حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده گسترده اپل از USB-C در ایرپادز، مگ‌سیف و سایر لوازم‌جانبی همراه با آیفون 15

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

گزارش‌های جداگانه‌ی مینگ چی کو و بلومبرگ در هفته گذشته اشاره داشتند که اپل درنظر دارد تا پورت مورداستفاده در سری آیفون 15 خود را از لایتنینگ به USB-C تغییر دهد. حال به‌تازگی، Kuo این ادعا را بار دیگر تأیید کرده و گفته است که اپل سایر محصولات فعلی با پورت لایتنینگ ازجمله ایرپادز، باتری مگ‌سیف و لوازم‌جانبی دیگر خود را نیز در یک جدول زمانی مشابه به USB-C مجهز خواهد کرد.

استفاده گسترده اپل از USB-C

در مورد دلیلی که اپل درنهایت آیفون را با پورت USB-C عرضه می‌کند، کو توضیح می‌دهد که هدف اولیه این شرکت برای ارائه‌ی گوشی بدون هیچگونه پورتی، احتمالا بسیار بلندپروازانه بوده است. کو و منابع دیگر در ابتدا گزارش دادند که اپل قصد دارد تا سال 2021 یک آیفون بدون درگاه شارژ عرضه کند و درحالی‌که هنوز در حال آزمایش چنین محصولی است، بعید به‌نظر می‌رسد که این دستگاه به‌زودی عرضه شود.

Kuo امروز توضیح می‌دهد که یک آیفون بدون پورت به‌دلیل محدودیت‌های فعلی فناوری‌های بی‌سیم و اکوسیستم نابالغ MagSafe، مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند.

در کنار عرضه یک آیفون USB-C، کو امروز گزارش داد که اپل نسخه‌های جدید USB-C دیگر محصولات خود را نیز عرضه خواهد کرد که درحال‌حاضر ازطریق لایتنینگ شارژ می‌شوند. این شامل AirPods، مجیک کیبورد، مجیک Trackpad و لوازم جانبی Magic Mouse برای Mac و لوازم جانبی MagSafe Battery Pack برای آیفون می‌باشد.

استفاده گسترده اپل از USB-C

استفاده گسترده اپل از USB-C

کو توضیح داد: «سایر محصولات با پورت لایتنینگ (مانند AirPods، مجیک کیبورد/ترک پد/ماوس، باتری MagSafe) نیز پیش‌بینی می‌شود در آینده به USB-C تغییر خواهند کرد.»

آنچه امروز Kuo گزارش داد عملاً این است که اپل به‌آرامی اما مطمئناً روند حذف کانکتور لایتنینگ را بر روی تمامی محصولات و لوازم جانبی خود آغاز می‌کند. هنگامی که فیل شیلر، معاون ارشد اپل، برای اولین بار کانکتور لایتنینگ را در سپتامبر 2012 معرفی کرد، توضیح داد که لایتنینگ استاندارد شارژ اپل «در دهه آینده» خواهد بود.

یکی از احتمالاتی که من آن را رد نمی‌کنم این است که برخی از لوازم جانبی اپل پیش از آیفون به USB-C تجهیز می‌شوند. این امر به ترغیب افراد بیشتری برای خرید کابل‌های شارژ USB-C و آداپتورهای شارژ این شرکت قبل از تعویض آیفون در سال 2022 کمک می‌کند.

نظر شما در مورد برنامه‌های اپل برای آوردن USB-C به آیفون و سایر محصولات مانند AirPods چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی