حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 15 اپل سرانجام به پورت USB-C به‌جای Lightning مجهز خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور و قابل‌اعتماد اپل، امروز اعلام کرد که این شرکت پورت لایتنینگ اختصاصی خود را از همه یا احتمالاً برخی از مدل‌های آیفون 15 کنار گذاشته و این سری را که قرار است در نیمه دوم سال 2023 معرفی شود، به USB-C مجهز خواهد کرد.

تجهیز سری آیفون 15 اپل به پورت USB-C

از زمان عرضه‌ی آیفون 5، اپل پورت لایتنینگ را بر روی آیفون نگه داشته است؛ درصورتی‌که تقریبا تمامی صنعت، به سمت استفاده از USB-C مهاجرت کرده‌اند. Kuo امروز در توییتی بیان کرد که آخرین بررسی‌های صورت‌گرفته از زنجیره تأمین اپل نشان می‌دهد که این شرکت پورت لایتنینگ را به‌نفع USB-C در سال 2023 کنار می‌گذارد. وی همچنین اشاره کرد که USB-C سرعت انتقال داده در آیفون را بهبود بخشیده و سرعت شارژ این دستگاه را نیز افزایش مي‌دهد.

کمپانی اپل پیش از این اعلام کرده بود به‌منظور «آینده قابل پیش‌بینی» از لایتنینگ بر روی آیفون استفاده می‌کند و در ادامه بیان کرده بودد که تغییر به USB-C، برای تجارت اپل و نوآوری در دستگاه‌ها، مضر است. اکنون ظاهراً این شرکت لحن خود را تغییر داده است و یکی از اصلی‌ترین دلایل احتمالی تغییر موضع، فشار اتحادیه اروپا بر سیاست فعلی آن‌هاست.

اتحادیه اروپا با تصویب قوانین جدیدی که اپل را مجبور به پذیرش USB-C در تمامی آیفون‌ها، آیپدها و ایرپادزهای فروخته‌شده در این قاره می‌کند، ادامه می‌دهد. چنین قانونی، درصورت تصویب، اپل را ملزم می‌کند که مدل‌های ویژه طراحی‌شده مجهز به USB-C محصولات خود را به اروپا بفرستد و درعین‌حال بقیه جهان را درگیر پورت لایتنینگ نگه دارد و یا USB-C را برای همه محصولات خود در سطح جهانی اتخاذ کند.

تجهیز سری آیفون 15 اپل به پورت USB-C

تجهیز سری آیفون 15 اپل به پورت USB-C

اکثر آیپدهای اپل درحال‌حاضر دارای پورت USB-C برای سرعت انتقال سریع‌تر از لوازم‌جانبی مانند دوربین‌های عکاسی هستند. برای عکاسان و سینماگران، پورت لایتنینگ یک مشکل اساسی به‌منظور انتقال فایل‌های ویدئویی و تصاویر با حجم بزرگ است. مهاجرت به پورت USB-C اما، این جریان را تسهیل کرده، انتقال فایل‌ها را آسان‌تر می‌کند و توسط اکوسیستم گسترده‌تری از لوازم جانبی USB-C پشتیبانی می‌شود.

گمانه‌زنی‌های اولیه حاکی از این بود که اپل درگاه لایتنینگ را بر روی آیفون تا زمانی که این گوشی کاملاً بدون پورت شود، نگه می‌دارد که در آن‌صورت، صرفاً برای شارژ و انتقال فایل‌ها به MagSafe متکی خواهد بود. MagSafe اولین بار در سال 2020 با آیفون 12 معرفی شد، بنابراین هنوز یک فناوری نسبتاً جدید به‌شمار می‌رود. فشار واردشده توسط اتحادیه اروپا ممکن است اپل را مجبور کرده باشد تا در جدول زمانی خود برای حرکت به‌سمت دستگاه عاری از پورت، تجدیدنظر کند و از این شرکت بخواهد تا از مقررات احتمالی آینده پیروی کرده و آیفون را به USB-C مجهز کند.

نظر شما پیرامون تجهیز آیفون 15 اپل، به‌عنوان اولین گوشی هوشمند این شرکت، به پورت استاندارد USB-C چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام، خب خداروشکر اپل یه کار درست انجام داد، الان دیگه همه گوشیها شدن usb type c

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی