حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عربستان استفاده از پورت USB-C در تمامی دستگاه‌ها را از سال 2025 الزامی می‌کند

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | فناوری‌های نوین

عربستان سعودی به‌تازگی قانونی را به‌منظور استاندارد کردن پورت‌های شارژ برای تمامی دستگاه‌های الکترونیکی اعلام کرده است. طی این قانون جدید که اولین مرحله آن از 1 ژانویه 2025 آغاز می‌شود، همه دستگاه‌های فروخته‌شده در عربستان باید به پورت USB-C مجهز شوند. سخنگوی دولت سعودی بیان می‌کند که هدف از اجرای این قانون بهبود تجربه کاربر، کاهش هزینه‌ها و زباله‌های الکترونیکی و همچنین امکان انتقال داده با کیفیت بالا است.

الزام استفاده از پورت USB-C در عربستان

عربستان سعودی تصمیم خود را برای استانداردسازی درگاه‌های شارژ برای همه دستگاه‌های الکترونیکی به پورت USB-C اعلام کرده است. این تصمیم از اول ژانویه 2025 (برای تمامی دستگاه‌ها به‌جز رایانه‌های قابل‌حمل یا لپ‌تاپ‌ها) اجرایی خواهد شد. این خبر توسط سازمان استاندارد، مترولوژی و کیفیت عربستان و کمیسیون ارتباطات، فضا و فناوری این کشور اعلام شد.

استانداردسازی قرار است در دو مرحله انجام شود. مرحله اول (از 1 ژانویه 2025) تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی مانند هدفون، کیبورد، بلندگو، روتر و غیره را پوشش می‌دهد. مرحله دوم، (از 1 آوریل 2026) برای لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های قابل‌حمل اعمال می‌شود.

الزام استفاده از پورت USB-C در عربستان

الزام استفاده از پورت USB-C در عربستان

طبق گفته‌ی این سازمان‌ها، مصرف‌کنندگان با این اقدام تا 170 میلیون SAR (حدود 45 میلیون دلار) صرفه‌جویی خواهند کرد و سالانه بیش از 2.2 میلیون کابل شارژ غیر استاندارد از رده خارج می‌شود.

به‌گفته‌ی مقامات رسمی سعودی، این تصمیم برای بهبود تجربه کاربری و کاهش هزینه‌ها اتخاذ شده است. همچنین امکان انتقال داده با کیفیت بالا را فراهم کرده و ازآنجایی‌که به کاهش ضایعات کمک می‌کند، گزینه‌ای سازگار با محیط‌زیست است.

دیدگاه شما پیرامون الزام استفاده از یک پورت واحد در تمامی دستگاه‌ها در عربستان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی