حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتحادیه اروپا قانون استفاده اجباری از USB-C تا پایان سال 2024 را تصویب کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | فناوری‌های نوین

در ماه ژوئن، نمایندگان پارلمان و اتحادیه اروپا به یک توافق موقت برای اجرای سیاست استفاده از یک نوع شارژ مشترک (پورت USB-C) از پاییز 2024 دست یافتند. امروز، پارلمان اتحادیه اروپا با اکثریت 602 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، به این دستورالعمل رأی مثبت داد.

رأی اتحادیه اروپا به استفاده اجباری از USB-C تا سال 2024

USB-C پورت استاندارد موردنیاز برای تمام تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دوربین‌های فروخته‌شده در اتحادیه اروپا از اواخر سال 2024 به بعد خواهد بود و این پورت از بهار 2026 برای لپ‌تاپ‌ها اجباری خواهد بود. قدم بعدی این است که شورای اروپا دستورالعمل جدید را پیش از اجرای رسمی، تصویب کند.

قانون جدید همچنین طیف گسترده‌ای از وسایل الکترونیکی کوچک و متوسط ​​مانند هدفون، بلندگوهای قابل‌حمل، کنسول‌های بازی‌های ویدئویی دستی، کتابخوان های الکترونیکی، کیبورد، ماوس‌ها و سیستم‌های ناوبری قابل‌حمل را نیز پوشش می‌دهد. دستگاه‌هایی که برای داشتن پورت USB-C فیزیکی بسیار کوچک هستند، مانند ردیاب‌های سلامت و تجهیزات ورزشی، فعلاً از این حکم جدید مستثنی خواهند شد.

رأی اتحادیه اروپا به استفاده اجباری از USB-C تا سال 2024

رأی اتحادیه اروپا به استفاده اجباری از USB-C تا سال 2024

Alex Agius Saliba عضو پارلمان اتحادیه اروپا پیرامون تصویب قانون جدید بیان کرد:

«شارژر مشترک بالاخره در اروپا به واقعیت تبدیل خواهد شد. ما بیش از ده سال برای این قوانین صبر کرده‌ایم، اما درنهایت می‌توانیم انبوه شارژرهای فعلی را درگذشته رها کنیم. این قانون آینده‌نگر امکان توسعه راه‌حل‌های شارژ نوآورانه را در آینده فراهم می‌کند و برای همه از مصرف‌کنندگان ناامید گرفته تا محیط آسیب‌پذیر ما، سودمند خواهد برد.»

هدف بلندمدت قانون جدید کمک به مصرف‌کنندگان است که زباله‌های الکترونیکی را کاهش دهند و وسایل الکترونیکی خود را پایدارتر کنند. استانداردهای شارژ بی‌سیم و سریع نیز در محصولات فروخته‌شده در اتحادیه اروپا در سال‌های آینده استاندارد می‌شوند. پارلمان اتحادیه اروپا تخمین می‌زند که مصرف‌کنندگان به‌لطف قانون جدید سالانه 250 میلیون یورو پس‌انداز خواهند کرد و درعین‌حال حدود 11 هزار تن زباله الکترونیکی را کاهش خواهند داد.

نظر شما پیرامون رأی اتحادیه اروپا به استفاده اجباری از USB-C تا سال 2024 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی