حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایرپادز و لوازم جانبی مک تا سال 2024 به پورت USB-C مجهز خواهند شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به‌گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، هر سه مدل ایرپادز و لوازم جانبی مک مانند Magic Keyboard و Magic Trackpad احتمالاً تا سال 2024 به پورت USB-C مجهز خواهند شد.

استفاده از USB-C در ایرپادز و لوازم جانبی مک

در اوایل این هفته، پارلمان اروپا لایحه جدیدی را تصویب کرد تا تولیدکنندگان را مجبور کند تا پایان سال 2024 پورت USB-C را به‌عنوان یک درگاه شارژ مشترک و استاندارد در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها در اروپا ارائه دهند. گورمن در آخرین نسخه از خبرنامه خود “Power On“، بیان کرد که اپل درحال آماده‌شدن برای ایجاد تغییراتی در دستگاه‌های خود برای برآوردن این الزامات قانونی جدید است.

گورمن بر این باور است که اپل تاریخ اجرای این قانون را در اواخر سال 2024 با اکثر محصولات خود اعمال خواهد کرد. او ادعا می‌کند که آیفون 15 یک سال زودتر از موعد دستور اتحادیه اروپا و در سال 2023 به پورت USB-C مجهز خواهد شد.

گورمن حدس می‌زند که اگر اپل یک مدل جدید آیفون SE را در مارس 2024 با درگاه لایتنینگ به‌جای پورت USB-C عرضه کند، مطابق با قوانین اتحادیه اروپا خواهد بود زیرا تا قبل از پایان سال عرضه می‌شود. اما هر آیفون SE جدید عرضه شده در سال 2025 یا 2026 باید دارای USB-C باشد.

استفاده از USB-C در ایرپادز و لوازم جانبی مک

استفاده از USB-C در ایرپادز و لوازم جانبی مک

گورمن خاطرنشان کرد که تمام مدل‌های AirPods و همچنین Magic Mouse ،Magic Keyboard و Magic Trackpad باید زمانی که نسخه‌های جدیدی از آن‌ها عرضه می‌شود، به پورت جدید تغییر کنند. گورمن چندین به‌روزرسانی بزرگ مک را در سال آینده پیش‌بینی می‌کند، ازجمله یک آیمک جدید و یک مک پرو و بیان می‌کند که «احتمالاً می‌توان تصور کرد که این حرکت با به‌روزرسانی‌های لوازم جانبی همراه است».

علی‌رغم تغییر به USB-C در خانواده محصولات اپل، گورمن ادعا کرد تصور می‌کند که دوران USB-C بسیار کوتاه‌تر از دوره کانکتور 30 ​​پین iPod یا Lightning خواهد بود، «حداقل برای دستگاه‌های موبایل اپل». کانکتور آیپاد و لایتنینگ برای حدود 11 سال قبل از خروج تدریجی بر روی دستگاه‌های جدید اپل وجود داشته‌اند و گورمن همچنان معتقد است که «آینده اپل به‌صورت کاملا بی‌سیم خواهد بود».

او افزود که «در چند سال آینده، اپل احتمالاً انتقال کامل به شارژ القایی در آیفون و آیپد را آغاز خواهد کرد، اقدامی که تا حد زیادی دستگاه‌ها را از قانون اتحادیه اروپا مبنی‌بر الزام گنجاندن پورت USB-C مستثنی می‌کند.»

نظر شما درباره استفاده از USB-C در ایرپادز و لوازم جانبی مک تا سال 2024 میلادی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی