راه اندازی می شود.

همچنین یک ویژگی جدید Routing EV وجود دارد که شارژ فعلی ماشین شما ، عامل افزایش در ارتفاع و آب و هوا را ردیابی می کند و شما را به ایستگاه های سازگار هدایت می کند. اپل با BMW و Ford کار می کند ، اگرچه هیچ خودروی خاصی اعلام نشده است.

اتومبیل خود را با آیفون خود باز کنید

CarPlay از تصاویر پس زمینه سفارشی و دسته برنامه های جدید پشتیبانی می کند. برنامه های پارکینگ ، شارژرهای EV ، و برنامه های خرید فست فود. اپل همچنین در حال اضافه کردن پشتیبانی از کلیدهای اتومبیل NFC با iOS 14 است، در حالی که سری 521 BMW 2021 اولین نفری است که از این ویژگی پشتیبانی می کند.

پاس های NFC برای امنیت در Apple Enclave Secure Apple ذخیره می شوند و می توانند در سایر کاربران iOS به اشتراک گذاشته شوند و به آنها امکان دسترسی موقت به وسیله نقلیه شما را می دهد. ویژگی جدید کلید ماشین نیز به iOS 13 عرضه خواهد شد.

اپل Clip = بخشی از نرم افزار با دسترسی آنی

اپل همچنین ویژگی جدید برنامه “Clip” را راه اندازی کرده است، که قطعه های سریع و مبتنی بر کارت هستند و به شما امکان می دهند در مواقع نیاز به بخش های کوچک برنامه دسترسی داشته باشید ، بدون اینکه نیاز به کاربران برای نصب یک برنامه کامل داشته باشید. مثالهای ذکر شده شامل دسترسی به یک برنامه پارکینگ از طریق برچسب NFC یا برنامه کافی شاپ است.

پشتیبانی از کلیپ های برنامه ورود به سیستم با اپل برای جلوگیری از ایجاد حساب های جدید ، می توانید دوباره از طریق کتابخانه برنامه جدید به آن دسترسی داشته باشید و با Apple Pay کار کنید. اپل برای دستیابی به کلیپ های برنامه ، یک فرمت جدید QR-code را راه اندازی کرده است که از کد های تصویری و NFC برای دسترسی سریع به کلیپ های برنامه استفاده می کند.

نظر شما درباره iOS 14 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

زیاد تغییری نداشت که…
تقریباً همون ios 13 با امکانات بیشتر هست…
امکاناتشم نصفش به درد اینجا نمیخوره… 🤦‍♂️
قفل ماشین
مسیریابی دوچرخه
ترنسلیتور
و یه چند تا امکان دیگه اصلاً به درد ما نمیخوره…

alone wolf

خوبه دیگه

m.b

بشمر ما هم که انگاری نمیدونیم بدونیم…
آپدیتش در حد 1 پله ارتقاء نیست واقعاً اگر آپدیت های قبلی اپل رو دیده باشید…
در حد نیم پله هست…(که تازه برای ایران کمتر هم میشه چون نصفشون به درد اینجا ننیخورن اصلا) تهش میشه ios 13.5…
سرعت ارتقاء اندرویدی ها خیلی بیشتره…
چه آپدیت های زودتر از یکساله و چه همون آپدیت ها در حجم تغییرات… Change log یه آپدیت بتای دو هفته‌ای یه اندرویدی از این آپدیت یکساله! اپل تغییرات بیشتری داره به خدا… 😅🤦‍♂️

میگی نه؟!
آپدیت دو هفته‌ای بتای یکی از برند های اندرویدی:

http://uupload.ir/files/nnky_img_20200622_230356.jpg

Mahdi

دارم دق میکنم ، این miui 12 چرا نمیاد

Farcry

عزیزم اصلا این طور نیست.واقعا مسخره میاد آپدیت های شرکت های اندروید رو پر بار دید و به آپدیت های ios گفت بدون تغییر.باید در نظر داشت تغییرات کلی توی سیستم عامل ها خیلی کم پیش میاد و عموما تغییرات به برنامه ها و چند تا چیز کوچیک خلاصه میشه.منم میتونم یه لیست پر از تغییرات ios بیارم اونطرف شما هم یه لیست از تغییرات اندروید بیاری ولی هیچ کدوم رو نمیشه تغییرات زیاد در نظر گرفت.miui 12 به جای اینکه مثل one ui یه سبک خاص خودش رو داشته باشه به جز شکل اپ توی موارد زیادی مثل بخش ستینگ و حتی نوار تنظیمات و نوفلیکشن کاملا کپی ios شده.ژست های حرکتی هم که ماشالله همه اندرویدی ها به قول خودشون از ios و آیفون x که اولین بار این ژست ها رو داشت الهام گرفتن.جالبه اون خط برگشت به هوم اسکرین هم دقیقا مثل ios گذاشتن

m.b

“عزیزم اصلا این طور نیست.واقعا مسخره میاد آپدیت های شرکت های اندروید رو پر بار دید و به آپدیت های ios گفت بدون تغییر”
خیلی وقته که دیگه اینطور نیست…
دستتون رو کسی نبسته… برید تغییرات انقلابی‌ای که میگید رو بیارید! من خودم مراسم رو دیدم… Change log آپدیت ios 14 اصلاً در مقایسه با خود ios در قدیم هم یه پسرفت به تمام معناست(نه از نظر اضافه نشدن امکانات ها… امکانات خوبی اضافه شده… از این نظر پسرفت کامل که هیچوقت ios در یک آپدیت اینقدر خلاصه و بی‌بخار نبود… لیست کنید تغییر ظاهری که تقریبا چیز خاصی نبود… کل تغییرات هم جمع بزنید اکثراً اضافه شدن ویژگی های اندرویدی یا تکمیل ویژگی های قبلی بود)
یه طوری حرف میزنید راجب کپی از اپل انگار اون نمای ويندوزی که روش مانور داده اپل، اول مال شیائومی نبود!(تازه مال شیائومی تعامل بهتری هم داره با کاربر) یا مثلاً چینش هوشمند برنامه ها تو دسته های مختلف رو پوکوفون نداشت! الله وکیلی حتی همون شایعه تغییر منوی ریسنت و آبشاری شدن هم میبود میگفتیم چند تا تغییر ظاهری لااقل داشته اما واقعاً تغییرات ظاهریش خیلی کمه… البته که با شما بحثی نیست چون میشناسیمت خوب شما رو عزیز مدافع…
نوشتم کاربرا هم بدونن تا هر جا لازم باشه با سند و مدرک ثابت میکنم این نسل ios اصلاً مثل نسل های قبل بخار نداشت… هر نسل حداقل یک یا دو ویژگی جدید و برگریزون و ناشناخته داشت اما این نسل کو؟ مثلاً تو دوربین چی شد؟ تو تعامل آیکون ها و هوم؟ توی منوی ریسنت؟ توی نوتیفیکیشن بار؟ توی استاتوس بار؟ توی گالری خود iphone ها؟ یا حتی صفحه هوم؟ یا فیلد های ستینگ؟
کدوم اینا تغییر داشته؟!
به چی میخواد بنازه این نسل که خاص و تک باشه؟
به ترتیب بریم؟
به اضافه شدن ویجت به صفحه اصلی میخواد بنازه؟ 🤦‍♂️
یا مثلاً چیدن خودکار برنامه ها تو گروه های مختلف که تو پوکو دوسال پیش بود؟
یا نمای ویندوز که بهترش رو اندرویدی ها زودتر آوردن و از اندرویدی ها برداشته؟
یا تغییر لوگو سیری و تغییر دادن و گسترده‌تر کردن کاراییش؟
یا اضافه شدن ترنسلیت که بهترش همین الان هست و اصلاً بجز خودکفایی خود اپل از سمت کاربرا نیازی بهش نبوده؟
یا مسیریابی دوچرخه سواری؟!
یا باز کردن ماشین با nfc و…؟
یا نصب ایمن قسمتی از برنامه ها؟
کدوم این تغییرات بنیادی و مثل نسل های قبل برگریزون هست؟

تو 13 ios دارک‌مود سراسری و تغییر گسترده مپ و گالری و کیبورد و فیس‌آی‌دی 30 درصد سریعتر و باز‌کردن برنامه ها دو برابر سریعتر اومد…
حتی الانم مشخصات ios13 هیجان‌انگیز تر از نسخه 14 هست… 🤦‍♂️
تقریباً بجز چند مورد محدود دیگه همه ویژگی های جدید، تکمیل ویژگی های خودش یا مال اندرویدی هاست…

m.b

هر کسی که منفی میده بیاد با دلیل و مدرک جواب بده خوشحال‌ترم میکنه… چون من عین مراسم رو دیدم و با قاطعیت و با دلایل متقن دارم میگم نسبت به تاریخ اپل بیراه نگم یکی از بی‌بخارترین آپدیت ها بود… اونم وقتی اندرویدی ها عکس فرستادم که تغییرات دو‌هفته‌شون از این تغییرات یکساله اپل گاهاً بیشتر شده این روزا!
من همین امروز گفتم iPhone های 2020 به نظر من زیباترین iphone های تاریخ اپل میشند… همین امروزم میگم Change log واسه تغییرات یکساله اپل رو کنید و منم change log واسه دو هفته یه اندرویدی رو کردم تا حتی تو همین مقایسه مسخره اون دوهفته‌ایه تغییرات بیشتری داشته باشه حتی!!! و از زوایای مختلف هم از خودتون پرسیدم و خودمم برسی کردم… بیاید بگید کو اون تغییر برگریزون که هر نسل یمی دو تا دست کم داشت؟
تغییرات بنیادی که هر نسل چهار الی پنج تا داشت کو؟
مجموع تغییرات چند تا شده؟
عمق و اهمیت تغییرات چطور؟ آب رفته نسبت به گذشته یا نه؟
میدونم همگی به جز یک یا دو نفر معلوم‌الحال متفق‌القول هستیم در جواب اکثر این سوالات…

pooria

خدا خفت کنه چقد مینویسی 😂
از خود مقاله بیشتره

Mahdi

مصطفی همشو خوندم خیلی سریع مینویسی آفرین ، در کل من به کپی برداری اعتقادی ندارم طراحی گوشی شاید بگن کپی برداری ولی امکانات رو من کپی برداری نمیگم مثلا همین مخفی کردن برنامه ها چون اندروید قبلا داشته ios هیچوقت نذاره یا مثلا یه ویژگی ios که اندروید نداره رو اندروید هیچوقت نذاره ، مطمئنا اگه یکی از این سیستم عاملا یه ویژگی جدید نمیزاشتن اون یکی نهایتش تا دوسال دیگه یه همچین چیزی رو اضافه میکرد ، تو یه ذره ام شبیه کسی که پاره ی تنم بود نیستی تو عوض شدی که حالا سر هیچ و پوچ تو روم وا می ایستی ته چشمات امروز دنباله یه خورده احساس بودم کمترین حقه منه من که باهات این همه رو راست بودم‌اینقده دور شدی و مغرور شدی که دیگه کور شدی عشقمو نمیبینی
تو که میری با خیاله راحت ولی سرنوشتمو نمیبینی سنگ شدی اهله جنگ با همه ی رنگ شدی که باور کردم که از وقتی عاشقت شدم فقط حالمو بدتر کردم تکست آهنگ دور شدی شادمهر عقیلی آخه با هر کی به غیر از من حالت خوبه یعنی چی فردایه خودت چی میشه حالا امروزه من هیچی بهتر میشه حتما بعد از تو دنیای من اما تو مجبور میشی آخر یه روز پس بگیری حرفاتو
اینقده دور شدی و مغرور شدی که دیگه کور شدی عشقمو نمیبینی تو که میری با خیاله راحت ولی سرنوشتمو نمیبینی سنگ شدی اهله جنگ با همه ی رنگ شدی که باور کردم که از وقتی عاشقت شدم فقط حالمو بدتر کردم

Mahdi

اوه ببخشید اشتباه شد
حق با فنچه

Dr.Nazer

ارررررررررر حضرت شادمهر😂

Farcry

همین طرح قرار گیری ویجت ها کنار اپ ها توی صفحه هوم اسکرین به نظرم خیلی جالب میاد. ویجیت های به اون شکل قدیمی تقریبا یه چیز کاملا منسوخ شده توی اندروید بوده و به جاش هم توی اندروید و هم توی ios از پنجره های کنار صفحه توی صفحه اصلی استفاده میشد که به نظرم این ویجیت های داخل هوم اسکرین کنار اپ های سیستم جذاب تر میاد

Mahdi

باز این مخفی کردن برنامه هاش جالبه

m.b

که اونم بقیه دارنش…
گفتم واقعاً جز توهمات یه عده متعصب اصلاً مشخصه انقلابی کار نکرده این نسل…
چند تا برنامک جدید که اندرویدی ها دارن عموماً و چند تا تغییر محدود و کوچیک مثل تعامل با پیامک ها یا سیری یا ویجت ها و برنامه ها و چند تا هم اضافه کردن ویژگی های اندرویدی ها به اپل… اگر نیست change log رو بفرستید و بگید ما هم بدونیم…
والا عارم نمیاد حقیقت رو بگم… همن امروز برای دومین بار گفتم فکر میکنم iphone های 2020 زیباترین آیفون های تاریخ اپل باشند و همین امروز هم ios14 خصوصاً با این نصفه امکاناتی که همین نصفه هم نصفشون تو ایران کار نمیکنه ناامیدم کرد… 😑

Mahdi

یه ویژگی دیگه که کاش بهش اضافه میشد قفل برنامه ها بود چون واقعا کمبود این دوتا احساس میشد

Dr.Nazer

اپل رسماً قابلیت ویجت‌ رو به بلوغ رسوند…

ببخشید اشتباه هولناکی رخ داد

Yusef

شاید تو را در خواب بینم…

Milad7

وری گود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)