حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرچمدار جدید سامسونگ با بلوتوث ۵ پا به میدان میگذارد: آیا این مساله مهم است؟

نوشته

7 سال قبل | 13 دیدگاه | سامسونگ

کمپانی سامسونگ به تازگی از پرچمدار خود سامسونگ گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس رو نمایی کرده است . هر دو این پرچمداران ویژگی های خاصی دارند یکی از ان ویژگی هایی که حتی فکرش را هم نمی‌کنید !! بلوتوث ۵ است.برای اطلاعات بیشتر با ترنجی همراه باشید!
در صورتی که با این بلوتوث آشنایی ندارید باید بگویم که فقط ۹ ماه از معرفی ان گذشته و قرار است پرچمدار سونی ،اکسپریا XZ Premium از فناوری جدید بلوتوث ۵ بهره مند باشد.سامسونگ در بازار اسمارتفون ها رقیبان خود را ضربه فنی خواهد کرد. اگر چه گلکسی اس۸ و اس۸ پلاس از ۲۱ اپریل در مراکز فروش قابل دسترس است اما ایا کسی به تکنولوژی جدید بلوتوث در موبایل ها توجه میکند؟

ازاولین و مهم ترین بهبود های این ورژن نسبت به ورژن قبلی می توان به افزایش سرعت ان اشاره کرد ؛روشن است که فایل های شما تقریبا دو برابر سریعتر انتقال داده می‌شوند.


یکی دیگر از پیشرفت های این استاندارد جدید دامنه ان است .بلوتوث ۵ حدودا ۴ برابر محدوده بیشتری را نسبت به ورژن ۴٫۲ پوشش می دهد  .این یک خبر مهم برای علاقمندان اینترنت اشیا محسوب می شود؛ از این جهت که به دستگاه های دور از هم اجازه میدهد ارتباط موثر تری برقرار کنند. همچنین دامنه پوشش  بلوتوث ۵ به قدری گسترده است که تقریبا کل خانه شما را پوشش می دهد.

با وجود سرعت بهتر و گستره فعالیت بیشتر این گروه خاص  وعده افزایش ۸ برابری ظرفیت پیام را داده‌اند . این موضوع امکان فرستادن و گرفتن داده های بیشتر بدون فشار آوردن به سیستم را فراهم میکند . با این پیشرفت گروه بلوتوث قصد دارد که بلوتوث را به درستی توزیع کنند- دستگاه‌ها طوری طراحی شده‌اند که داده‌ها را از کاربر به به گجت های مختلف متصل شده انتقال دهند به صورتی که داده را در نزدیک ترین محل در دسترس قرار دهند.

آخرین بروز رسانی استاندارد طبق گفته های این گروه به همراه چیزی به اسم همزیستی وایرلس  ( “wireless coexistence”) می‌اید  و به این معناست که بلوتوث ۵ با دیگر سرویس های وایرلس ( مانند شبکه wifi خانه شما )به خوبی کنار می‌آید و مزاحمتی برای آنها ایجاد نمی کند.

البته همه این موضوعات به صورت تئوری خوب به نظر می‌ایند . اما سوالی که مطرح است ایا شما به محض اینکه سامسونگ گلکسی اس ۸ خود را به دست میگیرید میتوانید از مزایای این فناوری جدید استفاده کنید؟ در حقیقت ؛ خیر. اگر بخواهید از این فناوری استفاده کنید باید دستگاه مجهز به بلوتوث ۵ دیگری به جز سامسونگ گلکسی اس ۸ خود داشته باشید! در نتیجه راهی برای استفاده از هدست بلوتوثی ۴٫۲ خود با گلکسی جدید ندارید!

به هر حال پیش بینی می کنیم که بسیاری از سازندگان گجت ها به سمت تغییر محصولات خود طبق استاندارد های جدید حرکت کنند . از این رو استاندارد جدید بلوتوث در گلکسی اس ۸ سامسونگ بیشتر حرکتی برای پاسخ به نیاز های آینده است ! نه نیاز های امروز !

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
milad.danesh

با عرض پوزش از نویسنده عزیز ولی احساس میکنم در تمام پست هاشون یه بی انصافی عجبی نسبت به سامسونگ دارن . الان تمام پرچمدار ها که به تازگی عرضه شدن از بلوتوث ۵ استفاده میکنن و در هیچ جا هم به بیخود بودن یه فناوری جدید کسی اشاره ایی نکرده اینطور مطلب نوشتن درباره یه محصول خاص اشتباهه میتونست مطلب در مورد تمام محصولاتی باشه که از بلوتوث نسخه ۵ استفاده میکنن ولی به هر حال داشتن فناوری جدید در یه محصول بهتر از نداشتنش هست حتی اگه بعد یک سال یه بار به درد بخوره

mega08

اینا از خودشون نمینویسن. تمامن ترجمس . لینک منبع پایین مطلب هس .

Yas

ترنجى عزیز
چرا وقتى بلوتوث ۵ روى ایکس زد پریمیوم قرار بود بیاد نگفتین بیشتر حرکتى براى پاسخ ب نیاز هاى اینده هست؟!
شمام تعصب دارینا

Saeed Mohammadipouya

تازه فهمیدی گلم؟ چون این سامسونگه باید بگن اصلا یکیش همین سایتان که بزرگش کردن دگ

mega08

ب متن اصلی مراجعه کن. معمولا نویسنده های ترنجی برا خودشون تحریف میکنن متنو . ولی منظظور کلی اینه . مهم معرفی نیس . مهم اینه کدوم گوشی با بلوتوث ۵ میاد ب بازار که سامسونگ از سونی زودتر محصولشو ب بازار میده.

صدرا مخملی

دوست عزیز هیچ مطلبی تحریف نشده است لطفا برداشت های شخصی خودتون رو بسط ندین!

mega08

صدرا جان . چندتا مطلب از همین وب سایت بیارم . که قسمتایی از متنی که باعث جنجال یا یه طرفه بودن اون مطلب نسبت ب یک برند میشه ترجمه کردن و بقیه متنو ترجمه نکردنو بیارم.
دیدم که میگم. هیچ حرفمو هیچ وقت بدون مدرک نمیزنم

بی ربط
در ضمن فصل دوم # سریعا درس کنین دیگه.

صدرا مخملی

ممنون
حتما ایمیل بزن بهم و بهم گزارش بده
sadramakhmali@ymail.com

MOAZEZ

اولین گوشی xzpبود و دومین s8.

Saeed Mohammadipouya

صد درصد

Saeed Mohammadipouya

(سامسونگ در مسابقه رقیبان خود را ضربه فنی خواهد کرد)
عجب

mega08

چرا با این ادعاتون متن اصلیو هیچ کدومتون نمیخونید.

Mohamad

اخ اخ یعنی درست میشه دید این طرفدارای سونی از روزی که اس ۸ معرفی شده چطور داغ کردن وکنترلشونو از دست دادن کار به جایی کشیده که اومدن به کل سایت و نویسنده هاش همشون گیر دادن یکی میگه چرا برا سونی نگفتین که برا ایندس یکی میگه اول سونی بود یکی میگه همین سایته که اس ۸روبزرگش کرده اگرنه این گوشی خیلی کوچیکه اینا کشیدنش بزرگش کردن
بابا چه خبره یکم کنترل کنین خودتونو سونی که ارث باباتون نیست اینقد براش جوش میزنین و روش تعصب دارین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی