حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تونی فادل، خالق آیپاد، الزام اتحادیه اروپا به استفاده آیفون از USB-C را تحسین کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

معاون سابق اپل، تونی فادل، که از وی به‌عنوان “خالق آیپاد” نیز یاد می‌شود، اخیرا به الزام اتحادیه اروپا به استفاده آیفون از پورت USB-C واکنش نشان داه است. اگرچه او دیگر هیچ ارتباطی با اپل ندارد، اما اغلب نظرات خود را در مورد آنچه این شرکت انجام می‌دهد، به اشتراک می‌گذارد. این بار، فادل معتقد است که لایحه جدید اتحادیه اروپا “کار درستی” بوده و انحصار اپل را به حاشیه می‌کشاند.

تحسین تونی فادل در استفاده آیفون از USB-C

بحث با یک کاربر توییتر شروع شد که بیان داشت چه می‌شد اگر اپل مجبور بود از USB 1.0 به‌جای فناوری سریع‌تر FireWire در آن زمان استفاده کند، آیا iPod موفق‌تر می‌شد یا خیر. سپس فادل در پاسخ گفت که جهان «در USB-C همگرا شده است» زیرا محدودیت‌های استانداردهای قدیمی‌تر دیگر جوابگوی نیاز بازار نیست، اما او در دفاع از دیدگاه خود بسیار فراتر از آن رفت.

معاون سابق اپل می‌گوید که نگران این نیست که اتحادیه اروپا اپل و دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند را مجبور به استفاده از USB-C کند و «آن‌ها به‌سادگی اپل را مجبور می‌کنند کار درست را انجام دهد».

در توییت دیگری، فادل گفت که این مقررات تنها به این دلیل اتفاق افتاده است که اپل موقعیتی شبیه به انحصار دارد. این مهندس معتقد است که برخی مقررات و استانداردسازی به‌نفع مصرف‌کنندگان ضروری است، زیرا شرکت‌ها همیشه علاقه‌ای به انجام «کار درست برای بهترین منافع جوامع» ندارند.

تحسین تونی فادل در استفاده آیفون از USB-C

تحسین تونی فادل در استفاده آیفون از USB-C

او همچنین خاطرنشان کرد که مجبور کردن اپل به تغییر کانکتور آیفون بر اساس استدلال محیطی «بسیار ساده‌تر از یک محاکمه قانونی انحصاری است». سپس فادل گفت که اپل دوست ندارد اشخاص ثالث دیکته کنند که چه کاری باید انجام دهد. او افزود: «این از طرف شخصی است که کانکتور 30 ​​پین را ساخته است.»

جالب توجه است که یکی از دنبال کنندگان او اشاره کرد که اپل مخالف USB-C است زیرا این شرکت با برنامه MFi (ساخته‌شده برای iPhone/iPad) برای لوازم جانبی تأییدشده “پول زیادی” به‌دست می‌آورد. فادل که پشت اختراع این برنامه بود، بیان کرد که با این استدلال موافق است.

نظر شما درباره تحسین تونی فادل در الزام اپل به استفاده آیفون از USB-C چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی