حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس رسما معرفی شدند: همان تراشه آیفون ۱۳ پرو + ارتباطات اضطراری ماهواره‌ای

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

 

بله، رسمی است! خروج آیفون مینی از سبد محصولات اپل در خانواده آیفون ۱۴ و بازگشت مدل پلاس، راهبردی که به نظر من کاملا منطقی است. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس رسما معرفی شده‌اند و برای اولین بار، تراشه سال گذاشته را در خود دارند. در حقیقت این همان تراشه آیفون ۱۳ پرو است که در قلب iPhone 14 و iPhone 14 Plus می‌تپد.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

شما به iPhone 14 و iPhone 14 Plus نگاه می کنید. طراحی کاملا مشابه با آیفون ۱۳ که حالا به جای یک نمونه کوچک با پسوند Mini یک عضو بزرگتر با نام آشنای Plus دارد.

ناچ مدل‌های غیرپرو خانواده iPhone 14 مانند سری آیفون ۱۳ یک ناچ پیوسته نسبتا کوچک است. طراحی دوربین نسبت به نسل قبل تغییر نگرده و همان ظاهر قبل را دارد. همچنین از نظر طراحی کلی لبه ها و غیره، تغییری نداریم.

آیفون ۱۴ دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است در حالی که 14 پلاس صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی را ارایه می کند. این نمایشگر‌ها هنوز ۶۰ هرتز هستند و نمایشگر همیشه روشن را هم ارایه نمی‌کنند. اپل ادعا می کند که مدل 14 پلاس بهترین عمر باتری را در بین هر آیفونی ارائه می دهد.

تراشه آیفون ۱۴

تراشه آیفون ۱۴

هر دو مدل به ارائه چیپست A15 Bionic سال گذشته ادامه می دهند، همانطور که گفتیم این یک تغییر بزرگ برای اپل به شمار می رود. این برند معمولاً یک پردازنده جدید را معرفی می کند که هر ساله در کل مجموعه آیفون خود استفاده می کند اما امسال تراشه جدید فقط برای مدل‌های پرو ارایه می شود.

دوربین iPhone 14 و iPhone 14 Plus

در بخش دوربین ما یک دوربین فوق عریض و یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی جدید با دیافراگم f/1.5 و لرزشگیر مبتنی بر سنسور (سنسور شیفت) وجود دارد. اپل ادعا می کند که کیفیت تصویر در نور کم 49٪ بهبود یافته است و حالت شب دو برابر سریعتر است.

همچنین یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth جدید با فوکوس خودکار در جلو وجود دارد. اپل می‌گوید که پردازش تصویر Deep Fusion خود را زودتر انجام می دهد و به بهبود عملکرد در نور کم و ارائه رنگ طبیعی تر استفاده می شود. اپل این فناوری را «موتور فوتونیک» می‌نامد.

ضبط ویدئو همچنین دارای یک حالت تثبیت‌کننده جدید به نام Action Mode است که از کل سنسور برای ثبات تصویر استفاده می‌کند. رنگ های آیفون ۱۴ را می توانید از اینجا ببینید:

رنگ های آیفون ۱۴ پلاس و iPhone 14 را ببینید

قیمت آیفون ۱۴ پلاس و iPhone 14 اپل چند است؟

نظر شما درباره سری غیر پرو آیفون ۱۴ چیست؟ فکر می کنید قیمت آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۴ خوب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)