حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گیگابایت مادربرد Z170N-Gaming 5 را در بعاد mini-ITX معرفی کرد

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

شرکت گیگابایت از مادربرد جدید خود با نام Z170N-Gaming 5 در ابعادی کوچک (SFF) رونمایی کرده‌است؛ مادربرد Z170N-Gaming 5 از پردازنده‌های دسکتاپی نسل ۶ اینتل پشتیبانی می‌کند و همچنین قابلیت پیکربندی ۲ کاناله رم‌های DDR4 را نیز در درون خود دارد.

با ترنجی در ادامه مطلب و آشنایی بیشتر با این مادربرد همراه باشید.

مدارات مادربرد انرژی خود را از طریق دو ورودی برق ATX با ۲۴ پین و EPS با ۸ پین تامین می‌کنند؛ مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده مجهز به ۵ فاز است و همچنین مادبرد مذکور از دو شکاف رم DDR4 در اندازه DIMM نیز بهره می‌برد. برای اتصال ابزارهای جانبی در این مادربرد یک شکاف توسعه PCIe 3.0 x16 هم تعبیه شده‌است.

2a

درگاه‌های مربوط به اتصال ابزارهای ذخیره‌سازی شامل یک شکاف m.2 با حداکثر سرعت ۳۲ گیگابایت در ثانیه، دو عدد درگاه ساتا اکسپرس با سرعت ۱۶ گیگابایت در ثانیه و شش عدد درگاه ساتا ۳ با سرعت ۶ گیگابایت در ثانیه می‌شوند. علاوه بر این اتصالات USB در مادربرد Z170N-Gaming 5 از دو عدد درگاه USB 3.1 (یکی از نوع A و دیگری C)، سه درگاه USB 3.0 در پنل پشتی و دو عدد درگاه USB 3.0 در جلوی کازه تشکیل می‌شوند؛ ۴ درگاه USB 2.0/1.1 نیز در این مادربرد موجود است. قابلیت‌های ارتباطی این مادربرد توسط تراشه کنترلر Killer E2200 رهبری می‌شوند و حداکثر سرعت Wi-Fi 802.11 Ac در این مادربرد به ۸۶۷ مگابیت در ثانیه می‌رسد. بلوتوث نسخه ۴٫۲ هم در این مادربرد قرار دارد.

2bکارت صدای آنبرد این مادربرد دربرگیرنده خازن‌های الکترولیتی مخصوص صدا با پشتیبانی از فرکانس‌های ۸ کاناله است؛ برد کارت صدای این مادربرد از نسبت سیگنال به نویز ۱۱۵ SNR پشتیبانی می‌کند و همچنین مجهز به آمپلی فایر جداگانه  برای تقویت امواج فرستاده شده به هدفون است. برای بالارفتن ضریب اطمینان اورکلاکرها در این مادربرد بایوس دوگانه UEFI هم قرار داده شده‌است.

این مادربرد در آمریکای شمالی با قیمت ۱۵۰ دلار از امروز عرضه می‌گردد؛ دیدگاه شما چیست؟

[button url=”http://www.techpowerup.com/215676/gigabyte-intros-z170n-gaming-5-mini-itx-motherboard.html” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Techpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com