حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پورت لایتنینگ اپل با وجود 10 سالگی، روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

روز دوشنبه، 12 سپتامبر، دقیقا 10 سال از زمانی که اپل گوشی آیفون 5 خود با پورت لایتنینگ کاملاً جدید را معرفی کرد، می‌گذرد. این پورت جدید درحقیقت جایگزین کانکتور داک 30 پین قبلی که از آیپاد منشأ گرفته بود، می‌شد. فیل شیلر، مدیر بازاریابی سابق اپل، لایتنینگ را به‌عنوان “اتصال‌دهنده مدرن برای دهه آینده” توصیف کرد و اکنون با بدست آمدن این نقطه‌عطف، شاهد روزهای پایانی این پورت هستیم.

پورت لایتنینگ اپل

مدل‌های iPhone 14 که هفته پیش معرفی شدند، همچنان به پورت لایتنینگ مجهز هستند؛ اما انتظار می‌رود اپل سال آینده برای تمامی مدل‌های آیفون 15، به پورت همه‌گیرتر USB-C روی بیاورد.

اپل هم‌اکنون پورت‌های USB-C را روی مک و تقریباً هر آیپدی که می‌فروشد، همراه با استودیو دیسپلی، Pro Display XDR، برخی از هدفون‌های Beats و تعدادی لوازم جانبی دیگر ارائه می‌کند. شایعات حاکی از آن است که نسل دهم آیپد جدید نیز از USB-C استفاده خواهد کرد و به‌دنبال آن کیس‌های شارژ ایرپادز و باتری MagSafe نیز در سال آینده با این پورت عرضه خواهند شد.

پورت لایتنینگ اپل

پورت لایتنینگ اپل

در ماه ژوئن، اتحادیه اروپا اعلام کرد که برای معرفی قانونی جدید به توافق رسیده است که USB-C را به پورت شارژ مشترک همه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، هدفون‌ها و بسیاری دیگر از لوازم الکترونیکی جدید تا پاییز 2024 تبدیل می‌کند. انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 15 در حدود سپتامبر 2023، قبل از موعد مقرر اتحادیه اروپا، معرفی و عرضه شوند.

درحالی‌که کانکتور لایتنینگ اولین پورت شارژ قابل‌استفاده از هر دو سمت خود بود، USB-C هم‌اکنون به یک استاندارد شارژ بسیار محبوب در تعداد بی‌شماری از دستگاه‌ها تبدیل شده است. یکی از مزایای اصلی USB-C برای آیفون، سرعت انتقال داده‌های سریع‌تر است، زیرا Lightning در آیفون 13 و مدل‌های قبلی به 480 مگابیت‌برثانیه می‌رسد، درحالی‌که USB-C بسته به مشخصات می‌تواند به سرعت 5 تا 10 گیگابیت‌برثانیه نیز برسد. اگر آیفون از Thunderbolt 3 پشتیبانی کند، این میزان حتی می‌تواند تا 40 گیگابیت‌برثانیه نیز افزایش یابد.

نظر شما پیرامون 10 سالگی پورت Lightning اپل و جایگزینی آن با USB-C در سال آینده و با معرفی سری آیفون 15 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی